Ackas finurliga funderingar

Direktlänk till inlägg 20 december 2008

Med sanningen överensstämmande

Av Annika - 20 december 2008 21:13

Jag är inte pigg.


Fryser, fryser, fryser.


Har inte feber.

Men det känns så. :-(


Julton.

Det var vackert, tre körer tillsammans med körkungen Kjell Lönnå.

Men jag hostade....och hostade...och hostade.

Hade glömt vattnet hemma så av vattensörplandet blev det inget.

Svärmor var snäll nog att ge mig några Läkerol.

Gissa om jag försökte få dem att räcka länge??


Varje gång körerna tog i för kung och fosterland så passade jag på att hosta.

Var tyvärr tvungen att hosta när de sjöng mer finstämt också. :-(

De som satt till höger om undertecknad var nog inte så nöjda.


Annars hade jag mest span på en man i 35-40 årsåldern.

Han satt snett framför mig.

I svart t-shirt som det stod "Rock on sea 2008" på, om jag nu inte minns fel.

Vilket jag förstås kan göra.

Det är förresten inte omöjligt alls....

Han var relativt pigg första tredjedelen av konserten.

Sedan kämpade han hårt för att hålla sig vaken.

Han lyckade inte bra. 


I vanlig ordning får man vara glad över det lilla.

Han snarkade inte!!


Nu bäddar jag ner mig i sängen och tycker synd om mig själv.

Med kofta och tofflor som extra accessoarer.

*erkänner utan omsvep att jag fick googla på stavningen*


*vinkelivink*


 
 
Mofs..

Mofs..

20 december 2008 21:28

Delar ut minst 2 påsar Gott&Blandat så du blir pigg!*räcker fram*

http://mofs.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

20 december 2008 22:56

Tack Mofs!:-)
Det BEHÖVS!!!

 
Scrollan

Scrollan

21 december 2008 11:32

Ujuj inte kul att va risig...hoppas du blir pigg till julafton! Jag har själv ont i halsen, dricker te å springer på toa som en blå! Ingen träning idag...*suck*.

Taskigt att du skulle va hostig på konserten, är ALLTID så, man får nån jäkla hostattack eller nysattack när man INTE vill ha det!=))

GOD JUL på dig å hoppas du piggnar till snart!

Kram Scrollan

http://www.scrollan.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

21 december 2008 15:41

Fniss. Det var ju tur att du fick några läkerol att snutta på! Och att dom inte startade andra änden på dig så du fick springa till uthuset stup i kvarten! Dom innehåller väl sånt medel? =). Tänk vad bänkgrannarna tyckt då! Hon inte bara hostar sönder konserten, hon springer som ett jehu fram och tillbaka också! Haha!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Snäckan

Snäckan

21 december 2008 16:53

Jag hoppas du kryar på dig snabbt!
Kram!

http://fibrodagboken.bloggagratis.se

 
Siw

Siw

21 december 2008 19:57

Men fy, inte kul att bli dålig, hoppas du kryar på dig fort.

http://yllegarnets.blogg.se

 
Ingen bild

Jeanette

24 december 2008 03:49

Men Annika, Varför har du inte ringt & bett om förstärkning om du tillåmed varit sjuk (är sjuk)... ? Btw, äntligen får jag läsa lite rolig blogg, är hemma i ljustadalen över natten :)


Kram!!!!!

& GOD JUL ! Hälsa barnen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 18 september 2011 13:32


Nämen va f-n. Är jag inte helt sjukt jä-la tråkig som har slutat blogga??? Fast om man läser de två raderna jag åstadkommit ovan och betänker att jag lyckats få in inte mindre än två svordomar så skall man kanske vara glad att jag inte skriver så...

Av Annika - 28 oktober 2010 09:14


Det var en gång en vacker höstlördag. (Läs blåsig som 17.)   Fotbollsmatch stod det på dagens schema, inte för undertecknad men match skulle det iaf bli. Glad i hågen parkerade jag bilen på en utmärkt plats. Det visade sig senare att den inte...

Av Annika - 7 oktober 2010 09:03


Jag säger bara jippie.   Eller lite större bokstäver kan vara på sin plats.     Jippie!!!     Jag har budat in ett virkat överkast på Tradera. Inga problem, det dök upp med Schenkers hjälp och det var fint. Då kan man ana att alla...

Av Annika - 6 oktober 2010 19:19


Att jag inte hänger med i motionsspåret är ingen nyhet. Möjligen första femtio metrarna...men absolut inte längre. ...och definitivt inte utan syrgas.   Men igår hände en sak som jag inte heller hängde med på. Knepigt och fullständigt förvi...

Av Annika - 27 september 2010 10:03

För övrigt tycker jag om hösten. Eller jag dristar mig till att utöka ovanstående mening med två ord till.   För övrigt tycker jag om hösten väldigt mycket.   (Ett ord fick tom bli lite större...bara en sån sak.) ;-)          ...

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards