Ackas finurliga funderingar

Alla inlägg den 1 september 2009

Av Annika - 1 september 2009 22:16

Jo då tjejen, du kan vidhålla att du känner någon som har vidrört Faksen.


Lotta skrev;

Men hallå!!!!! Missades inte något viktigt här?? Menar du att du faktiskt har vidrört den stolta Järvsöfaks??? Klappat honom lite på halsen och smekt den mjuka mulen? I sådana fall blir jag grön av avund...fast också lite stolt...jag skulle då själv kunna hävda att jag "typ" känner någon som känt på Järvsöfaks"


Visst har jag klappat den pållen.

Många många många gånger.

Har tom skrivit om honom förr.


I lördags när han fanns på plats hos oss på Bergsåker så var han för mig och många andra nummer 1.

I ett nästan ofattbart stort folkhav (snudd på 20 000) så fanns det nog inte en tumme som inte hölls för Järvsöfaks.

Han vann sitt tionde (!!!!!!!) SM!!

Helt fantastiskt.

Han fick stående ovationer och jag hade gåshud när han svängde in på upploppet.

Vilken sagolik häst!!!!

Han har tjänat osannolika 21 miljoner. (Saknas lite drygt 12 000 kr)


Jodå, han kissade sedan i håven som undertecknad höll i. :-)

Tänka sig vilken förmån att förpacka en världartists urin.

Eller kanske inte just den biten....men allt annat. ;-)


Fotona är för övrigt tagna av min eminenta hovfotograf Ulrika.

(Just på Bergsåker i lördags då tränaren red tillbaka i segerdefileringen.)


Av Annika - 1 september 2009 12:28

Vid stallet där älsklingshästen bor finns det en jättefin äng.

Eject brukar alltid släntra ut på den, lite nonchalant till en början, sedan tokäter han allt han kommer över.

Likt en dammsugare snaskar han i sig det mesta utom smörblommorna.

Tur det förresten eftersom de är giftiga.


För ett antal veckor sedan försvann allt gräs, inte spårlöst ty resultatet stod kvar.

16 rundbalar.

Fina vita inplastade....till Ejects stora förtret.

Inte många grässtrån att gnaga på, vilket i sin tur förkortade våra turer med minst 8 minuter.

Det är den tid man får lägga till för själva gräsätandet.


Men nu har jag funderat på detta med balarna.

Som sagt, 16 till antalet.

15 i grupp och en ensam stackare långt ifrån de andra.


Vad är problemet??

Är rundbalen mobbad??

Helt enkelt elakt utstött av de andra i rundbalsgänget??

Då måste jag isf ringa BRIS. (Balens Rätt I Samhället)


Eller är det en frihetsdyrkare??

Som vill känna vindarna blåsa i den där lilla plastsvansen som blir kvar på balarna??

Söker den sina rötter?? :-)


Jag måste lösa detta med den ensamma rundbalen.

Jag ser det tom som en livsuppgift.

Iaf nu när jag inte längre vaktar bilen med stort B.


Hur gör man för att tala med en bal??

Läser en bok??

Mannen som kunde tala med balar??


Snälla......hjälp!

Det kan vara skillnaden mellan liv och död.




Av Annika - 1 september 2009 08:16

Jag är pigg.

Två barn är på skolan.

Frukt med till båda.

Kläder till idrotten för den ena.

Fika till utepasset för den andre.

Kontaktböcker är med.


Jag lyckades med det otroliga, missade ingenting.

Barnen lämnades i tid.

Hallelujah!!!


Men ssssccccchhhh, säg inget till någon.

Vill gärna vidhålla min image som trött förvirrad fyrbarnsmor.

:-)

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards