Ackas finurliga funderingar

Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Annika - 1 februari 2009 22:06

Tittar på Beckfilmen.

Vilket kan innebära att jag somnar.

När som helst.

Oftast med kläderna på.


Därför säger jag god natt i förebyggande.

*ler listigt*


Imorgon så gästbloggar Mops....förlåt...jag menar Mofs! :-)

Missa inte det!!!!

Av Annika - 1 februari 2009 20:18

Nu är det härliga tider!!

Familjen väntar tillökning!! *jubel i busken*


Ja inte mina barn...sonen är 7½ år så där får man nog vänta ett tag.

Dessutom så kallas man visst farmor då??!! ;-)

Inte lätt för en Acka att hålla koll på allt....

Döttrarna är mellan 2-5 år så där ligger jag inte heller bra till för att bli mormor inom en snar framtid.


Men jag har ju ett nytt akvarium.

Till det akvariumet medföljde några fiskar av olika typ.

Inte så många och inga som jag egentligen ville ha.

Men de måste ju ha någonstans att bo så de fick hyra in sig i mitt lilla akvarium som bor i köket.

Bland annat så flyttade en svärdbärare in. (Se bilden.)

En hane.

Ganska ful.

Dessutom minns jag att de är otroligt duktiga att hitta igen eventuella öppningar och liksom elegant svinga sig ut i det fria.....

För att sedan efter en liten stund ligga där skröpliga, torra och väldigt döda.

Ingen bra idé.

Iaf inte om man är fisk.


Men nu vill jag inte att herrn skall bo ensam så jag var naturligtvis in och köpte honom en svärdbärarfru.

Ibland behöver de flera för de är så...vad skall man säga...på gång. ;-)

Den här verkar dock lugn och timid och ser ut att ha hittat sin livs kärlek.

Nu bar det sig inte bättre än att nya frun faktiskt inte var någon oskuld.

Tvärtom så blir hon bara tjockare och tjockare och tjockare.

(Då jag känner igen fenomenet väl så har jag listat ut att hon är havande.)


Så nu har jag bara ett problem, kommer de andra fiskarna att äta upp mina barnbarn???

Jag måste nog ut i förrådet och leta igen den där lilla babyfiskvaggan.

Min uppgift som mormor är skydda dem mot allt ont här i världen!! :-)


Av Annika - 1 februari 2009 15:25

Jag hade en plan för mina små barn.

De har inget badkar. :-(

(Sambon är lika ledsen som de är...)


Detta har vi dock löst genom att ställa en stor (125 liter??) plastback på golvet i duschkabinen.

Passar små töserna bra...sambon är visserligen smidig men han får inte plats.

Vad det gäller undertecknad så behöver vi inte ens fundera, det är helt omöjligt.


Nu hade jag en fundering på att köpa lite nya badleksaker, de blir så äckliga efter ett tag.

Varför har jag funderat över länge...likadant med diskstället. Usch!


Hur som helst...finns det lite hinkar och spadar samt några djur i "badkaret" så är de glada.

Spanade runt på nätet och titta vad jag hittade. (!!!)

Nu har jag tappat lusten att köpa nya badleksaker.

Man undrar varför??!! ;-)

Av Annika - 1 februari 2009 08:20

Ja just det, nu skall jag och Jag njuta av söndagen.

Vi tycker båda om söndagar har jag förstått.

Vi njuter oerhört av varenda en.

Som vi slipper. ;-)


För att kompensera upp det skrala innehållet i detta inlägg så använder jag mig av en sööööt bild.

Det är den nya Annika ni ser.

Ny månad, nya bilder.

Enbart söta.

Inga konstiga, groteska, fula och annorlunda bilder.

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

*ljuger som en häst travar*

Av Annika - 1 februari 2009 00:22

Men kolla!


Frk Larsson hittade en jättegullig godnattbild.

Man blir snudd på törögd.

Låter den där felskrivningen stå kvar, jag menar förstås tårögd. :-) :-) :-)


Tör?

Aaaaahh jag har det...det är på mål...dialket...vad säger man.

Ser nästa felskrivning. *småskrattar*

Dialekt. Kolla...jag kan stava till det också.


Jag kan stava....jag är inte rädd.

Jag kan stava....jag är inte rädd.

Jag kan stava....jag är inte rädd.


Måste sova nu. ;-)

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards