Ackas finurliga funderingar

Alla inlägg den 4 september 2009

Av Annika - 4 september 2009 16:48

Tar helt enkelt och kopierar min egen text.

Läs här.


*vinkelivink*

Av Annika - 4 september 2009 14:51

Marsvinsfamiljen har utökats, fast bara lite. :-)


Hon är inte särskilt stor alls.....men söt!!

Jättesöt!!!!!!


Det här är Bedårande Bea.

Hon är en liten marsvinstös av rasen lunkarya.

Det är en unik svensk marsvinsras.


Stort tack till uppfödaren Tina Engström för en supergo liten kicka.

Av Annika - 4 september 2009 09:12

Äldsta tösen är hemma från skolan.

Hittar följdaktligen sin mor vid datorn då densamma är ute på bloggrunda.


-Mamma skall jag klia dig på ryggen?


Åååh tack snälla säger jag.

Liten och smidig som hon är ställer hon sig bakom mig på stolen och killar runt lite på min ryggtavla.


Efter några minuter så böjer hon sig ned och tittar längre ned på ryggen sen utbrister hon med hög stämma;

-Mamma, du har HÅR här!!!


Jag blir iskall.

Vad säger du Fanny?? Har mamma hår på ryggen??????


Jaaaa säger dottern med glad stämma.


-Är det många??? *känner paniken stiga*


-Ganska.


-Vad är det för färg på dem då??????

*funderar samtidigt på om det finns lugnande tabletter i hemmet*


-Väldigt ljusa, de syns nästan inte.


Det finns en Gud.

Tack gode Gud.


Herre jösses, jag har ju fullt sjå med det där mörka "charmiga" hårstrået som växer på min haka.

Det kanske tom är två stycken, jag har förträngt det för stunden.


*sjunger O store Gud på vägen ut från bloggen*



Av Annika - 4 september 2009 08:16

Första valet på rubrik var;

Varannadagsväder


Hur kul var den på en skala??

Hur kul är det att säga "på en skala"?


Jag lyckas inte särskilt bra med andra ord.

Ni vet de där första viktiga skeendet när man läser en bok.

Den skall gripa tag i en och känslan skall komma som ett brev på posten;

Den här boken lämnar jag inte ifrån mig förrän sista sidan är läst.

Detta inlägg är precis så....fast tvärtom.


Posten ja....

Måste bearbeta den traumatiska upplevelsen med postmannen härom kvällen.

(Han ringer för övrigt inte alls två gånger.)


Bortse från allt som står inom parenteser, det tillför inget.

Det gör oftast inte övriga texten heller.


För att återgå till den där rubriken jag utelämnade.

Vi har verkligen knepigt väder nu.

Jättefint ena dagen, hällregn nästa för att följas av ytterligare en fin dag osv.

Svårplanerat blir det. :-/

Nåja, det hade ju kunnat hällregna alla dagar också.

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards