Ackas finurliga funderingar

Direktlänk till inlägg 25 juli 2009

T9

Av Annika - 25 juli 2009 16:37

Jag uppskattar möjligheten att skriva sms.

Vissa av er har koll på det. :-)


Skriver alltid med funktionen T9.

Så enkelt med enbart ett tryck på varje knapp.


Jag har vansinnigt svårt för två ord.

Inte ett stava dem i vanliga fall men på mobilen tappar jag alltid tråden.

Eller vad jag nu ska skylla på?? ;-)


Min akilleshäl när det gäller T9 är;


Meddelande

Möjlighet


Har ni några några problem när ni skriver mess eller går allt som en dans???

 
 
Viveca

Viveca

25 juli 2009 16:59

Har som du problem med meddelande. Kommer brukar bli "löner". Mitt namn gick inte ens att lägga i ordlistan på förra telefonen blev Viteba, vad nu det är?

http://perasperaadastra.bloggagratis.se

 
maria

maria

25 juli 2009 18:18

Men lilla gumman! Jag visste inte ens var du pratade om undrade om det var du eller jag som var lite koko nu. Men det visade sig att det var jag, fick fråga karln min vad detta var så han visade mig och jag håller mig till det vanliga jag, tyckte detta var invecklat. Men man lär väl sig om man fortsätter men det kommer jag inte att göra.
Nu när jag loggade in så såg jag att du hade skrivit i natt om att nu går vi och lägger oss måste nog ha stängt ner precis när du skrev, för att gå och lägga mig. Log när jag såg det. En sak jag bara måste få säga att sluta aldrig att vara Annika för du är så härlig och har en jättebra blogg så sluta aldrig blogga. Hit in kommer man varje dag och är man inte på humör innan så är man det när man går härifrån. Så fortsätt så här. Snälla, tänk inte ens tanken att sluta.
Kram.
//Maria.

http://mariaslekrum

 
Ingen bild

/Guldlock

25 juli 2009 22:04

Me fucking hate T9. Det går bara INTE!!!
Ghed itun betyder Hej gumman... vem ska fatta det lixom???
Nä, jag håller mig till pekfingervalsen, det blir la bäst så :-)
Btw... jag behöver 9 millar per pronto! Såg en yatch i Smögen nyss som ropade på mig... Stooor, Superläcker, Snövit, Snabb, Slukar Soppa och Svindyr... Suck, man e född fel :-(
Det blev ett par vita crocks istället, sådana som jag AAAAldrig skulle köpa :-S

Hittade också en T-shirt till sambon. Svart med vitt motiv föreställande jesus på korset och texten "så kan det gå.. Snickarjävel"
DEN ville han inte ha.. ha ha, den var ju skitrolig!

Kram på er!

 
messan

messan

25 juli 2009 22:36

Kul att du tittade in hos mig! Du är så varmt välkommen! Fin blogg du oxå har...kikar gärna igen hos dig också.
Ha en skön kväll!
Kram

http://www.jagochminms.blogspot.com

 
Berith

Berith

26 juli 2009 08:23

Det är lättare att ringa ;D

Ha en bra dag!!
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

26 juli 2009 08:39

Hm eh jag skulle skicka en riktigt grov fräckis till en killkompis och råkade skicka den till min pappa....say no more

http://mofs.bloggagratis.se

 
Singo

Singo

26 juli 2009 08:57

Är tydligen inte heller uppdaterad... Vad är det för knapp?! Måste undersöka... Men det brukar gå bra. Problemet är att jag får skriva så lite, min förra mobil rymde många fler ord i sms'et. :(

http://singo.bloggagratis.se

 
Ulrika

Ulrika

26 juli 2009 09:13

Jag kör utan T9, blir alltid så irriterad när det kommer fel ord. Hm, jag är ganska snabb på vanligt smsande, tur det, så jag klarar mig.

Fast jag hade T9 förut och då gick det hyfsat, den lär sig väl vilka ord man använder mycket, eller..?

Kram, kram, kram...

http://ulrikasyr.blogspot.com

 
Susansnusan

Susansnusan

26 juli 2009 12:17

psstt..;-))Du har en Award på min blogg,se inlägg 25:e;-)...tack för att du är just du!!!Kramiz

http://www.susansnusan.bloggagratis.se

 
/Anitha

/Anitha

26 juli 2009 13:22

Jag får nippran på T9, jag, så jag skriver som vanligt. Fast jag måste ju erkänna att jag fick mig ett gott skratt när det där kom, och min dåvarande pojkvän ämnade skicka "Jag älskar dig, Anitha" men jag mottog det något kryptiska meddelandet "Jag räknar dig, Bogvia" ;-)

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

26 juli 2009 19:15

Har precis köpt ny mobil (eftersom jag insett att man inte klarar sig i denna moderna värld utan) och den har T9 grrrrr!
Blir galen på att fel ord hoppar fram hela tiden. Mina döttrar säger att jag kommer lära mig, att det bara handlar om att bli van men fan tro't. Får hålla på typ en minut med varje ord och när det dessutom är något för små knappar på telefonhelvetet så kan du förstå hur kul det är...

http://nillalivet.blogspot.com

 
Nettis

Nettis

26 juli 2009 20:50

Haha, jag verkar vara en av dom få som ÄLSKAR T9!!! Väääldigt praktiskt tycker jag :) !!!
Men jag håller med om att man tex måste hålla koll på när man skriver meddelande, annars skriver den medelande... typ... hihi ;)!
Kramis!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 18 september 2011 13:32


Nämen va f-n. Är jag inte helt sjukt jä-la tråkig som har slutat blogga??? Fast om man läser de två raderna jag åstadkommit ovan och betänker att jag lyckats få in inte mindre än två svordomar så skall man kanske vara glad att jag inte skriver så...

Av Annika - 28 oktober 2010 09:14


Det var en gång en vacker höstlördag. (Läs blåsig som 17.)   Fotbollsmatch stod det på dagens schema, inte för undertecknad men match skulle det iaf bli. Glad i hågen parkerade jag bilen på en utmärkt plats. Det visade sig senare att den inte...

Av Annika - 7 oktober 2010 09:03


Jag säger bara jippie.   Eller lite större bokstäver kan vara på sin plats.     Jippie!!!     Jag har budat in ett virkat överkast på Tradera. Inga problem, det dök upp med Schenkers hjälp och det var fint. Då kan man ana att alla...

Av Annika - 6 oktober 2010 19:19


Att jag inte hänger med i motionsspåret är ingen nyhet. Möjligen första femtio metrarna...men absolut inte längre. ...och definitivt inte utan syrgas.   Men igår hände en sak som jag inte heller hängde med på. Knepigt och fullständigt förvi...

Av Annika - 27 september 2010 10:03

För övrigt tycker jag om hösten. Eller jag dristar mig till att utöka ovanstående mening med två ord till.   För övrigt tycker jag om hösten väldigt mycket.   (Ett ord fick tom bli lite större...bara en sån sak.) ;-)          ...

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards