Ackas finurliga funderingar

Direktlänk till inlägg 20 juli 2009

Grå, grå, grå, grå, grå

Av Annika - 20 juli 2009 10:45

Grått på min himmel.

Tillika om armar och hals.

Nääää stopp nu, de är alabastervita.

(Mager om bena är jag inte heller.....)

Hårhelvetet däremot är grått.


Efter denna eminenta inledning med touch av min ointelligens och Ferlins diktande så går jag över till kärnämnet.

Håret.

Mitt hår.

Mitt gråa hår.

Det har jag ordat om förr.

Här och här tex.


I torsdags fick jag en idé.

Kanske man skulle ta udden av det grå??

Med hjälp av lite färg.

Dottern har en liten sprayflaska med färg.

Den har rosa kork och således trodde vi att det var rosa färg i den när den inhandlades.

Det var det inte.

Det är brun färg.

Vilket dottern tyckte var skittråkigt men nu när modern skulle utrota de gråa inkräktarna så passade det utmärkt.

Fast var det inte aningen patetiskt att försöka sig på att dölja de grå??

Jag är ändå 40 år, man får ha grå hårstrån då.

Man måste någon gång inse faktum och acceptera sig själv för den man är.

Eller??


För övrigt så döljde inte dotterns sprayfärg gråa hår.

Fast det vet ju inte jag......eftersom jag aldrig har provat. ;-) 


 
 
Viveca

Viveca

20 juli 2009 11:17

Jag har liksom du nämnt i tidigare inlägg dragit bort mina, som dock är vita och litet vågiga. Det ger ju inget vidare resultat speciellt inte när hårstråna blir allt fler. Man kan ju bli flintis då? Jag brukar dock färga mitt hår och har så gjort sedan 14-års åldern. Då bytte jag färg minst en gång i veckan;) Det står ett paket med hårfärgningsmedel i badrummet och har säkert stått där minst en månad. Så är det varje gång. Tack för att du påminde mig! Vill du inte färga, testa med lite slingor kanske för att blanda upp de små grå lite?

Lycka till!

http://perasperaadastra.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

20 juli 2009 11:20

Hej Acka skrattar ja du det där Filifjonkan har med en del gråa inneboende,,suck men som du sa åren går och vad gör grått hår kan va snyggt om det blir helgrått kanske eller så där vitt du vet! Vi skall alla den vägen vandra liksom. Bättre få grått än bli kal som karlarna blir nuförtiden och i så unga år
finns snart inte en karl med kalufsen i behåll Jag har kollat ordentligt på dem som jag ser och det är då dåligt med stråna. Så håll till godo pantertanter du vet,,skratt

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Julia

Julia

20 juli 2009 11:22

Hade det inte varit häftigare med rosa i barnets sprayburk istället för brunt? Eller grönt... hmmm... eller blått... *asg*

Ha en skön *(grå) måndag.

PS *visssskar* Sol och 30 grader varmt är inte min grej heller. DS

http://hjulia.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

20 juli 2009 14:22

Färg är kul! Fyller 40 om 6 veckor, har precis kommit igång! Det är så kul att jag inte tänker avstå från det nöjet nu. :-) Ju gråare man blir, desto mer tar väl färgen? Kanske är man nyfärgad blondin till 60-årsdagen? ;-)

Läste din kommentar. *fniss* Visst är det lätt att förhäva sig. ;-) Fast det är sant: kommer från en familj med nånga barn, omgav mig med och jobbade med massor av barn förr, har varit resursperson etc. Drömmer fortfarande om en stor gård med rätt person (man eller syster eller annan person att dela jobbet med) där jag har 10 fosterbarn. Viktigaste jobbet som finns, att ge barn en framtid. :-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Ewa

Ewa

20 juli 2009 21:47

Jag har MASSOR av gråa hår och jag tycker det är ursnyggt!

http://fundringar

 
Bea

Bea

21 juli 2009 23:50

Jag ska säga dig det att jag har också gråa hår...(ilsket), och jag är bara 32 år...(snyftar). Och jag vill INTE inse något alls....vill inte höra talas om några insikter.
Skyller på att bekymmer ger gråa hår...(har jag hört), och det har jag fått mer än min beskärda del av, (bekymmer alltså, ja gråa hår med). Har ett och annat vid tinningarna och mitt på skalllen...jag både färgar och plockar de små djävularna...Grrrrr....De kommer ständigt tillbaka.

http://beatricer.bloggagratis.se

 
Bea

Bea

21 juli 2009 23:51

Ja det är snyggt med gråa hår...MEN INTE PÅ MIG!!! JAG ÄR BARA 32 ÅR JUH!!

http://beatricer.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 18 september 2011 13:32


Nämen va f-n. Är jag inte helt sjukt jä-la tråkig som har slutat blogga??? Fast om man läser de två raderna jag åstadkommit ovan och betänker att jag lyckats få in inte mindre än två svordomar så skall man kanske vara glad att jag inte skriver så...

Av Annika - 28 oktober 2010 09:14


Det var en gång en vacker höstlördag. (Läs blåsig som 17.)   Fotbollsmatch stod det på dagens schema, inte för undertecknad men match skulle det iaf bli. Glad i hågen parkerade jag bilen på en utmärkt plats. Det visade sig senare att den inte...

Av Annika - 7 oktober 2010 09:03


Jag säger bara jippie.   Eller lite större bokstäver kan vara på sin plats.     Jippie!!!     Jag har budat in ett virkat överkast på Tradera. Inga problem, det dök upp med Schenkers hjälp och det var fint. Då kan man ana att alla...

Av Annika - 6 oktober 2010 19:19


Att jag inte hänger med i motionsspåret är ingen nyhet. Möjligen första femtio metrarna...men absolut inte längre. ...och definitivt inte utan syrgas.   Men igår hände en sak som jag inte heller hängde med på. Knepigt och fullständigt förvi...

Av Annika - 27 september 2010 10:03

För övrigt tycker jag om hösten. Eller jag dristar mig till att utöka ovanstående mening med två ord till.   För övrigt tycker jag om hösten väldigt mycket.   (Ett ord fick tom bli lite större...bara en sån sak.) ;-)          ...

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards