Ackas finurliga funderingar

Direktlänk till inlägg 11 november 2009

Så här var det.....

Av Annika - 11 november 2009 15:14

För nästan ett år sedan så skrev jag ett inlägg.

Läs här.

Döm om min förvåning när jag sedan fick en kommentar.

Visst läste ni dem?

Om inte, gå tillbaka och gör det.

Det är en order. :-)


  


Men...hade verkligen en av bröderna Bronett lämnat en kommentar på min lilla blogg??


Förunderligt tyckte jag.........och ganska skoj.

Tills jag kom på att det kanske var någon som drev med mig.

Då var det inte lika förunderligt skojigt längre.


Så för att utreda om det var jag som var otroligt lättlurad eller om kommentaren var äkta så gjorde jag som så.

Jag tog och skickade ett mail.

(Jag är bra på sådant.) ;-)


Här är det;


Hej Henry!
 
(Funderar på om man kan skriva så??? Kanske låter lite väl informellt....Hmm.)
 
*börjar om*
 
Bäste Herr Bronett!
 
(Sådär ja, nu börjar det likna något.)
 
För en tid sedan så hittade jag en kommentar i min blogg från en "h".
När jag lydigt klickade på adressen så kom jag till Henry Bronetts sida.
Ja jäklar...hakan trillade ner och ville liksom aldrig komma tillbaka till ursprungsläge.
Har en av bröderna Bronett lämnat en kommentar på MIN blogg???
 
Här beter jag mig som om det vore en sensationell nyhet.
De facto så sensationell att jag borde leta numret till både Expressen och Aftonbladet.
Jag överdriver en smula, jag gör ofta det....men håller mig allt som oftast till sanningen ty det är enklast så.
Men jag tyckte det var roligt och log för mig själv.
 
Strax därefter så ville hunden ha sin kvällspromenad och DÅ slog det mig.
Det kanske inte alls var Henry Bronett?? Det kanske var någon som hade gjort sig besväret att luras med mig.
Har en otroligt snillrik vän i Göteborg som skulle kunna göra detta.
Då stängde jag munnen, hakan hängde inte längre.....(Iofs blev jag snyggare så...men det var inte lika kul.)
Tvärtom kände jag mig oerhört fånig och nästan rodnade på min tur med terriern.
Hur kunde jag tro att det där var sant...
 
Men det ser banne mig ut som om det är sant!
Tittar jag i statistiken så ser besöket ut att komma från dig.
 
Vilket i sin tur gör att jag kan fortsätta le.
(Jag gör det ofta trots min glugg mellan framtänderna.)
 
Nu har jag dessutom googlat runt och tittat på bilder.
Kan tom skilja på er.
Nu funderar jag på om ni är fler än två....
Har inte googlat ännu. (Tackar Google på förhand...detta fantastiska redskap.)
 
Ja vad vill jag då??
Förutsatt att du har orkat läsa ända hit ner???
 
Skulle gärna blogga om just detta och min egen reaktion på Henry Bronett.
Jag älskar att göra narr av mig själv och vad passar bättre än att använda sig av en Bronett då??
Så jag undrar helt enkelt om det är ok för dig om jag skriver några rader och dessutom använder ett foto???
Har du något där du tycker du ser alldeles fantastiskt bra ut så säg gärna till!
Alla tips emottages tacksamt!
 
Har du inte skrivit en kommentar i min blogg så kan du strunta i detta mail eller helt enkelt svara;
 
"Det var inte jag".
 
DEN meningen hör jag ändå hela dagarna från mina fyra små barn.
 
Så min allra bästa Henry Bronett......ha en underbar dag!
 
Annika
 
Nå, svarade en Bronett tror ni?
Ja....han gjorde faktiskt det. :-)
 

 
 
Annika

Annika

11 november 2009 16:25

Woooow, det är ju så häftigt så det är inte klokt! Du är ju nästan en kändis nu!! *Djupt imponerad*
För övrigt gillar jag "Bronettarna". Skarpt!

KRAM

http://www,banfield.bloggagratis.se

 
Annika

Annika

11 november 2009 17:01

Annika
Oooh ja.
JÄTTEKÄND. :-)
Jag alltså. :-)

http://acka.bloggagratis.se

 
Annika

Annika

11 november 2009 17:03

Annika
Eller kanske inte.... ;-)

http://acka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ninnie

11 november 2009 17:48

Klart som sjutton att hans svarade dig!! Vem skulle inte svara på ett så trevligt och humoristiskt mail??

 
Ingen bild

erika

11 november 2009 18:17

oj!!! detta är mkt läckert.... vi hade en häst hos lasse förut som hette r.bronett alltså som den andra brodern. jag ville gärna tro att det även var han som ägde han. fast så var det nog tyvärr inte. detta har iofs inte så mkt med nånting att göra. men men.... :)

 
Annika

Annika

11 november 2009 19:04

Ninnie
Många Ninnie, många. :-)

erika
Sprang den något då??
Eller hoppade den bara runt som just en cirkusartist??
*måste in på travsport.se*

http://acka.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

11 november 2009 19:33

Menmen, vad svarade han då???

http://nillalivet.blogspot.com

 
Micke

Micke

11 november 2009 20:10

Va trevligt med vänliga själar som har fötterna på marken även om de är kända... :) "Får jag be om största möjliga tyyyyyyystnad " en riktig klassiker :)

http://tomten.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

11 november 2009 20:34

nilla
Han svarade snällt. :-)
Skojar bara, jag lägger in det imorgon!!

Micke
Fötterna på marken, det är min grej.
Eller är det enbart för att jag är så tung??
Måste fundera... ;-)

http://acka.bloggagratis.se

 
Ulrika

Ulrika

12 november 2009 11:31

Jamen det är ju självklart att han läser din blogg. Konstigt är det ju om inte ALLA kändisar läser din blogg.



Ingen kändis har varit in på min blogg....nånsin...
Fast jag har sålt löjrom till Silvias Kungliga Hovfrisör!
OCH Kjell Lönnå!

Nobelkommiten nästa dessutom ;)
Bara en sån sak!

http://ulrikasyr.blogspot.com

 
Yvonne

Yvonne

12 november 2009 11:46

Ser med spänning fram emot nästa inlägg! =)

Kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Yvonne K

Yvonne K

12 november 2009 18:29

Ååå så roligt
och spännande med nästa inlägg. ;D

Du skriver såå bra och underhållande.
Kram

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
Ingen bild

erika

12 november 2009 20:03

nja...jag kommer inte ens ihåg om han kom till start hos oss...han var nog tyvärr inte så bra, hade nog passat bättre i manegen... men en annan sak. på tal om kändis. kolla in rixfm.se och dagens fråga! måste göras idag torsdag. för annars blir de lixom inte den här dagens...det är coolt :) glöm inte att rösta! ;)

 
Ingen bild

erika

12 november 2009 20:03

förresten. visst måste mr bronett ha photoshoppat sina ögon på bilden?

 
Yvonne

Yvonne

13 november 2009 06:34

Tittar in och önskar dig och familjen en fin helg! =)

Kramis!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Vero

Vero

13 november 2009 10:39

Ja men, vad svarade han då??????
*nyfiken*

http://verosparlor.blogstpo.com

 
Stort och smått

Stort och smått

13 november 2009 11:20

Men gud vad roligt! Och Acka, du är så himla rolig så jag sitter ofta och gapskrattar när jag läser din blogg! Vilket härligt mail du skickade till honom!

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Ingen bild

Teolinda

13 november 2009 11:21

...sitter på jobbet och tänker på dig...

 
Ingen bild

Annika

13 november 2009 12:28

Ulrika
Kjell Lönnå??!!!
Det är minsann en kändis i Sundsvall/Timrå!!
Så det så! :-)

Yvonne
Vassego!! *ler stort*

erika
Missade det där!!!!!!!!!
Berätta!!!!!!
Han har säkert fixat sina ögon....*studerar noga*

Yvonne
Detsamma detsamma.
Till allihop! :-)

Vero
Nu så.
Läs!! :-D

Stort och smått
Men sluta!!
Jag rodnar.

Teolinda
Gör du??
Du är för gullig du....och snäll. ;-)

 
Ingen bild

Annika

13 november 2009 12:30

Yvonne K
F'låt.
Missade dig.
Det blev för många....och jag är senil. ;-)
Tackar allra ödmjukast för berömmet.
Ha det gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 18 september 2011 13:32


Nämen va f-n. Är jag inte helt sjukt jä-la tråkig som har slutat blogga??? Fast om man läser de två raderna jag åstadkommit ovan och betänker att jag lyckats få in inte mindre än två svordomar så skall man kanske vara glad att jag inte skriver så...

Av Annika - 28 oktober 2010 09:14


Det var en gång en vacker höstlördag. (Läs blåsig som 17.)   Fotbollsmatch stod det på dagens schema, inte för undertecknad men match skulle det iaf bli. Glad i hågen parkerade jag bilen på en utmärkt plats. Det visade sig senare att den inte...

Av Annika - 7 oktober 2010 09:03


Jag säger bara jippie.   Eller lite större bokstäver kan vara på sin plats.     Jippie!!!     Jag har budat in ett virkat överkast på Tradera. Inga problem, det dök upp med Schenkers hjälp och det var fint. Då kan man ana att alla...

Av Annika - 6 oktober 2010 19:19


Att jag inte hänger med i motionsspåret är ingen nyhet. Möjligen första femtio metrarna...men absolut inte längre. ...och definitivt inte utan syrgas.   Men igår hände en sak som jag inte heller hängde med på. Knepigt och fullständigt förvi...

Av Annika - 27 september 2010 10:03

För övrigt tycker jag om hösten. Eller jag dristar mig till att utöka ovanstående mening med två ord till.   För övrigt tycker jag om hösten väldigt mycket.   (Ett ord fick tom bli lite större...bara en sån sak.) ;-)          ...

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards