Ackas finurliga funderingar

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2009

Sir Fräs och jag

Av Annika - 4 augusti 2009 22:49

Som bekant så överlevde jag.

Överlevde vad kan man fråga.

Sir Fräs svarar jag då.


Jag har hoppat!!!

Med häst!!

Tillsammans.


Fräs tillhör en kompis någon mil härifrån.

Han är 21 år gammal och vid god vigör.

Till skillnad mot undertecknad.

Jag är varken 21 eller i form.

De skulle ha hoppträning, kom hit och ta några språng sade hon.

VA!!?? JAG??

Det är ju med livet som insats.


Ja, jag har varit hoppryttare.

Tävlade både ponny och stor häst.

Så pass framgångsrikt att jag bl.a vann junior-DM och championatet i Jämtland/Västernorrland.

Championatet innebär att jag var mest framgångsrika hoppryttare det året.

1988.

Nittonhundraåttioåtta.

Det är över 20 år sedan.

(Slutade tävla -91.)

Har inte hoppat många språng sedan dess.


Men kul var det, jag trillade inte av.

  • Låt vara att höjden var 5-10 cm lägre än den absolut lägsta klassen man kan tävla i.
  • Låt vara att kompisens dotter hoppade 1 dm högre.

(Hon är 11 år....så vi talar inte mer om det.)

Hon är visserligen en mkt duktig liten tjej så jag behöver inte känna mig såååå dum.


Så det är med stolthet jag konstaterar att jag överlevde.

....och jösses vad kul det var.


P.S Tänker ta mig friheten att bespara er de foton där det ser ut som om jag aldrig hoppat förr samt de där man kan se alla mina magar.


Jag kommer att somna med ett leende på mina läppar.

Jag kom. Jag sågs. Jag segrade.

Nä...inte riktigt.

Jag kom. Jag hoppade. Jag överlevde.

 :-)


 
 
Andreas

Andreas

5 augusti 2009 08:15

Ojj ojj!
Den bilden ger absolut inga flashbacks, inga alls.
Inte en enda.
Tänkte inte en sekund på Hagen i Oxsta, inte alls.
Kul att se att det sitter kvar.
"bra eftergift by the way"

Tjingeling!!

http://CyBinett.bloggagratis.se

 
Annika

Annika

5 augusti 2009 08:20

Grattis till överlevnaden!

Får väl försöka läsa ikapp mig på alla bloggar...vilket lär ta en vecka :)
Tack för kommentarerna under min utlandsvistelse, kul att du besöker min...harkel, host...kändisblogg :)

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
pillan

pillan

5 augusti 2009 09:25

Hurra för dej !!
Det gjorde du verkligen bra, att du vågade , jag skulle inte ens ha gått nära den hästen..nänä inte jag

http://www.pillans.se

 
Ingen bild

/Guldlock

5 augusti 2009 12:30

Jäklar Annika!

Takterna sitter i ser jag. Du ser ju hur ball ut som helst, 40 panner och 4 småbarn!
Tuff morsa kan man säga :-)

Kramen!

 
nilla

nilla

5 augusti 2009 13:45

Menar du att det är du på bilden? Och att den är nu? Eller är den från 1988?
*chockad*

http://nillalivet.blogspot.com

 
Ingen bild

Annika

5 augusti 2009 14:50

*petar inte längre näsan*
Andreas
Tänka sig att de ens kommer ihåg ett sådant ord som eftergift!! :-)

Annika
VÄLKOMMEN HEM!!
men oj vad jag skriker.

pillan
Hurra för mig ja.
*håller med*
:-)

Guldlock
Erkänn att du är lite smygimpad?? ;-)

nilla
Japp, igår runt sexsnåret.
Amazing, inte sant?? :-)

 
Viveca

Viveca

5 augusti 2009 17:54

Oj, vad duktiga ni är. Ser jättefint ut!

http://perasperaadastra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linda

5 augusti 2009 22:46

Men gud vad fint!:D Vad duktiga ni är, och vad härligt med hästbild

 
nilla

nilla

5 augusti 2009 23:05

Väldigt amazing!
Jag är djupt imponerad!

http://nillalivet.blogspot.com

 
ylle

ylle

6 augusti 2009 06:02

Oooooooj så imponerad jag är! *böjer mig framåt i vördnad, en sk bugning*

http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Emma

6 augusti 2009 17:18

jag tyckte de såg proffsigt ut jag... inte alls så tokigt

 
Ingen bild

erika

6 augusti 2009 22:14

du är ju som coolast i världen! jag är själv mkt nöjd om bruno kliver över ett nedfallet träd i skogen. och jag håller mig kvar. dessutom känner jag ju till fräs ser jag nu :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 18 september 2011 13:32


Nämen va f-n. Är jag inte helt sjukt jä-la tråkig som har slutat blogga??? Fast om man läser de två raderna jag åstadkommit ovan och betänker att jag lyckats få in inte mindre än två svordomar så skall man kanske vara glad att jag inte skriver så...

Av Annika - 28 oktober 2010 09:14


Det var en gång en vacker höstlördag. (Läs blåsig som 17.)   Fotbollsmatch stod det på dagens schema, inte för undertecknad men match skulle det iaf bli. Glad i hågen parkerade jag bilen på en utmärkt plats. Det visade sig senare att den inte...

Av Annika - 7 oktober 2010 09:03


Jag säger bara jippie.   Eller lite större bokstäver kan vara på sin plats.     Jippie!!!     Jag har budat in ett virkat överkast på Tradera. Inga problem, det dök upp med Schenkers hjälp och det var fint. Då kan man ana att alla...

Av Annika - 6 oktober 2010 19:19


Att jag inte hänger med i motionsspåret är ingen nyhet. Möjligen första femtio metrarna...men absolut inte längre. ...och definitivt inte utan syrgas.   Men igår hände en sak som jag inte heller hängde med på. Knepigt och fullständigt förvi...

Av Annika - 27 september 2010 10:03

För övrigt tycker jag om hösten. Eller jag dristar mig till att utöka ovanstående mening med två ord till.   För övrigt tycker jag om hösten väldigt mycket.   (Ett ord fick tom bli lite större...bara en sån sak.) ;-)          ...

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards