Ackas finurliga funderingar

Direktlänk till inlägg 19 juli 2009

Morgonproblem

Av Annika - 19 juli 2009 07:34

Hur 17 gör man för att somna om???

Jag vet inte.

Är inte särskilt duktig på det alls.

Förr var jag en ren naturbegåvning.

Men nu...

Jag måste gå upp och kissa.

Leta igen trosorna till Bollen eftersom hon inte hittar igen dem.

Som ni alla vet så brukar ju saker ligga där man släpper ned dem, så även i detta fallet.

Prata med katterna. Alla fyra.

Flytta på smyckena jag hade igår...för ligger de kvar framme så blir det så många smycken av dem.

Ja de förökar sig inte rent självmant men tre par barnhänder kan göra "underverk" med tex halsband.

Alternativet kan ju vara att lägga dem på rätt plats redan på kvällen. *funderar*

Smyckena alltså.

Barnen sover allt som oftast där de skall.

Efter allt detta så är det kört att dejta med Herr Blund. :-/


*gäspar STORT*


Nej nu måste jag endera somna om eller fixa kaffe.

 
 
Viveca

Viveca

19 juli 2009 08:00

God morgon! Här är en till som inte kunde somna om. Vaknade kl.06, låg kvar en timma. Gick upp på toa, matade katterna... Jag är ju en nattuggla, konstigt. Får skylla lite på förkylningssytomen och kanske litet på fjärilarna i magen. Annars älskar jag ju att sova, speciellt om mornarna. Ps. Du har mail Ds.

http://perasperaadastra.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

19 juli 2009 09:55

Oftast kommer man på att man ska göra massa grejer när man inte alls ska göra dom!! Hoppas du lyckades med den svåra konsten att somna om till slut? :-)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Bea

Bea

19 juli 2009 15:35

Ja, jag har ju inte alls samma problem, fast resultatet är dock detsamma, (tror jag). Jag sover inte vidare.
Jag kan...ooojaa, tro mig. Men jag FÅR inte. Lilla Emelie, som fortfarande sover i spjälsäng och i vårt rum, skriker så högt hon kan, när hon har sovit färdigt och lekt färdigt, i sin säng. Då låter hon mig veta att det är dags att gå upp. Så sätter jag mig upp i sängen då går det bra, men så fort jag lägger mig ner igen...så...
Nä det är bara att stiga upp.

http://beatricer.bloggagratis.se

 
Julia

Julia

19 juli 2009 18:47

NU har jag läst alla dina 886 (!) blogginlägg! Tackar för underhållningen :)
Återkommer dagligen!

Kram/Julia

http://hjulia.bloggagratis.se

 
Singo

Singo

19 juli 2009 18:47

Päronkonjak med varm mjölk fungerar!
Eller en mörk t-shirt över ögonen...

http://singo.bloggagratis.se

 
Susansnusan

Susansnusan

19 juli 2009 20:57

..somna om...hrm...be gubben din att slå något hårt i skallen!?...räkna får!?..eller hästar om du hellre vill det...näää...att somna om e inte det lättaste kära du....bättre att gå upp och ta sig lite kaffe;-))Kramiz

http://www.susansnusan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 18 september 2011 13:32


Nämen va f-n. Är jag inte helt sjukt jä-la tråkig som har slutat blogga??? Fast om man läser de två raderna jag åstadkommit ovan och betänker att jag lyckats få in inte mindre än två svordomar så skall man kanske vara glad att jag inte skriver så...

Av Annika - 28 oktober 2010 09:14


Det var en gång en vacker höstlördag. (Läs blåsig som 17.)   Fotbollsmatch stod det på dagens schema, inte för undertecknad men match skulle det iaf bli. Glad i hågen parkerade jag bilen på en utmärkt plats. Det visade sig senare att den inte...

Av Annika - 7 oktober 2010 09:03


Jag säger bara jippie.   Eller lite större bokstäver kan vara på sin plats.     Jippie!!!     Jag har budat in ett virkat överkast på Tradera. Inga problem, det dök upp med Schenkers hjälp och det var fint. Då kan man ana att alla...

Av Annika - 6 oktober 2010 19:19


Att jag inte hänger med i motionsspåret är ingen nyhet. Möjligen första femtio metrarna...men absolut inte längre. ...och definitivt inte utan syrgas.   Men igår hände en sak som jag inte heller hängde med på. Knepigt och fullständigt förvi...

Av Annika - 27 september 2010 10:03

För övrigt tycker jag om hösten. Eller jag dristar mig till att utöka ovanstående mening med två ord till.   För övrigt tycker jag om hösten väldigt mycket.   (Ett ord fick tom bli lite större...bara en sån sak.) ;-)          ...

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards