Ackas finurliga funderingar

Direktlänk till inlägg 1 februari 2009

Titta vad jag hittade

Av Annika - 1 februari 2009 00:22

Men kolla!


Frk Larsson hittade en jättegullig godnattbild.

Man blir snudd på törögd.

Låter den där felskrivningen stå kvar, jag menar förstås tårögd. :-) :-) :-)


Tör?

Aaaaahh jag har det...det är på mål...dialket...vad säger man.

Ser nästa felskrivning. *småskrattar*

Dialekt. Kolla...jag kan stava till det också.


Jag kan stava....jag är inte rädd.

Jag kan stava....jag är inte rädd.

Jag kan stava....jag är inte rädd.


Måste sova nu. ;-)

 
 
Siw

Siw

1 februari 2009 00:45

Trodde jag va ensam vaken vid den här tiden. :-) Väntar på att tvätten ska torka, du då,
Sov gott!

http://yllegarnets.blogg.se

 
Jag idag

Jag idag

1 februari 2009 00:52

Jag är minsann också uppe. Dricker lite kaffe och väntar på att bli tillräckligt trött för att sängen ska kännas så där oemotstådlig. Jag har ingen direkt brådska till söndagen.

http://tjockisensjunger.blogspot.com

 
teolinda

teolinda

1 februari 2009 06:37

Apropå dialekt så har jag äntligen fattat vad löta är nu...jag som alltid trott att det betytt skog...

http://teolinda.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

1 februari 2009 08:06

Fniss, va du är rolig!

Fin bild! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika tittar in

1 februari 2009 08:16

Vill inte vara vaken.

Siw
Hoppas att du fick komma i säng någon gång!
Trött efter lördagens bravader?? :-)

Jag idag
Du dricker kaffe mitt i natten??!!
Jag vill också ha.
Min sambo slutar dricka typ klockan 14 på dagen.
Sen är jag alltid för lat för att göra själv.
Jag kommer till dig istället! Ok?

teolinda
Inte nog med att baristaförklädet är som bortblåst!!
Nu måset man vara nyfiken också. ;-)
Vad är löta?
Kan man googla tro?? *provar*

 
Ingen bild

Annika igen

1 februari 2009 08:17

Skriver för långsamt, Yvonne hann titta in under tiden.
Jag är inte rolig...jag är förvirrad. ;-)

 
Ingen bild

Annika tjatig

1 februari 2009 08:36

*konstaterar*
Jag har svårt att skriva "måste".
Det blir ofta ofta ofta "måset".
Kan man säga att det är dialekt tro?? ;-)
Eller skall man bara erkänna att man skriver föööör fort?

 
stort och smått

stort och smått

2 februari 2009 22:32

Hahahaha! Har jag sagt förut att jag tycker att du är rolig? I så fall säger jag det igen: Jag tycker du är rolig!
: )
: )

http://agneta.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 18 september 2011 13:32


Nämen va f-n. Är jag inte helt sjukt jä-la tråkig som har slutat blogga??? Fast om man läser de två raderna jag åstadkommit ovan och betänker att jag lyckats få in inte mindre än två svordomar så skall man kanske vara glad att jag inte skriver så...

Av Annika - 28 oktober 2010 09:14


Det var en gång en vacker höstlördag. (Läs blåsig som 17.)   Fotbollsmatch stod det på dagens schema, inte för undertecknad men match skulle det iaf bli. Glad i hågen parkerade jag bilen på en utmärkt plats. Det visade sig senare att den inte...

Av Annika - 7 oktober 2010 09:03


Jag säger bara jippie.   Eller lite större bokstäver kan vara på sin plats.     Jippie!!!     Jag har budat in ett virkat överkast på Tradera. Inga problem, det dök upp med Schenkers hjälp och det var fint. Då kan man ana att alla...

Av Annika - 6 oktober 2010 19:19


Att jag inte hänger med i motionsspåret är ingen nyhet. Möjligen första femtio metrarna...men absolut inte längre. ...och definitivt inte utan syrgas.   Men igår hände en sak som jag inte heller hängde med på. Knepigt och fullständigt förvi...

Av Annika - 27 september 2010 10:03

För övrigt tycker jag om hösten. Eller jag dristar mig till att utöka ovanstående mening med två ord till.   För övrigt tycker jag om hösten väldigt mycket.   (Ett ord fick tom bli lite större...bara en sån sak.) ;-)          ...

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards