Ackas finurliga funderingar

Direktlänk till inlägg 6 juli 2009

Mitt liv som duva

Av Annika - 6 juli 2009 20:33

Tidigare i eftermiddag hade jag nöjet att ta en ridtur på älskade Eject.

Lagomt väder.

Piggelin häst.

Härligt.


På en av ängarna nära stallet spatserade en duva lugnt och stilla.


Eject mumsar alltid gräs med väldigt jämna mellanrum på den här sträckan så jag hade gott om tid att studera henne.

Jag är säker på att det var en hon. ;-)


Duvan påminde mycket om en Acka i pensionärsåldern.

Hon var i allra högsta grad välmående.

Trind, rultig, rund...ja välj själv.

Hon bar alla nyanser av grått.

Hon var inte ringmärkt.


Hon spatserade som sagt runt lugnt och stilla.

Väldigt nyfiken och orädd.


Jag såg roat på när hon drog en repa förbi de där fyra kråkherrarna.

Jodå, det var kråkor av manligt kön.

Det är jag också säker på.


Hon flanerar förbi dessa gyllengrå herrar med svarta detaljer.

Självsäkert och utan att egentligen titta på dem studerar hon dem noga.

Vippar lite med fjädrarna på stjärten och tittar under lugg.

Om hon nu hade någon.

Vilket hon inte hade.


Söt var hon den lilla trinda duvmadamen.

Härligt kavat.


Glad, nyfiken, grå och mysigt knubbig.

Det är en Acka som pensionär det.



 
 
Eva

Eva

6 juli 2009 21:30

*flinar lite* Nickar... vilken underbar liknelse... ja tror jag ska bli en "ackaduvmadam" jag mé... *bestämmer mej för det*

http://hexkatterhimlahundar.bloggagratis.se

 
Nettis

Nettis

6 juli 2009 21:35

Nämen acka är ju en anka som gammal... eller???
I vilket falls om helst, så stämde det hela in på mig oxå, hihi!

Japp 5 katter har vi i huset :) . Fast bara två är mina, Moses och Tosca :) fniss!
Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Daga

Daga

7 juli 2009 06:33

Daga kryper in under Annikas vinge och gömmer sej.ps jag är också ganska bra på att skriva brev.

http://:anorexi.bloggagratis.se

 
Bea

Bea

7 juli 2009 08:26

Åhhh vad jag önskar att jag hade mina hästar kvar...eller ialla fall möjligheten att ut och rida igen...(hu,, vad det brände till under ögonlocken nu då). Det var så längesedan jag bara kunde sadla min häst och rida ut i skogen. Eller bara tränsa henne....(drömmer mig bort).
Nu har jag inga hästar kvar...ååååhhhh vad jag saknar...

http://beatricer.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

7 juli 2009 08:37

Det går så bra så att du lägger mig bland dina länkar.. Jag tänkte ta mig friheten att göra det med din blogg också!! hihi

Vilken härlig pension det skulle vara.. Den där beskrivningen stämmer även in på mig :-)

Ha det så bra

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

7 juli 2009 08:42

*ler* Tänk att man kan se sig själv i ett djur ;)

Ha det gott !!
Kramen =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

7 juli 2009 09:08

Vilken underbar beskrivning!
Kanske var du en duva i ett tidigare liv! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Lotta

Lotta

7 juli 2009 16:37

Duvor är överlevare, allätare, opportunister och ganska roliga fåglar ;-) Och så hittar de ju alltid hem! Sämre karaktärsdrag kan man ha ;-)
//Lotta (som såg att guld-nikeskorna jag skröt om faktiskt var av märket Puma...)

http://www.prinsessapavift.blogg.se

 
Ulrika

Ulrika

7 juli 2009 20:27

Du såg ingen skruttig kråka, en gråsvart stor madam med lite prickar som fräknar?

En som såg gammal och eländig ut?

Det var jag!

http://ulrikasyr.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 18 september 2011 13:32


Nämen va f-n. Är jag inte helt sjukt jä-la tråkig som har slutat blogga??? Fast om man läser de två raderna jag åstadkommit ovan och betänker att jag lyckats få in inte mindre än två svordomar så skall man kanske vara glad att jag inte skriver så...

Av Annika - 28 oktober 2010 09:14


Det var en gång en vacker höstlördag. (Läs blåsig som 17.)   Fotbollsmatch stod det på dagens schema, inte för undertecknad men match skulle det iaf bli. Glad i hågen parkerade jag bilen på en utmärkt plats. Det visade sig senare att den inte...

Av Annika - 7 oktober 2010 09:03


Jag säger bara jippie.   Eller lite större bokstäver kan vara på sin plats.     Jippie!!!     Jag har budat in ett virkat överkast på Tradera. Inga problem, det dök upp med Schenkers hjälp och det var fint. Då kan man ana att alla...

Av Annika - 6 oktober 2010 19:19


Att jag inte hänger med i motionsspåret är ingen nyhet. Möjligen första femtio metrarna...men absolut inte längre. ...och definitivt inte utan syrgas.   Men igår hände en sak som jag inte heller hängde med på. Knepigt och fullständigt förvi...

Av Annika - 27 september 2010 10:03

För övrigt tycker jag om hösten. Eller jag dristar mig till att utöka ovanstående mening med två ord till.   För övrigt tycker jag om hösten väldigt mycket.   (Ett ord fick tom bli lite större...bara en sån sak.) ;-)          ...

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards