Ackas finurliga funderingar

Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

Dammsugare som dammsugare

Av Annika - 15 januari 2009 22:42

Vän av ordning fick samvetsproblem.

I ett av alla mina livsviktiga inlägg så använde jag en bild...eller rättare sagt en teckning av världens bästa Lindström.


Inser så här i efterhand att man inte kan använda folks alster hur som helst.

Herre Gud jag kan ju hamna i fängelse??!!

Vem skall ta hand om mina fyra barn, hunden, två katter, två ponnyer, tio marsvin, fiskar och grodan då??


Så jag skrev en kommentar på Herr Lindströms blogg och hoppas på svar från nyss nämnda man.

Följande text har han att läsa;

(Citerar mig själv.)


"Bäste Herr Lindström


Då jag under många år har haft förmånen att njuta av dina alster i tidningen Hundsport så skriver jag nu några rader.

Idag, i min högst egendomliga blogg så googlade jag efter en bild på en dammsugare.

Det kan tyckas underligt men efter gårdagens frivolt, då min fot lyckades hitta de enda sandkornen som hade grupperat sig på höjden, ville jag enbart meddela mina relativt få läsare att jag faktiskt klarade av dammsuga.

Detta då undertecknad tror de har stor nytta av just den informationen. ;-)

Jag hittade dock ingen lämplig bild av en dammsugare.

Däremot en helt ljuvlig teckning av Herr Lindström.


Nu inser jag ju att den är din och faktiskt inte min.

Inte ens att låna, trots att du säkert aldrig skulle märka att den fanns där.

Om jag nu inte sade att den fanns där, vilket jag ju gör.

Hav överseende med en trött kvinnas försök till förklaring.

Vill du att jag tar bort din teckning från min blogg?

Jag har varken tid eller möjlighet att spendera tid i fängelse för olagliga handlingar.

Med önskan om en fortsatt trevlig kväll...i den mån att du har något kvar av den.

Högaktningsfullt

Annika Larsson"


Nu är det bara att vänta och se. ;-)

 
 
Mofs..

Mofs..

16 januari 2009 05:58

*dregglar ner hela tangentbordet*

http://mofs.bloggagratis.se

 
ylle

ylle

16 januari 2009 06:45

Jag tycker faktiskt att den där dammsugaren ser ÄCKLIG ut, trots att jag är världens snaskoman med sötsug.... Ylle

http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ylle

16 januari 2009 06:46

Ska bli spännande att se vad Herr Lindström svarar....

 
Ingen bild

Annika

16 januari 2009 09:06

*betar av en efter en* :-)

Mofs
Du kan ta min son i hand.
Han kan döda för en dammsugare. (Ätbar.)

ylle
Titta inte på bilden mer.
Vill inte att du skall må illa. ;-)
Jag skriver ett nytt inlägg snart så blir det bättre.

 
Ingen bild

Akon

16 januari 2009 09:34

Hej!
Blev lite nyfiken på vem du var,när du hade kommenterat på min nybörjar blogg,kul att få en liten hälsning.Din blogg är ju hel cool. Det kommer nog att gå bra med "Herr Lindström"Ha det Anna-Karin

 
Medrsenärska

Medrsenärska

16 januari 2009 09:37

Tack Annika för ditt trevliga besök på min blogg. Superskôj att du ville besöka mig och visst är det väl bra att du fått veta det rätta namnet på vallmofrön. Jag tittar snabbt på bilden du har idag för Medresenärska är svag för såna.
Du har en mycket bra blogg så jag länkar gärna till dig om du inte har något emot det.
På återhörande !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

16 januari 2009 11:45

Herregud, måste man skriva ett sånt där brev varje gång man tar en bild???
*skrattaroroligt*

http://nillaja.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika dröjer i det längsta

16 januari 2009 12:01

*vill inte vill inte vill inte dammsuga*

Akon
Hoppas du har rätt med Herr Lindström. :-)


Medresenärska
Tackar för berömmet, du får så gärna länka!!
Ha en bra dag.

nilla
Nej, bara ibland.
När man får dåligt samvete. :-)

 
gunvor

gunvor

18 januari 2009 15:18

Hej - tror inte att Lindström tar illa upp, själv har jag med tillstånd från honom en länk till honom på min blogg. Det intressanta är att du skrivit om din oro för Lindströms reaktion den 15e men klicket på bilden ger dagens bild dvs 18 jan. I morgon kommer den antagligen att vara borta och ersatt av en ny dagens bild. Jag bruar klicka på dom och skicka dom till mig själv så spar jag dom i en mapp!!
hälsn från en annan hundsportläsare

http://frosta.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 18 september 2011 13:32


Nämen va f-n. Är jag inte helt sjukt jä-la tråkig som har slutat blogga??? Fast om man läser de två raderna jag åstadkommit ovan och betänker att jag lyckats få in inte mindre än två svordomar så skall man kanske vara glad att jag inte skriver så...

Av Annika - 28 oktober 2010 09:14


Det var en gång en vacker höstlördag. (Läs blåsig som 17.)   Fotbollsmatch stod det på dagens schema, inte för undertecknad men match skulle det iaf bli. Glad i hågen parkerade jag bilen på en utmärkt plats. Det visade sig senare att den inte...

Av Annika - 7 oktober 2010 09:03


Jag säger bara jippie.   Eller lite större bokstäver kan vara på sin plats.     Jippie!!!     Jag har budat in ett virkat överkast på Tradera. Inga problem, det dök upp med Schenkers hjälp och det var fint. Då kan man ana att alla...

Av Annika - 6 oktober 2010 19:19


Att jag inte hänger med i motionsspåret är ingen nyhet. Möjligen första femtio metrarna...men absolut inte längre. ...och definitivt inte utan syrgas.   Men igår hände en sak som jag inte heller hängde med på. Knepigt och fullständigt förvi...

Av Annika - 27 september 2010 10:03

För övrigt tycker jag om hösten. Eller jag dristar mig till att utöka ovanstående mening med två ord till.   För övrigt tycker jag om hösten väldigt mycket.   (Ett ord fick tom bli lite större...bara en sån sak.) ;-)          ...

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards