Ackas finurliga funderingar

Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Annika - 14 maj 2009 21:05

Fasiken är jag inte straffbart lydig så säg. :-)

Kan ju inte ha en medmänniska som blinkar knastrigt och dessutom är rödögd.

För att fatta andemeningen med detta inlägg och varför det över huvud taget  omnämns så måste man läsa lite hos Tesstamente.


Med hennes växelspak till tå så kom jag att tänka på underliga svar och annat man kan få sig till livs vid särskilda tillfällen.


Detta jag nu skall berätta är förmodligen preskriberat vid det här laget.

Det gällde min f.d

Jag hade i vanlig ordning jobbat natt på ristorante och kom hem sent.

Ser på bilspåren till vår lilla stuga att han hade varit ute och åkt en sväng.


Öppnar glatt dörren till den lilla 25-kvadrataren som innehöll allt man behövde.

Faktiskt.

Det luktade öl.

Hmmm.


Ruskar tag i mannen som sover sött och frågar bryskt;

Har du druckit??

Hrmmmrm.

Ruskar lite till.

Har du druckit frågar jag???

Hhhhmmmrrmmhh.


Men herre jösses, har du druckit OCH kört bil??

(Låt vara att det var någon km på liten skogsväg...men ändå.)


Men så svara då människa!!

Har du druckit?

Mannen öppnar ögonen, blinkar och tittar totalt oförstående på mig.

Har du druckit sade jag??

(Inser aldrig att jag ställt samma fråga alldeles för många ggr.)

Ja svarar han till slut.

Men herre gud säger jag och slår ut med armarna.

Vad har du druckit då?

Delfiner.

Va????

Delfiner.

Vad säger du?

Delfiner...massor av delfiner.

Men jag förstår inte..har du druckit delfiner?

Äääähhh (säger han med irriterad stämma) dolphins då!!


:-) :-) :-)


Av Annika - 14 maj 2009 19:43

Skall uttalas med samma frenesi som "japaner japaner".


Delfinhistorien är fortfarande på g.

Kommer innan tolvslaget. Pip!

Av Annika - 14 maj 2009 17:16

Nu skulle man behöva ha tillgång till twitter.

En twitter?

Twittra?

Ha en twitter??

(Vad säger man??)


Ääähh, jag vill bara säga;

Hemma nu.


Till det behövs ju inte ett helt blogginlägg. 

Det kan man twittra.


*slänger mig med uttryck jag inte har koll på*

Av Annika - 14 maj 2009 14:33

Aj aj aj.

Har inte gjort illa mig.


Kom bara på att jag hade lovat Tesstamente en delfinhistoria.

Hon såg på mig med en sån där storögd bedjande blick.

Jag kunde inte motstå.


Det är inget märkvärdigt med den där historien, bara lite småkul.

Den dyker dock upp senare eftersom jag nu skall åka till travbanan och titta på Eject.

Min allra bästaste kompis. <3


Pyssla med en annan delfin under tiden!!


Av Annika - 14 maj 2009 13:13

Tar mig i kragen eller annat lämpligt ställe och går ut en sväng.

*informerar*

"Viktiga" ting detta. ;-)


Sätter mig på baksidan och tar en slurk kaffe.

Sen kommer GB-gubben med en nogger bara för att jag är så snäll.

Visst??!!

Av Annika - 14 maj 2009 10:18

Det är inte alla gånger man skrattar högt åt sig själv.

Inte för ngt skojigt skämt man nyss har förkunnat utan bara för att en tanke dök upp.


Stod i duschen och tvättade håret och resten av kroppen när jag plötsligt hoppar till.

Jag råkade nämligen vrida huvudet en aning åt höger och lite nedåt.

Allvarligt...jag överdriver inte.

Det satt en hamster i min armhåla!!!


Skrattar härvidlag högt åt mig själv och rodnar faktiskt en aning.


Efter denna chockartade händelse kan jag inte nog poängtera vikten av att ha en rakhyvel hemma.

Alltid.


*skriver rakhyvel på inköpslistan*


*lägger till viktigt*

Av Annika - 14 maj 2009 08:43

Ni vet...den där perfekta morsdagspresenten?


Inser nu att han inte har varit bortrest och diamanten numera är såld.

För futtiga 74 miljoner.


Aldrig får man vara riktigt glad. *suck*

Av Annika - 14 maj 2009 07:05

Nu har jag gjort det igen.

Det var längesedan sist.


Somnade som en klubbad oxe igår med alla kläder på, tanden oborstad osv.


Huggormen som byggde bo i min mun under natten dräpte jag med en brevsprättare.

Kläderna byter vi väl efter duschen men just precis i detta nu så skulle jag ljuga om jag sade att jag var ett kap. :-)


God morgon alla!!

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Skapa flashcards