Ackas finurliga funderingar

Direktlänk till inlägg 12 maj 2009

ÄNTLIGEN!!!

Av Annika - 12 maj 2009 11:36

Tjolahopp tjolahej!!


Den som väntar på något gott....osv.


Nu är tävlingen äntligen avgjord.

Efter en hel del bryderier och funderingar så har jag kommit fram till två vinnare.

Jo faktiskt!!


Men först, tack för alla förslag.

Några (ganska många) vill jag ge ett hedersomnämnande.


Bums (H C Barregren) just för Bums och Kvick.

Som på ett skojigt sätt relaterade både till bloggen och varandra.

Dessa använder jag om det dyker upp några pojkmarsvin.


Likaså hedras min systerson för Humle och Dumle.

Skojiga namn som passar på boys. :-)


Simon för Gucci och Dior.

Superläckra namn...om man inte som undertecknad handlar det mesta på second hand. :-)


Tea för Miss Marängswiss och Maja Gräddnos.

Men gumman, det är ju du och jag det!! ;-)


Kicko för Tingeling och Stjärnfall.

Som vi har nynnat på Melodifestivalens "Tingeling" här hemma. :-D


Yvonne för Spaghetti och Makaron.

Det var nära nära nära att dessa skulle vinna.


Ulrika för namnet Murklan. Får vi en marsvinsbebbe så blir det en Murkla. :-)


Tacka all ni andra för skojiga namn såsom;

Sayori, Mira, Chanel, Gizmo, Gremelina, Claudia Cash, Judith, Ing-Christine, Sabine, Morgana, Mia, Klara, Agnetha, Annefrid, Margareta, Ingrid, Kerstin, Twister, Cinamon.


Extra tack och puss till sonen för hans varianter. Grodan och Smulan. Grodan byttes sedan till Snöbollen....som i sin tur byttes mot Kakan.

Kakan och Smulan använder vi senare om vi får marsvinsflickbebisar!!


Men nu jäklar!!!!


*darmatisk trumvirvel*


Vinnarna är Lotta för MAJVOR och Nilla för RIGMOR.


Grattis grattis till er och tack alla andra!!!


Hör av er med adress via mailen, finns där under presentation, så kommer priser med posten.


 
 
Lena

Lena

12 maj 2009 12:51

Hej! Såg att du skrivit på min blogg, roligt upptäcka din intressanta blogg med. Det blev spontanbak av vaniljbullarna igår, hade gjort en paj till middag där det skulle vara äggvitor med och det blev äggulor över, sa till sonen, vi skulle ju behöva baka någonting av dem, då tänkte sonen en liten stund och så sa han, det skulle vara gott med vaniljbullar, ja då blev det så, det är inte så stor sats man gör av dem, man använder ett halvt paket jäst så det går ganska fort och smidigt, man kan ju göra dubbel sats om man vill men numera brukar jag baka lite i sänder.

http://lenasvardag.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

12 maj 2009 13:36

Lena
Jag kan inte baka, sorgligt men sant.
Sockerkaka, eventuellt en kladdkaka.
Men definitivt inget som behöver jäst. :-(
*letar kurs*

 
nilla

nilla

12 maj 2009 13:57

WOW!!!
Va häftigt!!!
Är det ena marsvinet jag vinner då?
Mailar dig sen! =)

http://nillalivet.blogspot.com

 
Ingen bild

Annika

12 maj 2009 14:08

nilla
Klart att du vinner ett marsvin. ;-)
Skickar med en ponny också?? OK?

 
H C Barregren

H C Barregren

12 maj 2009 14:31

Shit, alltså! Jag vann hederspriset. Jag är rörd :-)

http://blogg.bums.nu

 
pillan

pillan

12 maj 2009 14:52

shit att jag missade den tävlingen..
älskar ju att tävla..kanske kommer det fler

http://www.pillans.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

12 maj 2009 14:55

Filifjonkan skrattar gott.. vinner ett marsvin skickar ,med en ponny hahha den var bra..Skall den lille hete Rigmor eller Majvor hahah,,fast å andra sidan har jag haft en katt som hette Ragnar..ha det så bra

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

12 maj 2009 14:58

Kort info bara; har länkat dig du ligger överst i min länklista nu så du vet.

http://:filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

12 maj 2009 14:59

*slänger mig in*
H C Barregren
Förstår det, förstår det. *torkar tårarna*

pillan
Det kommer förmodligen fler tävlingar.
*lovar nästan på heder och samvete*

 
Ingen bild

Annika

12 maj 2009 15:02

Här igen.
Filifjonkan
De är två, en som heter Rigmor och en som heter Majvor.
Numera.
Ååhhh, är jag överst???
*ler som bara den*
Vad skojsigt!!!
Skall jag skicka en ponny till dig också??? :-)

 
Ulrika

Ulrika

12 maj 2009 19:14

Tackar för omnämnandet. Men vad var det för fel på mina förslag *snyftar* jag tyckte dom ju va så fina...

Och sen, som om inte förlusten var nog, så kom jag på flera namn ÄNNU bättre.
Men det är aldrig för sent att ge upp, jag sparar på dom tills nästa marsvinsnamning..

Jag ångrar våra katters namn. Skulle dom döpas nu skulle dom heta Lennart och Kerstin.

Läckert med en katt som heter Lennart.
Fast Homer är ju liksom en Homer... fast han kunde också varit en Lennart *ambivalent*

Jag ville också ha en ponny *suckar* skulle se fint ut med min tunga kropp och långa ben..

http://ulrikasyr.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

12 maj 2009 19:55

Ulrika
Har jag sagt att jag ÄLSKAR dina kommentarer??
Du lägger liksom ner din själ i dem.
Me love!!
*skickar en ponny till dig också*

 
Lotta

Lotta

12 maj 2009 22:53

JAAAAAAAAAA!!!!!! *dansar och studsar runt i rummet* Så lycklig jag blev! Precis vad som behövdes efter en lång arbetsdag, att bli en VINNARE!!! Majvor forever

http://www.prinsessapavift.blogg.se

 
Ingen bild

Annika

12 maj 2009 23:53

*skrattar gott*
Lotta
Härligt!!
Meddela mig din adress på mailen så kommer det ett pris.
Vill du ha ett marsvin eller en ponny?? ;-)

 
Yvonne

Yvonne

13 maj 2009 08:43

Haha, många kuliga namn blev det!
Grattis till vinnarna! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

13 maj 2009 08:49

Yvonne
*håller med*
Du var så här när att vinna.
*måttar med fingrarna*
Behåller dina namn för kommande djur. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 18 september 2011 13:32


Nämen va f-n. Är jag inte helt sjukt jä-la tråkig som har slutat blogga??? Fast om man läser de två raderna jag åstadkommit ovan och betänker att jag lyckats få in inte mindre än två svordomar så skall man kanske vara glad att jag inte skriver så...

Av Annika - 28 oktober 2010 09:14


Det var en gång en vacker höstlördag. (Läs blåsig som 17.)   Fotbollsmatch stod det på dagens schema, inte för undertecknad men match skulle det iaf bli. Glad i hågen parkerade jag bilen på en utmärkt plats. Det visade sig senare att den inte...

Av Annika - 7 oktober 2010 09:03


Jag säger bara jippie.   Eller lite större bokstäver kan vara på sin plats.     Jippie!!!     Jag har budat in ett virkat överkast på Tradera. Inga problem, det dök upp med Schenkers hjälp och det var fint. Då kan man ana att alla...

Av Annika - 6 oktober 2010 19:19


Att jag inte hänger med i motionsspåret är ingen nyhet. Möjligen första femtio metrarna...men absolut inte längre. ...och definitivt inte utan syrgas.   Men igår hände en sak som jag inte heller hängde med på. Knepigt och fullständigt förvi...

Av Annika - 27 september 2010 10:03

För övrigt tycker jag om hösten. Eller jag dristar mig till att utöka ovanstående mening med två ord till.   För övrigt tycker jag om hösten väldigt mycket.   (Ett ord fick tom bli lite större...bara en sån sak.) ;-)          ...

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards