Ackas finurliga funderingar

Alla inlägg den 21 april 2009

Av Annika - 21 april 2009 15:38

Min kära svärmor skickade mig en namnsdagspresent på posten.

Ett kuvert innehållandes en peng, några fina dukar och ett grattiskort.


"köp en blomma till dig själv"


Så stod det klart och tydligt.

Blomma?

Fisk?

Samma?

Lika?

Njaeee.

Menar hon fisk men skriver blomma?

Kan det vara så?? Hon kodar??

Japp. Så är det.


Hur som helst så simmar det fyra nya namnsdagsfiskar i mitt akvarium.

:-) :-) :-) :-) :-)


P.S Praktbotia heter fisken.

Låter nästan som en blomma. ;-)

Av Annika - 21 april 2009 09:35

Idag fyller två goda vänner år!!

Stort grattis från en Acka. :-)


Hoppas att ni får en toppendag och och att ALLA önskningar slår in.


Så GRATTIS Tea och Siw.


KRAAAAAAAAAAAAAAAAM.

Av Annika - 21 april 2009 07:56

I tidernas begynnelse.....


Eller kanske inte riktigt så längesedan, men iaf när jag och sambon träffades.

Vi tog en promenad längs ån som slingrar sig genom stadens utkant.

Romantiskt, charmigt och mysigt.


Tills han säger att jag snarkar.

VA??!!

JAG snarkar??


Detta var inte alls lång tid in i "dejtningen".

Efter detta konstaterande av sambon så rodnar jag.

(Jag kunde det då.)


Vem vill höra att man snarkar???

Inte jag.


Hur som helst så har jag sovit som en stock inatt.

....och jag kan ge mig tusan på att jag har just....snarkat.


Numera bryr jag mig inte.

Hade dock vett att skicka ett mess till sambon.


"Hej vännen. Har sovit mycket tungt. Antar att jag har snarkat.... det var inte meningen isf. Kram. A."


Får då tillbaka;

Inte hört något. Huvudsaken att du inte har ont. Kram. M"


*informerar*

Har haft tandvärk under lång tid som resulterat i ngn form av magkatarr efter alla värktabletter.


Det tar sig, både med tandvärken och snarkningen!!

Dock skall jag träffa en tandläkare och vad det beträffar snarkningen så finns det tydligen hopp!!

Eller så har sambons hörsel försämrats kraftigt.

Vem vet?? :-)

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards