Ackas finurliga funderingar

Alla inlägg under oktober 2010

Av Annika - 28 oktober 2010 09:14

Det var en gång en vacker höstlördag. (Läs blåsig som 17.)


Fotbollsmatch stod det på dagens schema, inte för undertecknad men match skulle det iaf bli.

Glad i hågen parkerade jag bilen på en utmärkt plats.

Det visade sig senare att den inte var så förbaskat bra då det fanns 236 fotbollsplaner till inom samma område.

Matchen jag skulle titta på gick naturligtvis längst bort.


Hur som helst...mellan halvlekarna skulle en kopp kaffe inhandlas för att hålla frosten borta från nästippen.

Plånboken var i den perfekt parkerade bilen. :-/


Ja ja...lite motion har väl aldrig skadat så jag promenerade någorlunda raskt iväg.

När jag kom fram till bilen så tänkte jag att jag kanske kan sätta mig i den några minuter för att slippa blåsten.

Sagt och gjort.

Hoppade in i baksätet och pustade ut.

Varmt och skönt....*njöt i fulla drag*


Slut på rast och vila och jag öppnade bestämt dörren.

Eller jag försökte...och försökte igen.

Icke!! Lika säkert som Fort Knox.

DÅ slog det mig att bilens bakdörrar har barnlås inkopplat, jag vet inte hur för jag har inte gjort ngt medvetet men en dag så var det bara så.

Där satt jag alltså i baksätet på min egen bil utan att komma ut.

Men vad 17...det finns ju framdörrar!!!

Förflyttar mig då till mittendelen av baksätet och graciöst trär jag mitt ena ben mellan sätena.

På något underligt sätt fastnar jag med foten i handbromsen och sitter liksom fastkilad.

Jag tror inte att detta hade något att göra med min alltför runda kroppshydda kombinerat med min ngt mindre bil men man kan aldrig så noga veta.


Det tog iaf både tid, energi och tålamod att tråckla sig loss.

Jag missade visst en del av andra halvlek också.

(Jag tror att det var därför de förlorade...)


Nu skall jag satsa på andra transportfordon!!


  


Här vore det väl själva f-n om man fastnade med foten. ;-)

Av Annika - 7 oktober 2010 09:03

Jag säger bara jippie.


Eller lite större bokstäver kan vara på sin plats.



Jippie!!!



Jag har budat in ett virkat överkast på Tradera.

Inga problem, det dök upp med Schenkers hjälp och det var fint.

Då kan man ana att alla var lyckliga och glada??


Mått på överkast enligt annons 2,20 x 3,00 m.

Mått enligt undertecknad 1,80 x 2,50 m.


Summan av kardemumman är iaf att det är för litet för min dubbelsäng.

Förutsatt att man nu vill ha överkast över all yta.

Vilket jag vill.

(Trodde tom att det var vitsen med ett överkast....)


Hur löser jag detta??

Kan ett nytvättat överkast töja på sig till de av säljaren angivna måtten???

Själv har jag noll insikt i detta med textilier.

Det enda jag med bestämdhet vet är att de 9 gånger av 10 jobbar mot mig.


Köpa överkast någon??

Det är jättefint, helt och rent, sött och är alldeles för stort för en enkelsäng och räcker nääääääästan till en dubbelsäng.


  


Kom och köp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Annika - 6 oktober 2010 19:19

Att jag inte hänger med i motionsspåret är ingen nyhet.

Möjligen första femtio metrarna...men absolut inte längre.

...och definitivt inte utan syrgas.


Men igår hände en sak som jag inte heller hängde med på.

Knepigt och fullständigt förvirrande.


Fast ganska smickrande.

Nu blev ni ju mkt klokare va??? :-)


  


Det känns iaf lite såhär som ovan.

(Ovan såsom i "åvan"...)


Det här visade sig bli ett av mina mest intelligenta inlägg....ever.


Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards