Ackas finurliga funderingar

Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Annika - 7 januari 2009 08:42

Nu känns det liiiiite lättare.

Hittade inte igen den allra första utmaningen jag fick....

Det var längesedan, men jag jobbar på det.

Har för mig att det var ngt i stil med "Nämn 7 saker som vi inte visste om dig". *funderar febrilt*


Men jag hittade igen de andra två, som visade vara samma.....från två olika människor nämligen Scrollan och Skogshuldran.

Så jag är alltså lite lite glad fastän alla bitar inte är på plats. :-)

Nu kör jag!!!


Mina sex favoritprogram

  • Morden i Midsomer
  • Nästan allt annat som också är engelskt
  • Idol *skäms lite*
  • Parlamentet
  • Djurpolisen (Animal Planet)
  • Småkryp (Halvanimerat program på Bolibompa som är HELT underbart.)

6 saker jag gjorde igår

  • Låg kvar i sängen. Jippie ingen morgonfodring av hästarna!!
  • Träffade min bror och hans brorsbarn.
  • Åt rester.
  • Borstade en av Norrlands absolut bäst stammade unghästar.
  • Undvek dammsugaren.
  • Matade marsvinen med vitkål. Mycket populärt.

6 favoritrestauranger

  • Restaurang Saffran (Min gamla arbetsplats.)
  • Restaurang Källarkrogen (Också f.d arbetsplats.)
  • Restaurang Saigon (Kinesisk buffé. Mums!)
  • Restaurang Stekhuset (Om jag vill ha kött....)
  • Restaurang Victoria (Om jag är sugen på ännu mer kött.)
  • Restaurang Royal (Mumsig pizza!)

6 saker på min önskelista

  • Mer pengar
  • Mer pengar
  • Mer pengar
  • Mer pengar
  • Mer pengar
  • Mer pengar

 (Kanske låter väldigt ytligt och trivialt...men får jag mer pengar så kan jag sedan rädda världen och alla i den. ) :-)

 6 personer jag utmanar

Jag utmanar ingen alls, känner någon sig träffad så läser jag mer än gärna.

Funderar på en ny kategori istället.

6 sätt att ha 6 på

Nej men usch, vad skriver jag??!!

Redan på morgonen.

Fy fy fy mig!!

*går till korgen och skäms*


Av Annika - 7 januari 2009 08:14

"Min" himmel är otroligt vacker nu.

Det skymmer inte....men ljuset är likadant.

Vackert så att det nästan gör ont i hjärtat.


Lite ont i hjärtat gör det nog när jag letar min första utmaning också...eftersom jag inte hittar den. :-(

Men intentionen finns!!

Jag lovar.....under tiden betar jag av de andra sakerna.

Ok?? ;-)

Här nedan får ni er lite poesi till livs.

Detta redan före 08.30

(Man blir nästan tårögd....) 


 Det är vackrast när det skymmer.

All den kärlek himlen rymmer ligger samlad i ett dunkelt ljus över jorden, över markens hus.

Allt är ömhet, allt är smekt av händer.

Herren själv utplånar fjärran stränder.

Allt är nära, allt är långt ifrån.

Allt är givet människan som lån 

Allt är mitt, och allt skall tagas från mig, inom kort skall allting tagas från mig.

Träden, molnen, marken där jag går.

Jag skall vandra –ensam utan spår. 

(Pär Lagerkvist)

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards