Ackas finurliga funderingar

Alla inlägg den 12 januari 2009

Av Annika - 12 januari 2009 14:28

Just nu så kommer ni att få information ni inte vill ha.


Min rekommendation; Sluta läs!!!


Har varit helt ur form efter nattens dust med dotterns magsjuka och från morgonen med min egen. :-(


Har just avancerat in till tjejernas rum.

Med mycket möda.


Konstaterar att äldsta tösen hade kräkts i sängen.

....och på golvet.


Så nu torkar jag upp en fasttorkad spya.

Precis vad man längtar efter....särskilt när man är magsjuk själv.


Jag ler dock stort åt isskrapans många möjligheter!!!

Man skall aldrig sluta förundras. ;-)


P.S. Isskrapan på bilden har inget, jag repeterar inget, med blogginnehållet att göra. Har iofs Handelsbanken som bank så vill någon sätta in en tröstpeng så hör av er så får ni kontonumret. :-)

:-(

Av Annika - 12 januari 2009 13:07

Det är inte lätt att vara magsjuk när man har fyra barn hemmavid. :-(


Bara så ni vet.

Av Annika - 12 januari 2009 03:33

Ibland så är det inte lätt att ha ansvaret över fyra små troll.

(Läs barn.)


Som när man vaknar till vid kvart i tre-snåret och undrar vad det är för konstiga ljud på toaletten???

När man hasar sig upp och upptäcker en likblek 5-åring som storögt tittar upp och meddelar att hon mår dåligt. :-(

Aj aj då.

Byter tröja på henne...och tittar vidare på pyjamasbyxorna.

Det verkar ha klarat sig.

Men vad är det då som luktar???

Hmmm.

*undersöker*

Fötterna!!

Hon har kräks på fötterna!!!!!!

Frågar försynt om hon har kräkts på vägen till toaletten?

Nej...i sängen säger hon.

Vilket den ömma modern inte riktigt får ihop.....

Varför skulle det då vara kräks på fötterna och inte på byxorna??

(Einstein hade också funderat, så det så.)


Det där med kräks i sängen får vänta oavsett det eventuella katastrofläget.

Mina små töser delar rum och jag vill inte väcka de övriga två.


Leder henne in till soffan som ligger vägg i vägg med vårat sovrum och där upptäcker jag att barnets information angående kräks i sängen är en sanning med modifikation.

STOOOOOOOOOOOORT utrymme med en illaluktande sörja över sig upphittas.

Aj aj då....igen.

Torkar, torkar och torkar.

Tvättar sedan rent med "lukta gott".

Slänger ut mattan som låg i närheten.


Så nu skall jag titta till tösen och sedan får vi se om jag smyger ner i sängen.

Det torde väl inte vara någon större idé.


Angående kräks i sängen så återkommer jag om några timmar med fullständig rapport.

Oavsett om ni vill eller inte. ;-)


God morgon förresten!!!! :-)


Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards