Ackas finurliga funderingar

Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Annika - 3 juni 2009 18:09

Alkohol, tobak....ja allehanda droger.

You name it!!

 De framkallar abstinens.


Sen finns det ju absolutister, som tex undertecknad.

De har abstinens efter annat.


Choklad.

Glass.

Eject.


Jag har inte varit i stallet idag.

Suck.

Jättesuck.


*visar surläppen*




Av Annika - 3 juni 2009 14:39

Satt ute på baksidan med en kopp java i handen.

Barnen leker relativt stillsamt.

(Alla gratulationer emottages tacksamt.)


Mini kommer fram med en upphittad sandig liten spegel.

-Kan du fixa den ren mamma??

-Absolut!!


I densamma ser jag sedan att jag inte har fått den riktigt ren.

Eller jo....ren är den.

Det är något annat jag ser.

Herre jösses vad fräknar jag har!!!!!


Tänkte ni ville veta. ;-)

Av Annika - 3 juni 2009 10:52

Läste ett inlägg hos Tesstamente.


Det handlade om fåglar och jag kom genast att tänka på ett samtal med min svärmor.


Annika: Jag såg en korp idag!! *nickar samtidigt lite imponerat*


Svärmor: Jaha, var det inte en sådan här....eeehh vad heter de?? En...sådan här med gul näbb...*suckar*...eehhh, ja nu vet jag, en trast??


Annika: Nej, det var en korp. Jättestor och majestätisk.


Svärmor: Det var inte en sådan här.....svart hackspett då??


Annika: Nej det var en korp, det är jag säker på.


Svärmor: Hmm, men det kanske var en kaja???


Annika: Nej *vänlig men bestämd* det var verkligen en korp!!!!!

Den hade ett vingspann på nästan 1½ meter.

Det var en stoooooor korp.


Svärmor: Jaha.


Utbrister härvidlag för mig själv;

Äntligen. :-)

Av Annika - 3 juni 2009 09:55

Igår när jag och sonen återvände från sjukhuset väntade de vanliga räkningarna i vår postlåda.

Men det fanns även ett litet paket till undertecknad.

Till mig??!!

Förtjusningen över detta kunde ingen missa.

Jag log som ett barn på julafton och var mkt nöjd med mina örons placering så att inte sonen skulle behöva se när övre delen av huvudet lämnar den undre.


Jag fick ett kort, en bok och ett gäng dumlekola. :-D

I kortet stod det kort och gott;


mina tankar:


en god bok som får dig att le


sol



fika..


Tusen, tusen tack Mia.

Det gav guldkant åt en i övrigt stessig och jobbig dag.

Till sist vill jag bara tala om att de två dumlekolorna som syns på bilden hade fler kompisar från början.

Alla har nu tyvärr "förolyckats". ;-)

Av Annika - 3 juni 2009 06:57

Är egentligen inte här.

Helt klart inte närvarande.


Yngsta dottern satt i soffan redan 06.20

Hon sover normalt i ytterligare tre timmar.

Jag tog genast både barnet samt de tre kuddarna, täcket och nallen som hon omsorgsfullt hade släpat med sig ut till soffan tillbaka till hennes säng.

Peppar peppar ta i trä...men det verkar fungera. :-)


Nu tar jag mig själv och lägger ner mig i min säng.

Vi får se om det fungerar....

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards