Ackas finurliga funderingar

Alla inlägg den 5 juni 2009

Av Annika - 5 juni 2009 21:45

Följande kan utspela sig inom den närmaste timmen;


Annika kossblinkar.

Annika somnar.

Annika snarkar.

Annika väcker sig själv med snarkningarna.

Annika kossblinkar igen.

Annika somnar igen.

Annika sover eventuellt med kläderna på hela natten.


Inte skönt.

Av Annika - 5 juni 2009 17:51

Får en enkel fråga av Eva;


*undrar* hur gick de för dammråttorna?? tog snabeldraken alla eller manövrerar *konstigt ord* du förbi dom.. *nyfiken*


Jag kan nu meddela följande viktiga upptäckt.

Jag, Annika Larsson, har idag haft "förmånen" att se den sällan skådade "Urmodern".


Alla dammtussars urmoder, som vaktar de små liven med livet som insats.

Hon kämpar med näbbar och klor för att de inte skall sugas in i dammsugarmunstycken världen över.

Idag besökte hon mig!!

Hon satt fastslingrad precis i kröken av dammsugarmunstycket.

Där ser hon till att rädda alla små dammtussbarn från dammsugardöden.


Men jag är en sann jägare, åtskilliga är flugorna jag dödat i mitt liv så jag drog fram henne.

Döden stirrade mig i vitögat när hon visade tänderna och fräste.

Jag lade upp henne på en byrå och passade på att föreviga denna viktiga händelse.


Den fräcka saken har tom snott en dumlekola av mig!!

Ser ni pappret i hennes mage?


Detta fick mig att vilja döda henne med en gång. ;-)

Dock är hon numera inlåst i en kartong.


Vad gör jag nu???


Av Annika - 5 juni 2009 16:35

För att inga missförstånd skall inträffa gällande dagens utförda jobb så bifogar jag bildbevis.


1 stycke rengjord marsvinsbur.

Nytt vatten innehållandes C-vitamin.

Pellets.

Grönt gräs.

Äpple.


Det borde räcka för att förgylla en marsvinsfredag??!!

Av Annika - 5 juni 2009 13:55

Kan ni fatta hur många pannkakor som måste stekas när man är mor till fyra barn?


Ofattbart många!!

Av Annika - 5 juni 2009 11:53

Nu jäklar sätter jag fart på mig själv.

*suckar i förebyggande*


Kommer inte åter förrän dammsugaren har gjort sitt, marsvinens bur är rengjord och fin och fiskarna har en nystädad kupé.

De trenne barnen skall visst ha lunch också.


Blåslampa på!!!


*aj aj aj*

Av Annika - 5 juni 2009 08:43

Jag dementerar å det bestämdaste.

Jag är inte trött.

Inte trött alls.


Jag är pigg som en mört.

Eller möjligtvis som en hund.

(Min matte säger att jag har DAMP.)


Vad betyder det?

Den Allsmäktige  Motionerande Pussgurkan??


Jag är hur som helst inte trött.

Jag studerar insidan av mina ögonlock!!

Av Annika - 5 juni 2009 08:13

Stor familj.

Många sängar......att bädda.


Superenkel ekvation.


En del är krångligare än andra att bädda.

Vissa innehåller serietidningar och en del legobitar.

Andra innehåller diverse mjukdjur och dockor.

Så till den milda grad att man undrar hur själva barnet får plats?

I någon säng hittar man diverse fynd under kudden, bl.a en doftgran. (!!!)

Andra sängar innehåller levande djur.

Inte har man hjärta att bädda då??


Tar en kopp kaffe istället.

God morgon allihopa!

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards