Ackas finurliga funderingar

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2009

Holy moses!!

Av Annika - 28 augusti 2009 15:40

Talade länge med en god vän (från förr) idag.

Vi har på något förunderligt sätt ett gemensamt förflutet.


Den här vännen får mig på gott humör, det är ett faktum.

Vi pratade mycket om vad man gör med sitt liv.

Är man lycklig?? Gör man allt för att infria sina önskningar och drömmar?

Håller man näsan ovanför vattenytan i det som kallas vardag?

Finns det utrymme för överraskningar i densamma...

Vill man ha överraskningar??

Vill man bli frestad av något?

Det vill den här vännen. Helt klart.
Ju mer frestelser desto bättre. Vi har i mångt och mycket samma smak.

Mina ramar stämmer dock inte överens med vännens. Just nu.


Men ta för dig är rådet från vännen.

Sitt inte på hemmet och ångra något du inte gjorde.

Det är ett slöseri med resurser.


Njaeee, jag velar.

Jag vill.....men vet att jag inte skall.

Man kan inte tro det men jag har en relativt god uppfattning om vad som är rätt och fel.

Vännen...du ställer till det.

På många sätt.

Jag vill så jag skäms.

Därom råder det inga tvivel.


Saker som inte är bra för en är ibland svåra att låta bli.

Snudd på omöjligt.

Men jag har varit duktig under lång lång tid.

Är det dags att släppa på spärrarna nu, utvidga ramarna???


Ja, jag tror tamejtusan det. 

Jag gör det trots att det är fel och jag inte borde.

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Jag går och äter upp den sista chokladbollen.

Mmmmmmmm.



 
 
Ingen bild

Titti

28 augusti 2009 16:14

Hhhhhh.... *drar efter andan*
Du är modig, du!

 
Ingen bild

Maria

28 augusti 2009 17:09

tack för snälla ord om humlor & lavendel. Instämmer med din vän, livet är på tok för kort för att begränsas :-) oavsett om det är chokladbollar eller annat som åsyftas.

Trist att din häst är sjuk, vi bor så nära Solvalla att vi hör när det är tävlingskvällar *till start* osv - jätte mysigt. Och på morgonpromenixen passerar vi stallområdet...

 
nilla

nilla

28 augusti 2009 19:44

Hjälp, spyr nästan... Har ätit lite för mycket godis. Igen.
Men, jag dricker (nästan) inte (aldrig), röker inte, vänstrar inte och ljuger bara ibland.
Någon synd ska man väl ha sägs det ju. Om inte det var nödvändigt så skulle jag absolut inte äta godis. Absolut inte.
Men man vill ju inte bli hatad för att man är perfekt, eller hur?
*sockerberusad*

http://nillalivet.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

28 augusti 2009 21:58

Tyckte du gjorde rätt!! Inte kan den där sista stackaren ligga där alldeles ensam :-)

Ha en trevlig helg

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Knaada

Knaada

28 augusti 2009 22:53

Chokladbollar tillhör helt klart "jag vill så jag skäms" kategorin! Den tillhör också "ju fler desto bättre" kategorin. Förresten så heter det väl negerbollar??

Tack för din kommentar, vi ses!

http://knaada.com

 
Susansnusan

Susansnusan

28 augusti 2009 23:49

Fasiken vad den såg god ut...hrm...fresterska där;-)))
Jag håller mig till mitt livselexir...hehehe
Ha de bra marsvinshandlare Larsson och en STOR kram till dig!!

http://www.susansnusan.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

29 augusti 2009 08:44

Hahahha...helt rätt gjort av dig Annika..ibland måst man släppa på hämningarna ocheva ut...annars blir ju livet så trist och tråkigt..hahah...

Ha en skön lördag !
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
singo

singo

29 augusti 2009 09:33

Härligt med lite djupsnack ibland....

http://singo.bloggagratis.se

 
Stort och smått

Stort och smått

29 augusti 2009 11:43

Ibland måste man släppa ner håret, leva livet och bli lite wild and crazy! Du är lite av en idol! Och så är du fruktansvärt rolig!!! =)

http://stortosmatt.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 18 september 2011 13:32


Nämen va f-n. Är jag inte helt sjukt jä-la tråkig som har slutat blogga??? Fast om man läser de två raderna jag åstadkommit ovan och betänker att jag lyckats få in inte mindre än två svordomar så skall man kanske vara glad att jag inte skriver så...

Av Annika - 28 oktober 2010 09:14


Det var en gång en vacker höstlördag. (Läs blåsig som 17.)   Fotbollsmatch stod det på dagens schema, inte för undertecknad men match skulle det iaf bli. Glad i hågen parkerade jag bilen på en utmärkt plats. Det visade sig senare att den inte...

Av Annika - 7 oktober 2010 09:03


Jag säger bara jippie.   Eller lite större bokstäver kan vara på sin plats.     Jippie!!!     Jag har budat in ett virkat överkast på Tradera. Inga problem, det dök upp med Schenkers hjälp och det var fint. Då kan man ana att alla...

Av Annika - 6 oktober 2010 19:19


Att jag inte hänger med i motionsspåret är ingen nyhet. Möjligen första femtio metrarna...men absolut inte längre. ...och definitivt inte utan syrgas.   Men igår hände en sak som jag inte heller hängde med på. Knepigt och fullständigt förvi...

Av Annika - 27 september 2010 10:03

För övrigt tycker jag om hösten. Eller jag dristar mig till att utöka ovanstående mening med två ord till.   För övrigt tycker jag om hösten väldigt mycket.   (Ett ord fick tom bli lite större...bara en sån sak.) ;-)          ...

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards