Ackas finurliga funderingar

Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Annika - 4 januari 2009 19:43

Svär mer fick jag i uppmaning!


*ler lydigt*


Så nu kan alla som inte tål denna språkets krydda sluta läsa.


Men va fan....det är ju jävligt kallt. Skitkallt!

Vattenhelvetet har frusit i stallet.

I ena hästens vattenkopp rinner det så sakta att inte ens en skalbagge kan dricka sig otörstig.

I en annan kran rann det, eller rättare sagt droppade det.

Snillrika puckot (läs Annika) sade för sig själv;

Jag låter det droppa under tiden jag tar in mina ponnyer.

När jag kommer in med en ponny i var hand och en öppen dörr bakom oss så hör jag infernot!!

Niagara Falls...släng dig i vägen!!

Vattnet har minsann fått fart, jävligt mkt fart!! :-(

Försöker snabbt baxa in ponnyerna i deras rätta boxar.

Vilket innebar att Chezz klev in i Peppes och vice versa.

Skitsamma, jag får byta sen!!


Snabb som en vessla hastar jag mot kranen, tar samtidigt ner sopen för att rädda något av spånet i boxen bredvid vattenkranen.

(Dit mitt eget Niagara Falls-vatten rinner.)

Det gick hyggligt med spånet, kranen stängde jag naturligtvis av så fort jag bara kunde.

Men vad händer nu då??

Jo allt förbannade vatten som jag lyckats få på stallgången fryser genast till is.

En tunn MYCKET hal ishinna bildas över stora delar av stallgången.

Lömskt leende ser jag ismonstret slingra sig därnere på cementen.

Redo att grabba tag i första bästa vrist och rycka till!!! 


Jag är både smidigare och fiffigare än så, mig lurar man inte i första taget.

Så jag tar ner spaden och klappar till med full kraft på ismonstrets panna.

Fanstyget vrålar ut sin smärta, tappar kontrollen och trillar ner i en torr svacka.

Då ilar jag blixtsnabbt till hinkarna och får otroligt snabbt (för att vara trind) fram en svart hink som jag ställer över ismonstret.

Kilar sedan under ett giganstisk papper (i form av fodersäck) under hinken och bär sedan ut detta isiga träsktroll.

*ler samtidigt åt min egen finurlighet att fånga den som en spindel*


För övrigt så tycker jag inte om när det blir så in i helvete kallt att håret tappar all formbar substans.

När man ser ut som en energistinn gosedjursigelkott ja då är inte jag lycklig iaf.

Jävla kyla som ställer till en konstant form av "bad hair day".


Fy fan säger jag. ;-)



Av Annika - 4 januari 2009 11:03

En ny dag, en söndag.

Kul? Mysigt? Annat?

Jag skulle vilja säga; KALLT!!

Så in i helvete kallt. (Ursäkta svordomen.)


Jag var uppe sent, hade som sagt inget med frysen att göra. ;-)

Klockan var över 2...jag lämnade tom några kommentarer på vissa bloggar.

Detta enbart för att bevisa att jag kan vara vaken så sent!

Trots att jag är medelålders. ;-)


Nu har jag dock fodrat och släppt ut hästar.

Känner mig ur form och inser att sömnen inte blev tillräcklig.

Vad göra??

Inte mycket med fyra förvildade barn i hemmet.

Bara längta till kvällens lugn och den sköna sängen.


*tar en kopp kaffe under tiden och väntar på boostereffekten*


Av Annika - 4 januari 2009 01:52

Nu går Frk Larsson och sussar.

*gäspar*

Trött.

Jättetrött.


Natti natti!


Att klockan snart är 02.00 och Larssonskan fortfarande är vaken har inget, jag repeterar inget, med frysen att göra. :-/ ;-)

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards