Ackas finurliga funderingar

Direktlänk till inlägg 8 juli 2009

Miss Marple och jag

Av Annika - 8 juli 2009 10:41

Vi har minsann inte mycket gemensamt.

Hon är "gammal", liten och nätt och har huvudet på skaft.


Det är dock inte det jag vill dryfta om.

Nej nej.

Det är en annan sak av oerhört viktig karaktär.


Jag har mumlat för mig själv åtskilliga gånger.

Det gör jag iofs ganska ofta men nu gällde det Miss Marple.


"Det är fel Miss Marple."


Dessa ord har jag tydligen yttrat vid flertalet tillfällen.

Sambon har irriterat tittat på mig att sagt;

Spelar det egentligen någon roll??


Nej, det är bara fel, den andra är sötare.

Nu har jag vimsat fram och tillbaka så många gånger så jag knappt vet vilken, den i min värld, "riktiga" Miss Marple är.

Men jag är övertygad om att damen till höger är min Miss Marple.

Eller.....

 
 
Annelie

Annelie

8 juli 2009 10:57

Är nog benägen att hålla med dig om Miss Marple.
Av någon märklig anledning så irriterar det även mig när "fel" Miss Marple är i rutan.
Borde ju rimligt vis inte ha nån större betydelse. Tv serier är ändå bara tv serier.

:))

http://eilenna.bloggagratis.se

 
gladmymlan

gladmymlan

8 juli 2009 11:05

nä jag röstar på vänster-tanten, det är min Miss marple.
den andra skrabban vet jag inte vem det är:-)
kram

http://www.gladmymlan.blogg.se

 
nilla

nilla

8 juli 2009 14:02

Den högra.
Definitivt.

http://nillalivet.blogspot.com

 
Ankan

Ankan

8 juli 2009 15:41

Jag röstar nog för vänsterdamen faktiskt,,,,

http://www.ankboet.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

8 juli 2009 15:53

Ja jag vill med ha den rätta Miss Marple kan inte koncentrera mig när det är fel!

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Vicki

Vicki

8 juli 2009 16:45

Läste ditt förra inlägg. Fortsätt med att komentera även om du tycker det finns många. Precis som du känner så känner nog många sig för sina komentarer :-)

Har du semester?

Vicki

http://fotbollsvicki.blogspot.com

 
Calma

Calma

8 juli 2009 22:02

hej där,Calma här,
för mej är det oxå damen till hö,så var d avklarat,hihi,

ja,hur e läget?
här knallar d på,men ej hittat ngn lösn på att få hit de eftertraktade "svinen",*L*
hmm,hur ska man lösa detta,
din samno skulle bli glad,min man ej SÅ glad,hihi,joooodå,han gläds med mej i mina "svinerier",
här e d första sem-veckan av 3,hade en v då jag var i Turkiet,hmm,sånt straffar sig efteråt,med mindre sem p sommaren,
men d var hur ljuvligt som helst,en del bilder på min blogg,

ha d bäst,kram Calma:=)

http://calma-s.bloggagratis.se

 
maria

maria

8 juli 2009 23:00

Jag håller med dig, när man sitter och ska se och när det börjar så är det fel miss Marple. Förstör ju hela programmet och jag sitter också och muttrar "varför ska de byta ut folk i serierna för, låt de skriva på livtidskontrakt för tusan". Ja du kan tänka vad jag går på? Håller med dig jag, den till höger helt klart.
//Maria.

http://mariaslekrum

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

9 juli 2009 09:09

Falska tanter är alltid hemska ;)

http://mofs.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

9 juli 2009 13:38

Och jag sover som vanligt ;)...så jag har inte ens märkt att det är fel Miss Marple....jisses...*lol*

Ha det gott !!
kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 18 september 2011 13:32


Nämen va f-n. Är jag inte helt sjukt jä-la tråkig som har slutat blogga??? Fast om man läser de två raderna jag åstadkommit ovan och betänker att jag lyckats få in inte mindre än två svordomar så skall man kanske vara glad att jag inte skriver så...

Av Annika - 28 oktober 2010 09:14


Det var en gång en vacker höstlördag. (Läs blåsig som 17.)   Fotbollsmatch stod det på dagens schema, inte för undertecknad men match skulle det iaf bli. Glad i hågen parkerade jag bilen på en utmärkt plats. Det visade sig senare att den inte...

Av Annika - 7 oktober 2010 09:03


Jag säger bara jippie.   Eller lite större bokstäver kan vara på sin plats.     Jippie!!!     Jag har budat in ett virkat överkast på Tradera. Inga problem, det dök upp med Schenkers hjälp och det var fint. Då kan man ana att alla...

Av Annika - 6 oktober 2010 19:19


Att jag inte hänger med i motionsspåret är ingen nyhet. Möjligen första femtio metrarna...men absolut inte längre. ...och definitivt inte utan syrgas.   Men igår hände en sak som jag inte heller hängde med på. Knepigt och fullständigt förvi...

Av Annika - 27 september 2010 10:03

För övrigt tycker jag om hösten. Eller jag dristar mig till att utöka ovanstående mening med två ord till.   För övrigt tycker jag om hösten väldigt mycket.   (Ett ord fick tom bli lite större...bara en sån sak.) ;-)          ...

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards