Ackas finurliga funderingar

Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Annika - 20 augusti 2009 21:03

Helt kort.


Jag lever.

Om än knappt.


Min son springer skrikande omkring.

Jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte säger han.

Nåja, jag kanske överdriver lite.


Jag hade köpt vita spetsiga paprikor.

Dottern tittade intresserat på dem och frågade;

Är de starka?


Oohh nej svarar jag sanningsenligt, de är inte alls starka.

De är jättegoda.


De ser starka ut säger hon.

Jag håller med. Det är nog det där spetsiga som förvillar.

Hon vill smaka.

Jag skär en bit. Mums säger lilla damen.


Sonen sitter vid bordet. Smaka säger jag.

Neeeeeeeeeeeeej.

Joho då, de är inte starka propsar modern, dvs jag.

Jag vill inte säger 8-åringen.

Men...fåntratt säger jag med ett leende på läpparna.


Tänka sig.

Jag har glömt bort det.

Igen. *tar mig för pannan*

Min son och paprikan. (Låter för övrigt som en barnbokstitel.)

Läs här och fortsättningen här.


Någon dag kommer detta att gå in i mitt huvud.

Med sonen och paprikan.

Vilket år som helst.


Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards