Ackas finurliga funderingar

Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Annika - 14 juni 2009 23:23

Mr Hercule Poirot ville inte ha en Acka. :-(


Nej nej.

Han tyckte inte om kvinnor som behagade somna när det var som mest spännande.

Särskilt inte när de dessutom snarkade.


Nähä.

Jag får behålla mitt "ovanliga" efternamn ett tag till då. 

Skit också. ;-)

Av Annika - 14 juni 2009 20:43

Jag är nyduschad och doftar gott.

Kläderna rena och håret är fixat.


Jag har en date. :-)


Om ca 20 minuter.

*ler aningen jäktat ty hunden skall rastas innan*


Det är en man med ett superbt intellekt.

Lite underfundig, kanske aningen korpulent.

Men man skall som sagt inte kasta sten i glashus så vi får helt enkelt stryka det.

Nåja, han väntar på mig och han gillar kvinnor som besitter en viss charm.

Vi får se om jag faller honom på läppen.


Annika Poirot??

Tja...varför inte?? ;-)

Av Annika - 14 juni 2009 11:27

Det visade sig att Nett var mycket snabbare än undertecknad att skicka ut priserna i tävlingen.

Det dök ett stort kuvert i brevlådan relativt omgående.

Jag slet upp det i ungdomlig iver och hittade en jättefin mascara.

...och en söt liten läppglans.

Detta provade jag direkt.

F-n vad det gick trögt.

Det kändes som sandpapper på läpparna.

Knepigt.

Tittade i spegeln.

Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihhhhhhhhhhhhh!!!

Jag är blå om läpparna.

Då läser Frk Larsson på "läppglansen".

Det är en roll-on ögonskugga.


Man lär så länge man lever.


Av Annika - 14 juni 2009 11:14

Jag vann ju en tävling hos Nett.

Jag vann en mascara......och en ögonskugga.

Allt genom att besvara den enkla frågan; Hur sover du?


Jag svarade;

Hur jag sover??

Åååååhhh jag sover verkligen gott i min stora säng där jag kan vrida mig åt alla håll och den är förstås bäddad med vackra sängkläder av ypperlig kvalitet.

Fritt översatt:
Sover med min sambo i vår vanliga dubbelsäng.
Oftast på sidan då utrymmet är STARKT begränsat.
Anledning?
Jo...sambon sover förstås i sängen. Helt okej.
Sen kommer 8-åriga sonen på natten.
Då blir det trångt.
På tidiga morgonen kommer 4-åringen.
Då blir det jättetrångt.
...och som pricken över i sover terriern i fotändan.
Då finns det knappt plats alls.
Allt detta kryddas med diverse legobitar, smulor och katthår.


Om det var lotten eller min beskrivning som gjorde att jag vann det förtäljer inte historien.

Av Annika - 14 juni 2009 00:17

Hjälm är en riktig "bra att ha grej".

Typ vid ridning.

Särskilt när man slår synkroniserade frivolter.


Nu har jag inte gjort någon ny frivolt men läste ordet möhippa och fick en flashback på motorcykelåkande.

Häng med på den övergången ni!! ;-)


Åkte för en evighet sen motorcykel med en för mig okänd man.

Jag var iförd snygg hjälm dock inga skinnkläder.

Vid varje växling som mannen utförde lyckades jag slå i min hjälm i hans.

Bonk.

Bonk.

Bonk.

Osv....


Jag höll krampaktigt mina armar runt hans midja och efter ca 8 km insåg jag äntligen att jag kanske satt en aning för nära.

Mycket kan man beskylla mig för men snabbtänkt är inte en av dem.

Iaf inte den gången.

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards