Ackas finurliga funderingar

Alla inlägg den 16 juni 2009

Av Annika - 16 juni 2009 23:57

Vad gör man inte för en mosbricka på vägen hem??? :-)

Jo man sitter som ett pucko i 36 mil i baksätet (i mitten).

Trångt??

Nej Gud nej.....inte alls.


Hästen fick byta kusk då ordinarie var magsjuk.

Det blev nog inte så bra med facit i hand.

(Allt är superlätt med facit i hand.)


Eject blev fyra, mer om det imorgon.

Nu blir det en kopp te.

Sen sängen.

Känns just nu som min bästa kompis.

Näst efter Eject förstås. :-)

Av Annika - 16 juni 2009 13:48

Nu far jag och pållen till Östersund.

Ja helt ensamma är vi förstås inte.

Aldrig får man vara riktigt glad. ;-)


Därmed kommer det inte ett endaste inlägg från undertecknad förrän vid 23 ikväll.

Tidigast.


Om jag nu inte får för mig att sms-blogga. :-)


Håll en tumme är ni snälla!!

Av Annika - 16 juni 2009 11:08

Fiffig rubrik. :-)

Jag städar och fejar och donar och fixar.

Dammtorkar, dammsuger och diskar.

Dock inte samtidigt.


Torkar tavelramar och putsar speglar.

Matar katter och marsvin.

Inte den ene med den andre. ;-)


Jag har en jättefiffig sprayflaska med mig som biter på smutsiga små fingeravtryck.

Sen blir det toalettens tur.

Skinande rent blir resultatet!! *lovar*


Jösses vad fint det skall bli och vad jag är nöjd med mig själv.

Jag tycker faktiskt om att städa.

Det ger en inre tillfredsställelse.


*torkar både tangentbord och skärm som dryper av sarkasm*


Av Annika - 16 juni 2009 09:01

Jag tillhör de människorna som byter tandborste.

Ofta.


Toalettborsten likaså.

(Tack IKEA för det är möjligt utan att bli barskrapad.)


Men efter en titt på diskborsten så ser jag att den har samma look som undertecknad.

Den har definitivt passerat sitt bäst före datum.

Den är gammal och sliten med spretig frisyr.

Vi har det inte lätt diskborsten och jag.

*konstaterar faktum*

Av Annika - 16 juni 2009 08:03

Nattens tvättande.

Vad skall man säga???

Inga kommentarer vore nog bäst.


Jag hade tom intentionen att gå upp 04.15 för att hämta tvätten.

Vår tvättstuga ligger ca 75-80 meter härifrån. 

Men därav blev intet.


Min mobiltelefon har en fantastisk liten knapp som man trycker på och vips så får man sova 10 minuter till.

....och tio till.

..............och ytterligare tio till.

........................tätt följt av tio extra minuter.

Osv osv osv.


Ni fattar va? ;-)


*vinkar god morgon*

Det är inte lätt, försök själva får ni se.

Av Annika - 16 juni 2009 02:36

Klockan är halv tre på natten och jag tvättar två maskiner.


Fråga mig inte varför men faktum kvarstår;

Jag tvättar!!!


*inser att jag borde söka hjälp*

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards