Ackas finurliga funderingar

Direktlänk till inlägg 25 november 2009

Hur gick det här till?

Av Annika - 25 november 2009 20:15

Om jag skall vara helt ärlig så funderar jag på massor av triviala saker.

När jag inte försöker hålla näsan ovanför vattenytan.

Det är det jag gör allt som oftast.

Det är därför jag bloggar så minimalt.


Jag försöker hitta olika sätt att överleva.

Istället för att simma hundsim vilt sparkandes och spretandes med alla tentakler så skulle jag vilja simma ett lugnt ryggsim med solen lysandes på min trinda mage.

Man skulle kunna ställa en liten paraplydrink där vid trakten av naveln.

Några salta nötter och en påse Polly skulle också få plats.

Lyckan skulle vara fullständig. :-)


Jag har förresten en påse Polly som ligger och väntar på mig.

Det vete tusan hur den hamnade i mitt skafferi.

Eller rättare sagt, jag vet EXAKT hur den hamnade där.

Jag köpte den för 16,90:- på Lidl, bar hem den själv tillsammans med diverse andra varor.

Dessutom lade jag själv upp den högt upp i skafferiet.

Låååååångt ifrån alla små barnhänder.

Varför jag köpte den övergår dock mitt förstånd.

Den stämmer inte överens med mitt nya sätt att äta. Eller hur jag tänkte att jag skulle börja äta.

Mitt nya liv innehåller inte Polly.

Hur kul är det egentligen???


Att distansera sig från Polly kan inte vara klokt.

Iaf inte på en onsdagskväll.


Never say no to Polly.

 

(Nytt Ackaordspråk som förmodligen inte är grammatiskt korrekt.)  

 
 
Stort och smått

Stort och smått

25 november 2009 21:00

Jag tycker: att den här sista veckan i november. De sista skälvande dagarna i denna mörka gudsförgätna månad. DÅ SKA MAN FÅ FROSSA I MASSA GODSAKER! (alla kommer ju ändå att vara mer eller mindre tvungna att hålla igen efter jul och nyår - man kan lika gärna börja nu!)
Hur ska man annars överleva november???

http://stortosmatt.blogspot.com

 
nilla

nilla

25 november 2009 23:35

Det är tur att det finns godis säger jag bara.
Och så att meningen är så grammatiskt korrekt som det bara går.

http://nillalivet.blogspot.com

 
Ingen bild

Ninnie

25 november 2009 23:57

Ett liv utan Polly går ju inte..... Det är ju det godaste godis som uppfunnits, men den ska vara med ljus choklad.

 
kastrullis

kastrullis

26 november 2009 09:41

Olika sätt att överleva är bra. Polly kan vara ett sådant sätt ;-)

http://kastrullapan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 18 september 2011 13:32


Nämen va f-n. Är jag inte helt sjukt jä-la tråkig som har slutat blogga??? Fast om man läser de två raderna jag åstadkommit ovan och betänker att jag lyckats få in inte mindre än två svordomar så skall man kanske vara glad att jag inte skriver så...

Av Annika - 28 oktober 2010 09:14


Det var en gång en vacker höstlördag. (Läs blåsig som 17.)   Fotbollsmatch stod det på dagens schema, inte för undertecknad men match skulle det iaf bli. Glad i hågen parkerade jag bilen på en utmärkt plats. Det visade sig senare att den inte...

Av Annika - 7 oktober 2010 09:03


Jag säger bara jippie.   Eller lite större bokstäver kan vara på sin plats.     Jippie!!!     Jag har budat in ett virkat överkast på Tradera. Inga problem, det dök upp med Schenkers hjälp och det var fint. Då kan man ana att alla...

Av Annika - 6 oktober 2010 19:19


Att jag inte hänger med i motionsspåret är ingen nyhet. Möjligen första femtio metrarna...men absolut inte längre. ...och definitivt inte utan syrgas.   Men igår hände en sak som jag inte heller hängde med på. Knepigt och fullständigt förvi...

Av Annika - 27 september 2010 10:03

För övrigt tycker jag om hösten. Eller jag dristar mig till att utöka ovanstående mening med två ord till.   För övrigt tycker jag om hösten väldigt mycket.   (Ett ord fick tom bli lite större...bara en sån sak.) ;-)          ...

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards