Ackas finurliga funderingar

Alla inlägg den 18 februari 2009

Av Annika - 18 februari 2009 22:30

Nu ger jag mig.

Eller jag ger helt sonika upp.

Dags att sova.

Sött allra helst.

Om frun får välja. (Är visserligen inte gift.)


Men jag har varit.

Gills det? :-)


God natt alla!

Av Annika - 18 februari 2009 18:17

*funderar på om jag har glömt någon utmaning*


Fritt fram att påminna Tant Larsson om så skulle vara fallet.

Av Annika - 18 februari 2009 15:00

För information.

Jag har bakat.

Sockerkaka.

God.


Vad bättre kan illustrera detta än en "zombiebetonad pin-uppa" som just har bakat en sockerkaka!?!??

Jag kan då inte komma på något..... ;-)

Av Annika - 18 februari 2009 12:24

En utmaning kom med posten.

Eller snarare på bloggen...men det hade varit kul om den kom med posten.

Man får sällan handskrivna brev nu för tiden.

Tråkigt.

Tycker ni inte??


(Maila adress om ni vill ha ett!)


Utmaningen kom från bums.

Eller H C Barregren.

(Jag trodde som sagt att det var en ekorre som skrev under pseudonym.....det är det inte. Han finns!)


Hur som helst, det här går ut på, om jag har fattat det rätt, att Barregren skriver ett inlägg och jag skriver ett annat.

Samma tema, två olika författare.

Eller ja...flera, flera stycken är det.

Teolindas bidrag skrattade jag gott åt. :-)


Nu är det min tur!


Om alla vore som jag.....


Denna världen skulle då vara en förunderlig värld.

Där skulle samtal och skratt ljuda i varje vrå.

De som uppskattar tystnaden skulle sakta men säkert uppsöka Island och sätta sig på kanten av en glaciär och försiktigt tvinna lite förstrött i manen på en islandshäst.

Lyckliga förstås men med lugnet i behåll.


Vissa företag skulle gå med vinst såsom de som säljer djurtillbehör, kontorstillbehör, blommor och alla de där affärerna som säljer små prylar vi inte ens visste att vi behövde.


Andra företag skulle gå omkull nästan genast.

Bland annat de som säljer modersmjölkersättning och nya bilar.

Systembolaget skulle vara ett minne blott.


Det skulle gå omkring små rultor på varje torg med ett eget lämmeltåg i form av avkommor bakom sig.

Det skulle delas ut leenden till höger och vänster.


Det minimalistiska skulle få flytta någon annanstans.

Alla skulle ha minst en konstig sak i en blomkruka och krukmakarna i Höganäs skulle få göra miniatyrträskor i parti och minut.


Våld skulle bara vara ett ord att slå upp i SAOL.

Krig skulle endast finnas på film.

Enbart i syftet att avskräcka och någon enstaka gång utgöra bakgrund till storslagen återförening mellan de älskande tu.


Ingen skulle bekymra sig om huruvida vi älskar en man eller en kvinna eller varifrån den människan härstammar.


Alla skulle må gott och vara glada för det mesta.

Älska och bli älskade.

Sen skulle flera av oss önska att islandshästarnas manar räckte till för de tvinnande händerna.


Så skulle en Ackavärld se ut. 






Av Annika - 18 februari 2009 10:20

Tillbaka!!

Inte sucka nu!


Det kom en annorlunda utmaning från Mofs.

Man tro att jag har undvikit den med vilje.

Det har jag inte.


Här kommer den.

Håll i hatten!!


Vad gör du just nu:

Sitter här vid min dator och funderar på om jag skall göra något nyttigt i dag eller helt enkelt låta den flyta på som vanligt. :-)



Är det trevligt:

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeelt okej.

(Säger tydligen denna mening ofta....enligt sambon.)


Berätta om din äckligaste spya:

Ja du...tycker faktiskt inte att de är så äckliga.

Men den mest effektfulla var iaf gravida kvinnans kaskadspya över hela bordet på den spanska restaurangen jag jobbade på.

Oerhört pinsamt....för henne.

Dessvärre blev hon ju hungrig direkt efteråt men "hade liksom inte mage" att beställa in nya saker.

Vi bar för övrigt allt i duken, spyan, tallrikar bestick mm.


Okej, det låter ju jobbigt. Brukar du spy ofta, då:

Det var inte så jobbigt som sagt.

Jag spyr när jag är magsjuk....och tycker synd om mig själv hela tiden. ;-)



Berätta om den du känner som du tror spyr oftast:

Tricky one.

Måste vara någon av barnen.

När de är magsjuka...annars är vi förskonade.

Tack och lov.



 
Av Annika - 18 februari 2009 08:31

Nu tar jag tag i detta med mina utmaningar.

Jobbar efter talesättet;

Bätrre sent än aldrig.

Den här kom från Skogshuldran.


Vilken mat äter du ofta?

All mat är bra mat.

Kyckling kan man nästan aldrig misslyckas med.


När du är på kalas, är du personen som sitter, eller hjälper du till att duka av?

Har jobbat som servitris i stora delar av mitt liv så jag dukar mer än gärna av. Får som sagt med mig en hel del på samma sväng. :-)


Var sitter du helst när du bloggar?

Vid stationära datorn i hemmet.


Köper du ofta Triss?

Nej, men ibland händer det!!

Att jag köper en alltså.......och VARJE gång tror jag att NU vinner jag.

Det gör jag inte. :-/


Vilken stad eller land har varit din bästa semester?

Semester?? SEMESTER??

Ser helt oförstående ut...*googlar*

Jag måste tyvärr passa på den här frågan. ;-)


Vilken TV-kanal tittar du mest på?

Svår fråga....det sambon har valt.

Jag sover så gott till alla. :-)

Av Annika - 18 februari 2009 08:14

Igår så sade min käre son att jag var lik en pokémon.

Stor och rund.


Idag så bad jag honom att byta kalsonger och han tog glatt av sig dem och tog på de nya.

Slängde sedan de andra lite nonchalant mot mig.

De landade på min axel.

Men...sade jag med ett leende...skall jag gå omkring med ett par kalsonger på axeln idag??

Varpå sonen svarar;

Mamma, det är nog ingen som ser någon skillnad.


!!!!!!!!!!!!!! (Igen.)


Skrattandes undrar jag vad han skall hitta på härnäst.

Igår sade du att jag var rund som en pokémon, idag kan jag ha kallingar på axeln utan att det gör någon skillnad.

Men Mamma...det där med den runda pokémonen, den hade bara långa klor...som du har.

Långa naglar liksom... *sonen ler*


Skall man tolka det som en ursäkt eller som en snillrik efterkonstruktion i syftet "rädda det som räddas kan"?? :-)

Imorgon förväntar jag mig ytterligare en snillrik ursäkt angående kalsonger på axeln.

Det här skall bli spännande. :-)

Av Annika - 18 februari 2009 08:02

NU har jag räknat klart.


Jag har 25 stycken nagellack.

Verkar oerhört nödvändigt.

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards