Ackas finurliga funderingar

Direktlänk till inlägg 18 februari 2009

Bäste H C Barregren

Av Annika - 18 februari 2009 12:24

En utmaning kom med posten.

Eller snarare på bloggen...men det hade varit kul om den kom med posten.

Man får sällan handskrivna brev nu för tiden.

Tråkigt.

Tycker ni inte??


(Maila adress om ni vill ha ett!)


Utmaningen kom från bums.

Eller H C Barregren.

(Jag trodde som sagt att det var en ekorre som skrev under pseudonym.....det är det inte. Han finns!)


Hur som helst, det här går ut på, om jag har fattat det rätt, att Barregren skriver ett inlägg och jag skriver ett annat.

Samma tema, två olika författare.

Eller ja...flera, flera stycken är det.

Teolindas bidrag skrattade jag gott åt. :-)


Nu är det min tur!


Om alla vore som jag.....


Denna världen skulle då vara en förunderlig värld.

Där skulle samtal och skratt ljuda i varje vrå.

De som uppskattar tystnaden skulle sakta men säkert uppsöka Island och sätta sig på kanten av en glaciär och försiktigt tvinna lite förstrött i manen på en islandshäst.

Lyckliga förstås men med lugnet i behåll.


Vissa företag skulle gå med vinst såsom de som säljer djurtillbehör, kontorstillbehör, blommor och alla de där affärerna som säljer små prylar vi inte ens visste att vi behövde.


Andra företag skulle gå omkull nästan genast.

Bland annat de som säljer modersmjölkersättning och nya bilar.

Systembolaget skulle vara ett minne blott.


Det skulle gå omkring små rultor på varje torg med ett eget lämmeltåg i form av avkommor bakom sig.

Det skulle delas ut leenden till höger och vänster.


Det minimalistiska skulle få flytta någon annanstans.

Alla skulle ha minst en konstig sak i en blomkruka och krukmakarna i Höganäs skulle få göra miniatyrträskor i parti och minut.


Våld skulle bara vara ett ord att slå upp i SAOL.

Krig skulle endast finnas på film.

Enbart i syftet att avskräcka och någon enstaka gång utgöra bakgrund till storslagen återförening mellan de älskande tu.


Ingen skulle bekymra sig om huruvida vi älskar en man eller en kvinna eller varifrån den människan härstammar.


Alla skulle må gott och vara glada för det mesta.

Älska och bli älskade.

Sen skulle flera av oss önska att islandshästarnas manar räckte till för de tvinnande händerna.


Så skulle en Ackavärld se ut. 






 
 
H C Barregren

H C Barregren

18 februari 2009 14:14

Det låter som en mycket trevlig värld. Jag hoppas det finns islandshästar som kan bära oss 100-kilosbestar också ;-)

Krams!
CB:t

P.S Vaddå ekorre?

http://blogg.bums.nu/2009/02/om-alla-vore-som-jag.

 
H C Barregren

H C Barregren

18 februari 2009 16:32

Även människor ;-)

http://blogg.bums.nu

 
nilla

nilla

18 februari 2009 16:49

Ååååååååh, den världen vill jag leva i!!!!!!!!

http://nillaja.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika bara Annika

18 februari 2009 17:02

*ler stort*

Barregren
Islandshästar...är starka djur.
De bär både bestar och människor.
...och förmodligen ekorrar också.
Om det nu finns sådana på Island?

nilla
Tror du man orkar i längden?? ;-)

 
Mo

Mo

18 februari 2009 21:50

Myspysigt!

http://mofs.bloggagratis.se

 
H C Barregren

H C Barregren

19 februari 2009 14:09

Jaså? Och jag som inte fick rida för att jag var för tung!

http://blogg.bums.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 18 september 2011 13:32


Nämen va f-n. Är jag inte helt sjukt jä-la tråkig som har slutat blogga??? Fast om man läser de två raderna jag åstadkommit ovan och betänker att jag lyckats få in inte mindre än två svordomar så skall man kanske vara glad att jag inte skriver så...

Av Annika - 28 oktober 2010 09:14


Det var en gång en vacker höstlördag. (Läs blåsig som 17.)   Fotbollsmatch stod det på dagens schema, inte för undertecknad men match skulle det iaf bli. Glad i hågen parkerade jag bilen på en utmärkt plats. Det visade sig senare att den inte...

Av Annika - 7 oktober 2010 09:03


Jag säger bara jippie.   Eller lite större bokstäver kan vara på sin plats.     Jippie!!!     Jag har budat in ett virkat överkast på Tradera. Inga problem, det dök upp med Schenkers hjälp och det var fint. Då kan man ana att alla...

Av Annika - 6 oktober 2010 19:19


Att jag inte hänger med i motionsspåret är ingen nyhet. Möjligen första femtio metrarna...men absolut inte längre. ...och definitivt inte utan syrgas.   Men igår hände en sak som jag inte heller hängde med på. Knepigt och fullständigt förvi...

Av Annika - 27 september 2010 10:03

För övrigt tycker jag om hösten. Eller jag dristar mig till att utöka ovanstående mening med två ord till.   För övrigt tycker jag om hösten väldigt mycket.   (Ett ord fick tom bli lite större...bara en sån sak.) ;-)          ...

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards