Ackas finurliga funderingar

Direktlänk till inlägg 12 januari 2009

En fyrbarnsmors vedermödor

Av Annika - 12 januari 2009 03:33

Ibland så är det inte lätt att ha ansvaret över fyra små troll.

(Läs barn.)


Som när man vaknar till vid kvart i tre-snåret och undrar vad det är för konstiga ljud på toaletten???

När man hasar sig upp och upptäcker en likblek 5-åring som storögt tittar upp och meddelar att hon mår dåligt. :-(

Aj aj då.

Byter tröja på henne...och tittar vidare på pyjamasbyxorna.

Det verkar ha klarat sig.

Men vad är det då som luktar???

Hmmm.

*undersöker*

Fötterna!!

Hon har kräks på fötterna!!!!!!

Frågar försynt om hon har kräkts på vägen till toaletten?

Nej...i sängen säger hon.

Vilket den ömma modern inte riktigt får ihop.....

Varför skulle det då vara kräks på fötterna och inte på byxorna??

(Einstein hade också funderat, så det så.)


Det där med kräks i sängen får vänta oavsett det eventuella katastrofläget.

Mina små töser delar rum och jag vill inte väcka de övriga två.


Leder henne in till soffan som ligger vägg i vägg med vårat sovrum och där upptäcker jag att barnets information angående kräks i sängen är en sanning med modifikation.

STOOOOOOOOOOOORT utrymme med en illaluktande sörja över sig upphittas.

Aj aj då....igen.

Torkar, torkar och torkar.

Tvättar sedan rent med "lukta gott".

Slänger ut mattan som låg i närheten.


Så nu skall jag titta till tösen och sedan får vi se om jag smyger ner i sängen.

Det torde väl inte vara någon större idé.


Angående kräks i sängen så återkommer jag om några timmar med fullständig rapport.

Oavsett om ni vill eller inte. ;-)


God morgon förresten!!!! :-)


 
 
Johanna-kan-inte-sova

Johanna-kan-inte-sova

12 januari 2009 03:58

Uschdå lät inge vidare skoj det där:-( Hoppas flickan mår bättre snart, inge vidare alls med sjuka barn:-(

http://detnyalivet.bloggagratis.se

 
Siw

Siw

12 januari 2009 09:10

Men usch då, lill stackarn, hon kanske åt för mycket godsaker i går. Huga lillgumman
Kram

http://yllegarnets.blogg.se

 
Ingen bild

Annika också magsjuk

12 januari 2009 09:44

*tycker synd om mig själv men svarar ändå*

Johanna
Hon är ganska pigg redan, värre med mamman. ;-)

Siw
Huruvida Fanny åt för mycket eller ej, det förtäljer inte historien.
Man jag gjorde ju iaf det.
Guds straff?? ;-)

 
annika

annika

12 januari 2009 09:53

OJ, torkade du spyor OCH bloggade mitt i natten?!
Stackars, stackars dig....
Magsjuka är gräsligt och smittar ju som pesten. Det bästa är att den brukar gå över rätt fort.

Krya på dig!
Annika

http://banfield.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

12 januari 2009 11:01

Nä... stackars liten...Hoppas hon mår bättre snart och att ni andra slipper magsjuka.

Kram på behörigt avstånd! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ninacian

Ninacian

12 januari 2009 11:27

Stackars liten1
Inte du men din femåring.
Oj vilken nesa att kräkas på sofflocket.

Nu har jag länkat till din blogg också. En ikon kommer snart ... med tiden ... :-)

Tröstekram till dottern och ja, till dig också då för spyor är nog det värsta jag vet.
Lukten ...!! Usch.
Bajs är ganska ok, men spyor. Bläh.

http://blogg.passagen.se/ninacian

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 18 september 2011 13:32


Nämen va f-n. Är jag inte helt sjukt jä-la tråkig som har slutat blogga??? Fast om man läser de två raderna jag åstadkommit ovan och betänker att jag lyckats få in inte mindre än två svordomar så skall man kanske vara glad att jag inte skriver så...

Av Annika - 28 oktober 2010 09:14


Det var en gång en vacker höstlördag. (Läs blåsig som 17.)   Fotbollsmatch stod det på dagens schema, inte för undertecknad men match skulle det iaf bli. Glad i hågen parkerade jag bilen på en utmärkt plats. Det visade sig senare att den inte...

Av Annika - 7 oktober 2010 09:03


Jag säger bara jippie.   Eller lite större bokstäver kan vara på sin plats.     Jippie!!!     Jag har budat in ett virkat överkast på Tradera. Inga problem, det dök upp med Schenkers hjälp och det var fint. Då kan man ana att alla...

Av Annika - 6 oktober 2010 19:19


Att jag inte hänger med i motionsspåret är ingen nyhet. Möjligen första femtio metrarna...men absolut inte längre. ...och definitivt inte utan syrgas.   Men igår hände en sak som jag inte heller hängde med på. Knepigt och fullständigt förvi...

Av Annika - 27 september 2010 10:03

För övrigt tycker jag om hösten. Eller jag dristar mig till att utöka ovanstående mening med två ord till.   För övrigt tycker jag om hösten väldigt mycket.   (Ett ord fick tom bli lite större...bara en sån sak.) ;-)          ...

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards