Ackas finurliga funderingar

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

Konsten att lura sig själv

Av Annika - 28 oktober 2010 09:14

Det var en gång en vacker höstlördag. (Läs blåsig som 17.)


Fotbollsmatch stod det på dagens schema, inte för undertecknad men match skulle det iaf bli.

Glad i hågen parkerade jag bilen på en utmärkt plats.

Det visade sig senare att den inte var så förbaskat bra då det fanns 236 fotbollsplaner till inom samma område.

Matchen jag skulle titta på gick naturligtvis längst bort.


Hur som helst...mellan halvlekarna skulle en kopp kaffe inhandlas för att hålla frosten borta från nästippen.

Plånboken var i den perfekt parkerade bilen. :-/


Ja ja...lite motion har väl aldrig skadat så jag promenerade någorlunda raskt iväg.

När jag kom fram till bilen så tänkte jag att jag kanske kan sätta mig i den några minuter för att slippa blåsten.

Sagt och gjort.

Hoppade in i baksätet och pustade ut.

Varmt och skönt....*njöt i fulla drag*


Slut på rast och vila och jag öppnade bestämt dörren.

Eller jag försökte...och försökte igen.

Icke!! Lika säkert som Fort Knox.

DÅ slog det mig att bilens bakdörrar har barnlås inkopplat, jag vet inte hur för jag har inte gjort ngt medvetet men en dag så var det bara så.

Där satt jag alltså i baksätet på min egen bil utan att komma ut.

Men vad 17...det finns ju framdörrar!!!

Förflyttar mig då till mittendelen av baksätet och graciöst trär jag mitt ena ben mellan sätena.

På något underligt sätt fastnar jag med foten i handbromsen och sitter liksom fastkilad.

Jag tror inte att detta hade något att göra med min alltför runda kroppshydda kombinerat med min ngt mindre bil men man kan aldrig så noga veta.


Det tog iaf både tid, energi och tålamod att tråckla sig loss.

Jag missade visst en del av andra halvlek också.

(Jag tror att det var därför de förlorade...)


Nu skall jag satsa på andra transportfordon!!


  


Här vore det väl själva f-n om man fastnade med foten. ;-)

 
 
Lyllan Blogglus

Lyllan Blogglus

28 oktober 2010 09:50

Haha, tack för ett gott skratt såhär på morgondagen. =)

Det är inte alltid lätt =)

http://gasoline.bloggplatsen.se

Annika

28 oktober 2010 11:21

Vassego!! :-)
Vore ju kul om det var lätt NÅGONGÅNG... ;-)

 
Lyllan Blogglus

Lyllan Blogglus

28 oktober 2010 12:41

Vill tacka för din kommentar på min blogg!

Vill även skriva mitt svar, då man annars inte får något svar om man inte kommer in och kollar igen =P Fick även se ditt svar på min kommentar ;)

Här är mitt svar på din: Haha, ja, det är ju ett alternativ ;) Hihi =)

http://gasoline.bloggplatsen.se

Annika

28 oktober 2010 12:57

Säg till om du vill ha hjälp!!
Jag bygger fantastiskt bra om jag får säga det själv.
Ungefär lika bra som jag är på att tråckla mig ur små bilar. ;-)

 
Andreas

Andreas

28 oktober 2010 18:00

Hahahahhh!
Vilken syn.... Jag skulle vilja ha kommit förbi just då och sett detta.
Price less

http://binett.bloggplatsen.se

Annika

28 oktober 2010 18:38

Nej nej Andreas...

Du hade inte velat se detta.
jag lovar... :-)

 
Glimz

Glimz

30 oktober 2010 00:34

Hahahaha med en tvåhjuling kommer du tryggt och säkert inte att bli inlåst ivf :)
Goo helg!

http://ninz.bloggagratis.se

Annika

30 oktober 2010 10:46

*ler*
Ger mig 17 på att jag kan fastna med tjocka foten någonstans ändå... ;-)

 
Singelfarsan

Singelfarsan

4 november 2010 12:57

Haha! Jättelängesen jag var här o läste nu men när jag väl gjorde så betalade det sig ju genast i form av ett gott skratt. Ett igenkännandets skratt och tanken... "Det kunde lika gärna varit jag"

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Annika

4 november 2010 18:41

Såååå härligt att höra att det finns fler. ;-)

 
Ingen bild

Sk007

7 december 2010 13:17

Kom igen och skriv igen nu - vill läsa fler inlägg! :)

Annika

12 december 2010 20:58

Absolut...*lydig som jag vet inte vad*

 
Calma

Calma

16 januari 2011 19:57

Men hej där,Annika
Tro det eller ej,men Calam tittar in,har hittat tbx til bloggvärlden,hippas jag får napp när jag nu besöker mina gamla vänner här*L*

Skrivit ite i min blogg,men ej så mkt än,men kolla gärna in,hoppas jag är förlåten*L*

MEN,vad håller du på med,vá??,
SÅ mkt besvär för lite kaffe,*L*.
Tur du kom ut iaf,,
Klart de förlorad ejust därför,det förstod jag direkt,haha
Ja,kanske det fordonet du skickar med,vore att rekommendera,
Men du ska se,det kan säkert jäklas med såna oxå,haha

Nu ska jag se på Solsidan,som man nästan kan tro det varit här idag,
Iaf så har det småregnat o töat,men ingen sol,,

Ha det bäst vännen
Carpediem
kramen från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Viveca

Viveca

30 augusti 2011 14:42

Jag vet inte om du kollar dinar kommentarer här längre. Men vill bara säga att jag saknar dig. Saknar även dina inlägg här. Hoppas du är ok. Kram! Viveca

http://perasperaadstra.bloggplatsen.se

 
pinkozzy

pinkozzy

18 september 2011 09:44

Ja du, tänk så det kan gå. Mina dörrar på Saaben jag hade en gång, frös igen i fjällen. Fick ta mig in via baklyckan. Såg nog kul ut det också.

http://pinkozzy.bloggagratis.se

Annika

18 september 2011 13:28

Alla sätt är bra.
Utom de dåliga då.... ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 18 september 2011 13:32


Nämen va f-n. Är jag inte helt sjukt jä-la tråkig som har slutat blogga??? Fast om man läser de två raderna jag åstadkommit ovan och betänker att jag lyckats få in inte mindre än två svordomar så skall man kanske vara glad att jag inte skriver så...

Av Annika - 7 oktober 2010 09:03


Jag säger bara jippie.   Eller lite större bokstäver kan vara på sin plats.     Jippie!!!     Jag har budat in ett virkat överkast på Tradera. Inga problem, det dök upp med Schenkers hjälp och det var fint. Då kan man ana att alla...

Av Annika - 6 oktober 2010 19:19


Att jag inte hänger med i motionsspåret är ingen nyhet. Möjligen första femtio metrarna...men absolut inte längre. ...och definitivt inte utan syrgas.   Men igår hände en sak som jag inte heller hängde med på. Knepigt och fullständigt förvi...

Av Annika - 27 september 2010 10:03

För övrigt tycker jag om hösten. Eller jag dristar mig till att utöka ovanstående mening med två ord till.   För övrigt tycker jag om hösten väldigt mycket.   (Ett ord fick tom bli lite större...bara en sån sak.) ;-)          ...

Av Annika - 26 september 2010 12:31


Kolla här;        Fingervante med löv på ovansidan. Elastisk stickad ärmmudd. Skjutfingret i Lycra® Spandex®.     Har jag inte alltid drömt om att äga ett sådant par??!!?? Jo, så måste det bestämt vara. ;-) ...

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards