Ackas finurliga funderingar

Alla inlägg den 5 maj 2009

Av Annika - 5 maj 2009 22:04

Ibland måste man inse att man är för trött för sitt eget bästa.

Man måste helt enkelt inse sin egen begränsning.


Det gör jag nu.

Botemedlet kallas sömn.

God natt.

Sov gott.

Dröm sött.

Av Annika - 5 maj 2009 20:58

Grattis grattis grattis!!


Sundsvall Dragons tog tydligen guld.

(Erkänner icke att jag lyssnade på sportradion och det var jävligt (ursäkta) spännande.)

Sundsvalls första SM-guld i en lagsport.

Där ser man. *nickar*


Tillägger att det var basket.

 Jo jo.

Av Annika - 5 maj 2009 19:05

Känsliga bloggläsare varnas för bilden nedan.


Kan man vara hur elak som helst när man är mamma??

Skall man ha en inneboende "ta hand om känsla" jämnt och ständigt?

Om man är elak, hur elak får man vara?

På en skala 1-10??


Så här elak är iaf jag. ;-)

Mellantösen kommer in på toaletten ymnigt blödandes men glad i hågen.

Undertecknad kollar snabbt läget, är något trasigt??

Nope...det kommer från näsan och barnet är gladare än glad.

Då tar modern fram kameran och fotar....sen tvättar vi bort allt blod.

Frågade faktiskt först och hon ville vara med på bild. :-)


Är man elak då...eller bara lite annorlunda?


(Barnet är inte hysterisk på fotot utan bara glad.)


P.S Ser ni alla haj-tänder???

Ett bett format efter ivrigt sugande på tummen kan skrämma ihjäl vem som helst. :-) 



Av Annika - 5 maj 2009 14:46

*klappar mig själv på huvudet*


Det är mycket nu.

(Sambon ligger fortfarande döende i sängen.)

Fyra barn att ta hand om, fika, mellanmål, lunch, osv osv.

Alla hemmavarande djur vill ha sitt.

(Jag måste mata grodan sen, måste, måste, måste.)

Hemmet skall tas om hand, dammet sugas upp, sängarna bäddas, disken diskas.

Nu är jag på väg till stallet för att ta hand om de stooooora djuren som bor borta.

Nä...jag är inte stressad.


*bluddrar på läppen*


*borta....mer än vanligt alltså*

Av Annika - 5 maj 2009 11:46

Kolla här Ulrika och Annika.

Min säng.

Ingen karl.

Inget snusk. :-D


(Iofs är bilden inte från idag...för kudden i mitten bor inte där längre.)

Av Annika - 5 maj 2009 11:39

Kommer ni ihåg det utlovade bildbeviset på sockerkakan??

Inte?? (Konstigt.) ;-)

Läs här då.


Nu har fotot äntligen förflyttat sig in i datorn.

Själva sockerkakan är dock ett minne blott. :-)

Av Annika - 5 maj 2009 09:50

Jag sitter inte och läser på alla bloggar.

Jag bäddar sängar.

Så det så.


Inga bloggar.

Inte inte inte.


;-)

FYI

Av Annika - 5 maj 2009 09:10

Har bytt mus. :-)

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Skapa flashcards