Ackas finurliga funderingar

Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Annika - 8 maj 2009 13:51

Slår in paket efter konstens alla regler.


:-/

Av Annika - 8 maj 2009 11:32

Nu gott folk och vänner blir det tävling!!

*klackarna i taket*


Det är så här.

Jag var tvungen att rädda två marsvin.

Deras matte hade fått en hyperallergisk son.

Jag har ju dragit ned på antalet marsvin här...men.

Nya små liv får inte förfaras.

De är bara 4 månader och då skall man inte behöva döden dö.

De heter för närvarande Gullis (till hö) och Fluffy (följdaktligen till vä).


MEN...vi har redan en Fluffan i vår marsvinsfamilj.

Hon var redan döpt när vi fick henne.

Mina andra tre som jag har döpt själv heter Rut, Ragnhild och Turluva Lyckoluva.


Vi behöver nya fantasifulla namn till dessa små marsvinstöser.

Tävlingen pågår till måndag 11/5 kl. 20.00


Den som lämnar vinnade förslag belönas naturligtvis med pompa och ståt och en Mercedes och blommor och en ny liten ponny och och en semester på Maldiverna och....eller iaf ett litet pris.


Lycka till!!!


(Obs, ha överseende med bilden. Borde ha redigerat bort buren men tid finnes icke.

Det kommer nya bilder på margrisarna när dopet äger rum.)





Av Annika - 8 maj 2009 10:51

Inte nog med att jag är nyduschad och luktar gott.

Jag har klippt luggen också.

Tamejtusan ser man inte de där okynniga blå ögonen nu. ;-)

Av Annika - 8 maj 2009 09:31

Efter framfarten hos grodan Hugo känner jag att en dusch är ett måste.

Nu var ju inte hela jag därnere på botten och räddade maskarna men armen.

Det räcker.

Jag tar en högtryckstvätt på hela kroppen ändå.


Biltvätten, here I come.

Av Annika - 8 maj 2009 09:11

Våran Hugo.

Jag har berättat om honom tidigare.

Albinofärgad klogroda, bor i ett sexkantigt akvarium med blått grus och en blå STOR Hydman-Vallien.

Ståndsmässigt värre alltså.


Hugo äter levande mjölmask. :-/

Jag vill att Hugo äter upp dem direkt.

Ibland tappar jag de små liven.

De singlar då ner på botten och vild panik uppstår.

Förmodligen både hos dem och mig.


Jag vill nämligen inte att de skall drunkna.

Jag måste då fånga mjölmasken samtidigt som jag till varje pris undviker grodan.

Jag är snudd på livrädd för Hugos breda käft.


Detta är ingen bra ekvation.

Idag tappade jag två mjölmaskar.

Traumatiskt värre.

Jag "räddade" båda.

De får då flytta tillbaka till lilla plastlådan och fortsätta smaska gurka.

Sen väljer jag en ny mjölmask.

Den enes död den andres bröd.

Av Annika - 8 maj 2009 08:23

Eller ja...fin och fin.

Därom tvista de lärde.

Nyladdad?

Njaeeee.


Har iaf sovit gott.

Det borde räcka ett tag.


Tjolahopp tjolahej. :-)

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards