Ackas finurliga funderingar

Direktlänk till inlägg 9 januari 2009

Vitkål och dammsugare

Av Annika - 9 januari 2009 13:45

Ja, följande inlägg borde aldrig skrivas.

Det kommer inte att ligga mig i fatet....om man säger så.

Ni vet;

Everything you say can and....osv.


Men, det är utlovat...och här kommer det.


Ni har säkert alla hört eller läst om kvinnor som blir sugna på vissa saker under sina graviditeter.

Det är ofta ngt onyttigt men kan vara vad som helst.

Morötter, murbruk mm mm.

Huruvida murbruk är onyttigt eller ej förtäljer inte historien. :-)


Själv har jag haft "förmånen" att känna vissa behov vid varje graviditet, dock inga onyttiga.


  • Graviditet nummer 1. Gröna äpplen
  • Graviditet nummer 2. Vitkål
  • Graviditet nummer 3 - Salladskål
  • Graviditet nummer 4 - Dammsugare

Här vill jag egentligen sluta skriva, det vore tom att föredra för oss alla.

Men när jag säger dammsugare så var det ingen manisk städmani som uppkom.

Jag bytte ej heller dammsugarpåsar en gång om dagen av rädsla för bakterier.


Nej...jag älskade helt enkelt luften av en nystartad dammsugare. Den där luften som liksom blåser ut från dammsugaren. Den kalla luften, som enligt min mening då...blev uppvärmd alldeles för fort.

Jag älskade den där dammsugarluften.

Vilket gjorde att dammsugaren startades X antal ggr per dag, med mig nära själva "utblåset".

Dock dammsög jag nästan aldrig.

Det fanns även en secondhand-butik som erbjöd ungefär samma "doft" i deras kalla möbellager.

Där kunde jag gå  långa stunder och bara ta djupa andetag.


Jamen ni hör ju själva.

Sådant här avhjälpes lättast med en tröja vars ärmar möts på ryggen. ;-)

 
 
nilla

nilla

9 januari 2009 14:41

*asg*
Har aldrig hört talas om just det begäret förut =)

http://nillaja.bloggagratis.se

 
Annika Dust

Annika Dust

9 januari 2009 15:38

Dammdamen svarar

nilla
Tack och lov!!! ;-)

http://acka.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

9 januari 2009 15:51

Klart du får länka mig! *glad*
Och tack för bild infon, en ny värld öppnar sig *ivrig*

http://nillaja

 
ylle

ylle

9 januari 2009 16:15

Jag säger bara som sången för länge sen: "If I go insane, please don´t put your wires in my brain..." Har länkat till Dig i min blogg utan att fråga, men det är väl OK??? Ser att Du har min åsså! Ylle

http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se

 
stort och smått

stort och smått

9 januari 2009 16:19

Hahahaha!!! Gud så kul! :D

http://lillan

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

9 januari 2009 16:24

Jag tycker om dig i alla fall...!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
winnerhorse

winnerhorse

9 januari 2009 21:07

Åh vad jag är glad att jag hittade hit! Skrattar! Det behöver man, och hade du inte hittat mig först hade jag ju inte hittat till dig! Kul! Och jag ååterkommer be so sure.

http://www.winnerhorse.bloggagratis.se

 
Ninacian

Ninacian

10 januari 2009 03:33

Hahaha ... ja mycket ska man höra innan örona ramlar av.*

Själv hade jag noja på ostbågar, röktböckling, kalvsylta och citroner.
Åt de sistnämnda som en apelsin. Frossade i dessa fyra saker och gick upp 22 kg.Fast jag vägde bara 52 kg innán jag blev gravid så det var ändå inte så farligt. Tappade allt på ett par månader och slutade med mina konstiga matvanor förstås.

Gonattkram

http://blogg.passagen.se/ninacian

 
Yvonne

Yvonne

10 januari 2009 09:08

Betydligt bättre och nyttigare än en vän som blev hysteriskt förälskad i avgaser och sprang omkring på parkeringar och sniffade bakom bilarna! Fniss.

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Scrollan

Scrollan

10 januari 2009 14:53

Hahaha!! Ja där ser man! Det va en konstig noja det! Själv har jag i nämnd ordning haft noja på pizzasallad (gubben fick ta extra lådor varje gång å så lämnade jag halva pizzan oäten!), Schweizernöt (åt en 200grams varje dag), julmust (drack två liter varje dag å fick tokryck när julen tog slut så Mange fick köpa flakvis å ställa i förrådet!)

Så kan det va!!=))

Kram Scrollan

http://www.scrollan.bloggagratis.se

 
Nadja-Tokiga familjen

Nadja-Tokiga familjen

10 januari 2009 21:09

Dammsugarnoja var helt nytt även om jag hört talas om att hönsskit ska smaka bra... Jag har mest mat och ätnojja hela tiden enligt min man ;-) Tyvär blev jag alergisk mot honung under graviditeten...
Kul blogg du har föresten!

http://tokiga-familjen.blogspot.com

 
smultron

smultron

11 januari 2009 15:45

Hahahah! Näe, du skojar va? Du menar väl småkakorna egentligen- dammsugare. Nu blev jag kaffesugen...

http://mammamummel.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 18 september 2011 13:32


Nämen va f-n. Är jag inte helt sjukt jä-la tråkig som har slutat blogga??? Fast om man läser de två raderna jag åstadkommit ovan och betänker att jag lyckats få in inte mindre än två svordomar så skall man kanske vara glad att jag inte skriver så...

Av Annika - 28 oktober 2010 09:14


Det var en gång en vacker höstlördag. (Läs blåsig som 17.)   Fotbollsmatch stod det på dagens schema, inte för undertecknad men match skulle det iaf bli. Glad i hågen parkerade jag bilen på en utmärkt plats. Det visade sig senare att den inte...

Av Annika - 7 oktober 2010 09:03


Jag säger bara jippie.   Eller lite större bokstäver kan vara på sin plats.     Jippie!!!     Jag har budat in ett virkat överkast på Tradera. Inga problem, det dök upp med Schenkers hjälp och det var fint. Då kan man ana att alla...

Av Annika - 6 oktober 2010 19:19


Att jag inte hänger med i motionsspåret är ingen nyhet. Möjligen första femtio metrarna...men absolut inte längre. ...och definitivt inte utan syrgas.   Men igår hände en sak som jag inte heller hängde med på. Knepigt och fullständigt förvi...

Av Annika - 27 september 2010 10:03

För övrigt tycker jag om hösten. Eller jag dristar mig till att utöka ovanstående mening med två ord till.   För övrigt tycker jag om hösten väldigt mycket.   (Ett ord fick tom bli lite större...bara en sån sak.) ;-)          ...

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards