Ackas finurliga funderingar

Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Hjälp?!? Tjära!!

Av Annika - 13 januari 2010 19:55

Hade ju varit mycket roligare om man hade fått skriva;

 

Hjälp?!? Kära!!


Men nu skall vi inte ha så roligt.

Nej problemet är tjärfläckar på jeans. :-/


  


Vad göra??


Har googlat och fått svar såsom lacknafta och smör/margarin.

Det känns ju inte riktigt som om det är samma sak...

Vad är bäst då??


Någon som har erfarenhet av dessa fläckar???

Hjälp mig isf!!

Det är en order!! ;-)

 
 
ylle

ylle

14 januari 2010 06:03

Ingen aning! Men jag hade gärna hjälpt Dig! Saltsyra?

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annika

14 januari 2010 07:29

ylle
Saltsyra??
Är inte det bra att lägga människor i?
(Som man vill bli av med alltså?) ;-)

 
Andreas

Andreas

14 januari 2010 08:47

Du kan ju prova samma metod som med tuggummi och stearin.
Lägg brallorna i frysen över natten och pilla bort den då den är fryst?

http://binett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annika

14 januari 2010 08:51

Andreas
Tackar för tipset.
Tror dessvärre att tjärfläcken lämnar mer bestående men om man säger så...
Den vill nog sitta fast lite bättre än stearin och tuggummi.
Fast jag har inga vetenskapliga belägg för det. :-)

 
Ingen bild

Veronica

14 januari 2010 12:55

Ingen aning har aldrig missat hovarna ;-)
Ja vad ska du hitta på förutom då smör eller matolja. Jag tror nog inte du kommer få bort det helt om det inte blivit behandlat på en gång. Kemtvätt?? Jaaa... ring och fråga om dom kan få bort =) Det borde dom kunna greja tycker jag!

 
Sussi

Sussi

14 januari 2010 13:30

Annat kladdigt som fastnar på kläder har jag hört att man ska lägga in i frysen. Sen ska det tydligen bara gå och gnugga bort det efter det har fryst. Vet inte om det stämmer men det kanske är värt ett försök?

Nu har jag suttit och skrivit allt det här så ser jag att Andreas skrivit exakt samma sak.. Nu fick du ett likadant förslag för sudda är alldeles för jobbigt ;-)

Ha en bra dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

14 januari 2010 22:37

Veronica
Kemtvätt??
Tjaa, varför inte.
De skall ju också överleva. ;-)

Sussi
*ler stort*
Det är tanken som räknas!!

 
Veronica

Veronica

15 januari 2010 14:49

Tänkte mer om du kunde ringa dit och fråga om det är möjligt att dom skulle kunna få bort det! Då är vi närmare deras "tjära" hemligheter.
För tusan.. vem har råd med kemtvätt ;-)

http://www.lortfot.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annika

15 januari 2010 15:25

Veronica
Sååå smart.
Du är numera min stora idol. :-)

 
Viveca

Viveca

18 januari 2010 12:39

Har ingen som helst aning. Mina tjärfläckar har fått vara kvar. Bilen luktar tjära i bagageutrymmet efter omsorg om Vildas hålväggar i somras. Hmm, det får helt enkelt vara så;)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annika

18 januari 2010 20:12

Viveca

Ja ibland får man helt enkelt ge up... :-)

 
Ingen bild

Annika

18 januari 2010 20:16

OBS!!
Jag KAN stava till "upp".
Det är faktiskt helt säkert... :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 18 september 2011 13:32


Nämen va f-n. Är jag inte helt sjukt jä-la tråkig som har slutat blogga??? Fast om man läser de två raderna jag åstadkommit ovan och betänker att jag lyckats få in inte mindre än två svordomar så skall man kanske vara glad att jag inte skriver så...

Av Annika - 28 oktober 2010 09:14


Det var en gång en vacker höstlördag. (Läs blåsig som 17.)   Fotbollsmatch stod det på dagens schema, inte för undertecknad men match skulle det iaf bli. Glad i hågen parkerade jag bilen på en utmärkt plats. Det visade sig senare att den inte...

Av Annika - 7 oktober 2010 09:03


Jag säger bara jippie.   Eller lite större bokstäver kan vara på sin plats.     Jippie!!!     Jag har budat in ett virkat överkast på Tradera. Inga problem, det dök upp med Schenkers hjälp och det var fint. Då kan man ana att alla...

Av Annika - 6 oktober 2010 19:19


Att jag inte hänger med i motionsspåret är ingen nyhet. Möjligen första femtio metrarna...men absolut inte längre. ...och definitivt inte utan syrgas.   Men igår hände en sak som jag inte heller hängde med på. Knepigt och fullständigt förvi...

Av Annika - 27 september 2010 10:03

För övrigt tycker jag om hösten. Eller jag dristar mig till att utöka ovanstående mening med två ord till.   För övrigt tycker jag om hösten väldigt mycket.   (Ett ord fick tom bli lite större...bara en sån sak.) ;-)          ...

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards