Ackas finurliga funderingar

Direktlänk till inlägg 16 januari 2009

Otäck olycka

Av Annika - 16 januari 2009 23:41

Ikväll har jag arbetet på Bergsåkers travbana.

Jag jobbar där sedan 23 år tillbaka med identifiering av hästar samt dopningsprovtagning.


I lopp 10 hände en otäck olycka.

En häst kvävde sig (typ tappar luften) och strikade hela fältet.

Hästar och körsvenner flög om vartannat.

En häst liggandes kvar på banan, två stycken som skenade varav den ena forcerade grindarna ut från själva travbanan och skenade runt på stallbacken.

Dock klarade sig alla utan några större skador.

Några små blessyrer men inget allvarligt.

Vad det gäller körsvennerna så gick två av dem av banan för egen maskin.

Den tredje hade ont men vad jag kunde förstå var det inget livshotande.

Tack och lov.


Ja herre jösses vad "spännande" det kan bli ibland.

Jag står gärna över det nästa gång.

Helt ok med mig om de kör en vanlig tråkig travdag med tio lopp där inget händer.

(Förutom tio lyckliga vinnare då.)


Obs! Bilden har inget med olyckan på Bergsåker att göra, den ger bara en fingervisning om hur det såg ut på ett ungefär.



 
 
Mofs..

Mofs..

17 januari 2009 08:47

Oj värsta dramatiken! Livsfarligt jobb du har ju. Plötsligt känner jag att mitt jobb är bland det mesigaste som finns*skratt*

http://mofs.bloggagratis.se

 
grynet

grynet

17 januari 2009 14:28

Spännande jobb du har, och lite farligt. Är du inne hos hästarna eller jobbar du på lab?

http://grynet,bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

17 januari 2009 15:01

*har fixat bilen* :-)

Mofs
JÄTTEFARLIGT jobb...jag är liksom som Agent 007...fast tuffare. ;-)

grynet
Jag tar själva provet på hästarna och ser till att det blir riktigt och rätt förpackat. Sen åker det till Uppsala för analys. :-)
Har jobbat med detta i 23 år och det är fortfarande lika roligt!!

 
sofia

sofia

21 januari 2009 09:36

Hejsan. Ja då får man hoppas att vi med tiden träffas på banan:) om du jobbar där. Huga vilken olycka, tur i oturen kan man säga.

http://www.nassom.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 18 september 2011 13:32


Nämen va f-n. Är jag inte helt sjukt jä-la tråkig som har slutat blogga??? Fast om man läser de två raderna jag åstadkommit ovan och betänker att jag lyckats få in inte mindre än två svordomar så skall man kanske vara glad att jag inte skriver så...

Av Annika - 28 oktober 2010 09:14


Det var en gång en vacker höstlördag. (Läs blåsig som 17.)   Fotbollsmatch stod det på dagens schema, inte för undertecknad men match skulle det iaf bli. Glad i hågen parkerade jag bilen på en utmärkt plats. Det visade sig senare att den inte...

Av Annika - 7 oktober 2010 09:03


Jag säger bara jippie.   Eller lite större bokstäver kan vara på sin plats.     Jippie!!!     Jag har budat in ett virkat överkast på Tradera. Inga problem, det dök upp med Schenkers hjälp och det var fint. Då kan man ana att alla...

Av Annika - 6 oktober 2010 19:19


Att jag inte hänger med i motionsspåret är ingen nyhet. Möjligen första femtio metrarna...men absolut inte längre. ...och definitivt inte utan syrgas.   Men igår hände en sak som jag inte heller hängde med på. Knepigt och fullständigt förvi...

Av Annika - 27 september 2010 10:03

För övrigt tycker jag om hösten. Eller jag dristar mig till att utöka ovanstående mening med två ord till.   För övrigt tycker jag om hösten väldigt mycket.   (Ett ord fick tom bli lite större...bara en sån sak.) ;-)          ...

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards