Ackas finurliga funderingar

Alla inlägg under november 2008

Av Annika - 11 november 2008 10:10

Apropå väckarklockor!!


En del vaknar upp en dag och inser att något har hänt.

Något fick dem att inse det viktiga i saker och ting.

"Det var som en väckarklocka".

De kan efter detta rätta till sitt liv efter konstens alla regler.


De kan börja träna.

De kan vara rädda om sig själva.

De kan våga ta språnget.

De kan känna ren och skär lycka.

Osv osv osv.


Sen finns det de som VERKLIGEN behöver väckarklockor.

Som undertecknad. I morse.

Såååå trött jag var!! :-)

Motvilligt men ändock klev jag upp.

Jag fick iväg sonen till skolan.

De övriga barnen fick frukost...och jag fick mitt kaffe.

Strålande Sickan!!

Så länge det finns liv så finns det hopp!!!


P.S De där snygga väckarklockorna där uppe finns för övrigt att köpa på www.stiligt.se

OBS, jag har ingen provision. ;-)

Av Annika - 10 november 2008 18:59

Man kan icke annat säga än just det;


YEAH BABY YEAH!!!!


Hockeymålvakten Henrik Lundqvist.

Vilken man.... :-)

Man blir nästan tårögd.

Min älskade sambo har överseende med att det finns en bild av honom på vårat kylskåp.


Han får gärna sätta upp ett foto av Heidi Klum någonstans han också. ;-)

Av Annika - 10 november 2008 16:21

Den här skojiga historien fick jag av mina extraföräldrar.

Läs och njut!! Jag skrattade iaf gott! :-)


 Bonden och fåret


 En bonde står och passar en stor flock får, som betar på
 fjället. Då kommer plötsligt en splitter ny BMW på vägen nedanför.
 En ung man i Broni-kostym, Gucci-skor, Ray Ban-solglasögon och YSL-slips sticker ut huvudet ur bilen och ropar till bonden:
 - Om jag kan räkna ut hur många får du har på betet, kan jag ta med mig ett av fåren då?
Bonden tittar på killen och på den spridda flocken med får och svarar: 

-Det verkar rimligt, OK för mej.


 Killen kör fram BMWn till bonden och tar fram en Dell Notebook, slänger upp den på motorhuven och Öppnar Lap Topen. Med hjälp av Nokias senaste 3G-telefon kopplar han upp sig mot en NASA-sida på Internet.  Han kontaktar ett GPS-satellit- navigationssystem, hämtar den exakta positionen och matar in den i en annan NASA-satellit.
 Denna scannar betesområdet med ultrahögupplösningskamera. Så öppnar han den digitala bilden i Adobe Photoshop och exporterar den till ett annat ställe på Internet: Image Processing Facility i Hamburg.
 Inom några sekunder får han ett e-postsvar i retur till sin Palm Pilot och där står det: Picture processed and data stored.
Så loggar han in på en MS-SQL databas via ODBC och kopplar upp ettExcel-dokument med flera hundra avancerade formler. När detta är gjort, kör han all data genom e-posten till en Xircom och på ett ögonblick får han respons. Avslutningsvis skriver han ut en flersidig 4-färgs rapport på sin miniatyr-hitech HP Color Laser Jet och kastar ett öga på sista sidan:

- Du har exakt 1586 djur, säger han.
- Faan, det stämmer, säger bonden. Du kan ta med ett av fåren.
 Så tittar han på killen som går runt för att välja ut ett av fåren. Han får jobba lite för att få ner vinsten i bagageluckan på BMWn.
 Då säger bonden:
 - Du, om jag kan säga exakt vad du jobbar med, kan jag då få tillbaka fåret?
 Killen tänker en stund, säger sen att det verkar fair och OK. 


- Du är konsult, säger bonden.
- Stämmer, säger killen. Hur sjuttsingen kunde du veta det?

- Det var inga problem. Du kom hit utan att någon hade bett dig. Sen skulle du ha betalt för något, som jag redan visste. Du erbjöd dig att jobba med en fråga som ingen hade ställt.
 Dessutom vet du inte ett skit om den här branschen, så jag vore tacksam,
 om du ville öppna bagageluckan och ge tillbaka min hund !

Av Annika - 10 november 2008 15:33

Nu är det ren(t)!!!!!!!!!


Nu har jag fritt fram igen!!

Har fixat finfint till ALLA marsvin vilket innebär att den tillfälliga "bloggspärren" nu är hävd.


Yeah baby yeah!!


(Vilket påminner mig om ett foto jag har sparat ner på datorn...)

Jag döpte det just till det uttrycket. Ni kommer att förstå varför senare.

Jag lovar. :-)

Av Annika - 10 november 2008 13:01

Nu!!

Nu skall det äntligen ske!!!

(De stackars få som har läst min blogg vet att jag pratat om detta sen i fredags.)


De "stackars" marsvinen skall få rent i sina burar.

Jag lovar på heder och samvete att inte ett enda blogginlägg skall skrivas innan "uppdrag MARSVIN" är slutfört.


Jag riskerar annars att få Djurens rätt i samhället på mig.

Fast det är ingen egentlig fara...jag överdriver en smula, de får städat varje dag men nu skall det göras helrent!!

Så håll i er alla...


Gnotten

Ragnar

Astrix

Holy-Smoke

Rut

Ragnhild

Fluffan

Elvira

Turluva Lyckoluva

Bebis 1

Bebis 2

(Namnförslag emottages tacksamt, skall bara kolla könen först.)


...här kommer jag!!

Av Annika - 10 november 2008 09:03

Klockan har passerat 9.....

Jag har inte druckit en endaste droppe kaffe. Ännu.


Men nu är det nära, jag längtar faktiskt.

Med tanke på att jag som 30-åring aldrig hade provat så kan ju detta te :-) sig aningen annorlunda.

Jag blev faktiskt lurad första gången.


Var på en invigning av en nyöppnad resaturang.

(Hmmm...invigningar BRUKAR ju faktiskt gälla nyöppnade ting...nåja jag fortsätter...)

Det kom en man som frågade om han fick bjuda på en tequila sunrise.

Absolut sade jag bara du hoppar över alkoholen.

(Kanske är jag den enda restaurangchefen i Sverige som inte dricker alkohol?)

Nu jobbar jag förstås inte med det för dagen heller men strunt samma!!


"Problemet" med denna man var att han jobbade åt Gevalia...den utlovade tequila sunrisen var alltså en kaffedrink med apelsinsmak.

Massor med skummad mjölk gjorde förstås att man kanske kunde prova.....trots kaffet? Det såg ju faktiskt riktigt gott ut!!

Så nu sitter jag här nästan tio år senare och längtar efter mitt kaffe.

Jag har inte lärt mig att dricka det svart ännu...nej nej nej.

Vill gärna ha en sockerbit och massor med mjölk.

Inbillar mig att det blir nyttigare så.....

Inte med sockret utan mjölken!!!


Så nu är frågan...dricker ni kaffe???

...och i så fall hur??


Själv smyger jag iväg till min kopp nu.

Vi hörs!


Dricker ni inte kaffe så får ni nedan receptet på en TEQUILA SUNRISE istället. :-)


   

INGREDIENSER

   

Tequila

6,0 

cl


Grenadin

2,0 

cl


Apelsinjuice

15,0 

cl


Iskuber












Apelsin

1,0 

skiva


Rött cocktailbär

1,0 

styck


Cocktailpinne




Collinsglas




  • Fyll glaset till 2/3-delar med iskuber.

  • Fyll på med tequila och apelsinjuice.

  • Floata (toppa) med grenadin.
    (Ger "sunriseeffekt" eftersom grenadin sjunker till botten).

  • Garnera med apelsinklyfta och rött cocktailbär. Stick ner en cocktailpinne.
  •  
        
      

     KOMMENTAR

    Tequila Sunrise skapades sannolikt i 1930-talets USA. Det finns ett stort antal drinkar med denna klassiker som utgångspunkt. I Arizona Sunrise har man tillfört limejuice, i Ameretto Sunrise har tequilan bytts ut mot Ameretto, i Malibu Sunrise är det i stället Malibu rom och i Midori Sunrise är det Midorilikör. Triple Sec Sunrise betår av tre delar apelsinjuice, en del triple sec toppat med grenadine.

     
    Av Annika - 9 november 2008 11:16

    Ny dag.

    Nya utmaningar!!


    Vad passar bättre än att göra rent åt marsvinen???

    (Alla 11!!!!)

    Jag kan då inte komma på något. ;-)


    Bäst man sätter fart då.


    Av Annika - 9 november 2008 01:07

    Nu har jag haft en omtumlande dag...

    Har åkt hiss upp och ned. Rent känslomässigt.

    Nu står den på bottenvåningen igen och jag har fast mark under fötterna.


    Har ikväll varit på Sundsvall Open Trot fest och det var trevligt.

    GOD mat, massor med mat....dessvärre ingen riktig dessert.

    Hmmm, det var pepparkakor. Nåja bättre än inget alls.

    Men jag kan på rak arm komma på 348 desserter som är godare. :-)


    Man kan inte få allt.

    Men jag tänker inte sluta försöka!!!



    Presentation


    God put me on earth to accomplish a certain number of things.
    Right now I´m so far behind that I will never die.

    Fråga mig

    2 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
             
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7 8 9
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23
    24 25 26 27 28 29 30
    <<<
    November 2008 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Gästbok


    Ovido - Quiz & Flashcards