Ackas finurliga funderingar

Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Annika - 6 januari 2009 23:45

Prinsessan Acka, detta undersköna väsen.

Som sprungen ur en porlande vårbäck med ett leende så vackert att fåglarna väljer att stanna i norr enbart för att se det.

Denna Guds gåva till mänskligheten med ett hjärta så stort att att hennes godhet räcker till alla.

Denna väna varelse som med sin enorma kärlek lyser upp hela världen.

Hon lägger sig nu ner för att blunda en stund.

Ty detta gudomliga väsen kommer ånyo att vakna upp och sprida lycka, värme och kärlek!

Hav förtröstan.....



Fritt översatt;

Tanten Acka, denna alldagliga människa.

Född i Sundsvall av sin mor Britt.

Ett mediokert utseende innehållandes ett relativt charmigt leende som inte förgyller någon fågels vardag.

Inte många andras heller.

Denna medelålders tant har ett normalstort väl slående hjärta.

(Dock ingen vidare låg puls efter rask promenad i uppförsbacke.)

Denna trinda medelålders dam som älskar några.

Denna gumma lägger sig nu för att sova.

Förhoppningsvis utan att snarka.

Ty hon kommer att vakna alldeles för tidigt med hjälp av larmet från sin mobiltelefon och skicka sonen till skolan.

Hav förbarmande.

Av Annika - 6 januari 2009 20:32

Gulliga ulliga mulliga (?) ni.


Vad ni är söta som kommer hit och läser.

Trots att jag vissa dagar inte är så produktiv.


Jag är annars en mästare på kvantitet...och ibland brister jag tyvärr lite på kvalitet. :-(


Men nu lovar jag faktiskt på heder och samvete att under morgondagen ta itu med mina utmärkelser och utmaningar.

Jag är väldigt väldigt glad för detta skall ni veta. *ler superduperstort*


Jag skall alltså inte:


  • kliva in i ett gigantiskt ljussken
  • åka till IKEA
  • ramla av hästen som jag inte längre har
  • plantera om mina blommor
  • slänga ut julen
  • sy gardiner
  • räkna jordnötsringar
  • poppa popcorn
  • ringa samtal på telefonen som inte funkar
  • klä om fyra stolar
  • trimma Alf...förlåt terriern
  • bära höbalar
  • snitsla bana för nybörjarorienterare
  • lära mig knyppla
  • skicka 2567 sms
  • spela spel
  • annat av intresse

Nej, jag skall fixa och trixa här på bloggen.

Jag lovar.

Tar det igen med stora bokstäver;

JAG LOVAR!

Tar det ytterligare en gång med stora, "tjocka" bokstäver;

JAG LOVAR!!


Ja ni kanske fattar. ;-)


Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards