Ackas finurliga funderingar

Direktlänk till inlägg 14 maj 2009

Kan inte nog poängtera

Av Annika - 14 maj 2009 10:18

Det är inte alla gånger man skrattar högt åt sig själv.

Inte för ngt skojigt skämt man nyss har förkunnat utan bara för att en tanke dök upp.


Stod i duschen och tvättade håret och resten av kroppen när jag plötsligt hoppar till.

Jag råkade nämligen vrida huvudet en aning åt höger och lite nedåt.

Allvarligt...jag överdriver inte.

Det satt en hamster i min armhåla!!!


Skrattar härvidlag högt åt mig själv och rodnar faktiskt en aning.


Efter denna chockartade händelse kan jag inte nog poängtera vikten av att ha en rakhyvel hemma.

Alltid.


*skriver rakhyvel på inköpslistan*


*lägger till viktigt*

 
 
Yvonne

Yvonne

14 maj 2009 10:39

Det hade varit mycket värre om du hade hittat en hamster i näsan! Uäh! Fniss.

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

14 maj 2009 10:46

Yvonne
Eller på hakan.... ;-)

 
Filifjonkan

Filifjonkan

14 maj 2009 11:10

Hahaha en hamster det var dagens skratt nr 2 för mig tackar tackar Ja rakhyvlar är bra att ha hemma ifall hamstrarna anfaller...mer skratt! Lycka till med kalhuggningen sen då!

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

14 maj 2009 11:52

Filifjonkan
Tack, jag tror det behövs ett lycka till....eller två. :-)

 
Stort och smått

Stort och smått

14 maj 2009 12:06

Det är så jobbigt när man upptäcker det efter man duschat och klätt på sig något med väldigt korta ärmar... Huuu!

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Ingen bild

Annika

14 maj 2009 12:45

Stort och smått
Absolut...och det var ganska jobbigt att upptäcka det i duschen också. ;-)

 
Annelie

Annelie

14 maj 2009 13:16

...hahahaha... Tack!!! Detta behövde jag verkligen! Ett gott skratt!
Nu åker kaffebryggarn på. Fru K är på ingång!

:))

http://eilenna.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

14 maj 2009 14:30

Annelie
Väl bekomme. :-)
Ett gott skratt förlänger livet säger de som vet. :-D

 
Ulrika

Ulrika

14 maj 2009 15:21

Uschiamej. En råttuschling under armen. Ack ack.
Har hänt mig också. Då brukar jag hugga Makens hyvel och ge järnet.
Sen brukar jag med stor möda böja mej ner och försöka klippa bena lite också.
Alltså inte kamma bena där i mitten utan raka benen. Men ibland har det vuxit så snabbt att det nästan är dags för saxen.

Då känner jag mig störtläcker.
Lurvig under armarna och tovig på benen..
Tack och lov för att jag har ljus behåring!

http://ulrikasyr.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annnika....- ett "n"

14 maj 2009 17:15

Ulrika
Sambon har inga hyvlar.
Det är ju under all kritik.

Man skall liksom behöva köpa egna. :-/

Ljus behåring??
Finns det?? :-S

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 18 september 2011 13:32


Nämen va f-n. Är jag inte helt sjukt jä-la tråkig som har slutat blogga??? Fast om man läser de två raderna jag åstadkommit ovan och betänker att jag lyckats få in inte mindre än två svordomar så skall man kanske vara glad att jag inte skriver så...

Av Annika - 28 oktober 2010 09:14


Det var en gång en vacker höstlördag. (Läs blåsig som 17.)   Fotbollsmatch stod det på dagens schema, inte för undertecknad men match skulle det iaf bli. Glad i hågen parkerade jag bilen på en utmärkt plats. Det visade sig senare att den inte...

Av Annika - 7 oktober 2010 09:03


Jag säger bara jippie.   Eller lite större bokstäver kan vara på sin plats.     Jippie!!!     Jag har budat in ett virkat överkast på Tradera. Inga problem, det dök upp med Schenkers hjälp och det var fint. Då kan man ana att alla...

Av Annika - 6 oktober 2010 19:19


Att jag inte hänger med i motionsspåret är ingen nyhet. Möjligen första femtio metrarna...men absolut inte längre. ...och definitivt inte utan syrgas.   Men igår hände en sak som jag inte heller hängde med på. Knepigt och fullständigt förvi...

Av Annika - 27 september 2010 10:03

För övrigt tycker jag om hösten. Eller jag dristar mig till att utöka ovanstående mening med två ord till.   För övrigt tycker jag om hösten väldigt mycket.   (Ett ord fick tom bli lite större...bara en sån sak.) ;-)          ...

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards