Ackas finurliga funderingar

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2009

Min vän Hugo

Av Annika - 2 augusti 2009 21:50

Hugo.

Fyra bokstäver.

H.U.G.O


Vår groda heter Hugo.

Vi har förresten två, jag köpte en Görel för ett tag sedan.

De har bytt kupé. (Läs akvarium.)

Jag tröttnade på att ha två akvarium samt Hugos bostad.

Så fiskarna i köksakvariumet fick flytta till stora akvariumet i vardagsrummet och Hugo och Görel fick flytta till köket.

Vilken grej!!

Allvarligt.

Hugo och Görel är två fula albinofärgade klogrodor.

Men oj så kul de har i sitt nya kar.

De bodde tidigare i ett sexkantigt, fanns nog inte så mycket att simma på där är jag rädd.

Nu har de en rektangulär planlösning med mycket space.

Låt vara att det är "vattenskadat". ;-)


Hugo är helt plötsligt glad som en speleman och simmar konstsim hela dagarna.

Helt säkert, på heder och samvete.

Han sträcker fram ena lilla grodhanden (eller vad de nu kallas?) och har den andra längs med kroppen och så far han runt som en slimmad elitidrottsman.

Smidig som få.


Hugo och Görel äter upp de flugor jag dödar med den återfunna flugsmällaren.

De äter dessutom levande mjölmask.

Som jag också tar hand om.

De bor i ren kattsand, får mat varje dag.

Varierad kost såsom tomat, vindruvor och gurka. :-)

Jag stod dessutom och klippte till ett litet hus från en äggkartong.

Man klipper av översta toppen så maskarna kan krypa runt.

Motionera liksom.

I väntan på döden. :-/


Tappar jag en mask ned på botten så MÅSTE jag ta upp den igen.

Trots att jag i princip är livrädd för grodorna.

Jag tycker inte om när de drunknar.

De skall rätt ner i grodmagarna om jag skall vara nöjd.


Jag behöver förmodligen hjälp.

Det ser så ut när jag läser detta inlägg.

Hur knäpp kan man bli?

Tydligen hur knäpp som helst.....


Tvångströja någon?? :-)

 
 
Singo

Singo

2 augusti 2009 22:11

Jag har inga husdjur, utom några spindlar och äckliga silverfiskar... men jag är rätt glad ändå!

http://singo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

/Guldlock

2 augusti 2009 22:19

inte jag tack...

 
Eva

Eva

2 augusti 2009 23:14

*konstaterar* då behöver ja mé en! natti natti från en tok, som dock INTE matat grodor eller klipper äggkartonger *överkurs??*
*fnissar gott på vägen ut*

http://hexkatterhimlahundar.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

3 augusti 2009 00:46

Lite ovanligt att ha grodor som husdjur :-)
Är du dessutom rädd för dom?? Antar att det inte var du som ville ha dom från början hihi

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

3 augusti 2009 07:20

Grodor har även vi , fast ute på gården i vilt tillstånd ;)))
Gasnka bekvämt , då det sköter sig själva , fixar maten själv och så...
Jag är så blödig att jag skulle inte kunna servera dem levande maskar , ej heller slå ihjäl flugor för att mata dem...hahaha...
Jag är betydligt "knäppare" än dig...hahahah.... du verkar helt normal jämfört med mig...hahahah...
Så du kan vara helt lugn ;)))

Ha en bra dag!!
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

3 augusti 2009 08:28

*brygger snart kaffe*
Singo
Du är ju kär du, då står man ut med det mesta!! ;-)

Guldlock
Är du riktigt säker?? :-)

Eva
Säg till om du hittar någon i XXL!! ;-)

Sussi
Jo, det var jag som ville ha Hugo från början.
Knepigt men sant.
Jag är bara lite rädd för honom. ;-)

Berith
Tack nu känns det bättre!! :-D

 
Nettis

Nettis

3 augusti 2009 11:17

Åååh, dom är ju sååå söta *förälskad*!!! Jag ska oxå ha två såna grodor när jag köper fiskar... Dom kan väl vara i SAMMA akvarie??? Det var dom i fiskaffären i alla fall... Men tänk om dom äter upp dom vackra fiskarna som jag har tänkt köpa :-S !!!
Får nog fråga det först, fniss!
Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Ingen bild

/Guldlock

3 augusti 2009 11:33

Helt säker Acka!
Man ska ha kortärmat på sommaren ;-)

Nu åker jag och köper hem kräftor till vårat party... börja ladda galenskaperna nu så lyfter vi taket... (som om det skulle behövas 4 våningar...)

Puss på dig stumpan!

 
Ingen bild

Annika

3 augusti 2009 12:10

*ännu mer på väg*
Nettis
Små fiskar äter de med all säkerhet.
Köper du med lite storlek går det nog bra. :-)

Guldlock
Kortärmat är grejen! ;-)
Kräfta på du så laddar jag med Botany Bay!!

 
Viveca

Viveca

3 augusti 2009 13:04

Du är underbar:) En sann djurvän också som tycker synd om mjölmaskarna. En liten fråga (från en som inte kan något om grodor) Skulle inte Hugo och Görel kunna fånga sina flugor själva, så slapp ju du? Men det är klart de kanske inte kan släppas lösa pga risken att själva bli mat eller bli trampade på. Hälsa de små liven iaf, från mig:)

http://perasperaadastra.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 18 september 2011 13:32


Nämen va f-n. Är jag inte helt sjukt jä-la tråkig som har slutat blogga??? Fast om man läser de två raderna jag åstadkommit ovan och betänker att jag lyckats få in inte mindre än två svordomar så skall man kanske vara glad att jag inte skriver så...

Av Annika - 28 oktober 2010 09:14


Det var en gång en vacker höstlördag. (Läs blåsig som 17.)   Fotbollsmatch stod det på dagens schema, inte för undertecknad men match skulle det iaf bli. Glad i hågen parkerade jag bilen på en utmärkt plats. Det visade sig senare att den inte...

Av Annika - 7 oktober 2010 09:03


Jag säger bara jippie.   Eller lite större bokstäver kan vara på sin plats.     Jippie!!!     Jag har budat in ett virkat överkast på Tradera. Inga problem, det dök upp med Schenkers hjälp och det var fint. Då kan man ana att alla...

Av Annika - 6 oktober 2010 19:19


Att jag inte hänger med i motionsspåret är ingen nyhet. Möjligen första femtio metrarna...men absolut inte längre. ...och definitivt inte utan syrgas.   Men igår hände en sak som jag inte heller hängde med på. Knepigt och fullständigt förvi...

Av Annika - 27 september 2010 10:03

För övrigt tycker jag om hösten. Eller jag dristar mig till att utöka ovanstående mening med två ord till.   För övrigt tycker jag om hösten väldigt mycket.   (Ett ord fick tom bli lite större...bara en sån sak.) ;-)          ...

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards