Ackas finurliga funderingar

Alla inlägg under juni 2009

Av Annika - 30 juni 2009 22:46

För exakt 8 år sedan så låg det en trött men oerhört stolt mor och tittade på sin förstfödde.

Beundrade varje finger och varje liten tå.

Allt fanns där och du var lugn som en filbunke.

4760 gram och 56 cm lång.

Vilken bjässe!!

Det fattade modern inte då....men den lille var aldrig så liten.

Alltid redig och stadig och försigkommen.


En duktig kille som idag har fyllt 8 år.

Hur kan tiden ha gått så fort älskade son???

Det känns som igår när du förundrat kröp mot min gamla hund Gnidde.

När du tog tag i hans sträva terrierhår och skulle resa dig upp.

Dina första steg exakt på 1-årsdagen.

Alla traktorer och långtradare som du har vinkat till.

Det känns som igår.

Ändå sitter du här bakom mig vid datorn, du fick vara uppe extra länge idag.

Du pratar om Transformers, rymden, brutna armar, flaggor och allt annat i en salig oordning.

Du är underbar killen!!!


Jag vet att du har haft en fin födelsedag och att du kommer att somna med ett leende på läpparna.

Glöm aldrig bort att jag älskar dig.

Väldigt mycket.


Grattis på 8-årsdagen Fredrik!!!!

Av Annika - 30 juni 2009 08:20

Oj!!


Tiden är MKT knapp...


Men jag vill bara berätta.

Han....den där stora hästen som jag älskar över allt annat.

Han vann igår.:-) :-) :-)


...och mina tårar trillade i vanlig ordning.

Av Annika - 29 juni 2009 14:01

Nu tar jag semester.

Modell kortare.


Åker till Ö-vik och startar häst.

Blir borta mellan 14.15 och 22.15

Pip!


Av Annika - 29 juni 2009 10:23

*googlar på sekunda tält i Bredaryd*


;-)

Av Annika - 29 juni 2009 09:08

Det måste erkännas.

Rakt av.

Utan pardon.

Jag hade fel.


Kan ni fatta??

Jag hade fel.


Mitt drömyrke har gått upp i rök.

Visserligen inte bokstavligt men ändock.


Nu när jag äntligen har fått till paraplysnurret efter ett dygn av hård, mkt hård träning så fallerar allt.

Beställde ju trikåkläder i alla färgerna då jag hade så svårt att välja.

Vet ju ej vilken färg som klär mig bäst... :-)


Har dock insett.....med fasa, att följande problem har uppstått;

Inte ens om jag använder alla fyra uppsättningar av kläder så täcker de vad som måste täckas (av medmänskliga skäl) på denna kropp.


En dröm har gått i kras. ;-)


Av Annika - 28 juni 2009 11:24

*tränar paraplysnurr*

Av Annika - 27 juni 2009 23:29

Mina 40 år till trots så vet jag inte vad jag skall bli när jag blir stor.


Ååååh vad jag har varit avundsjuk på dem som beslutade sig när de är 9 år gamla att de minsann ville bli sjuksköterskor.

Sen pluggar de och lyckas med konststycket.

Dessutom trivs de ypperligt.


Jäkligt knepigt, jag är mer som en humla som surrar runt och landar på en blomma här....och en där...och en lite längre bort.

Vet inte riktigt vad jag skall ta mig till.


Men nu äntligen har jag hittat mitt drömyrke.

Har tittat på speedway under kvällen.

Ni vet de där töserna iklädda trikå som visar vilken bana som är vem.

De står och snurrar ett paraply och ler, sedan trippar de ut och racet kan starta.

Ikväll var en blå, en gul, en vit och en röd.

Om jag inte minns helt fel så är väl det de vanligaste färgerna.

De på bilden har dock lite andra käcka färger.

Tänk vad man kan förgylla och piffa till.....enbart med lite färg ;-)


Jag tror att jag är som klippt och skuren för detta jobb.

Min kropp kommer att passa perfekt i kroppsnära tights mm.

Jag gör mig på televisionen.

Det är jag säker på.


Det enda jag möjligtvis måste träna på är paraplysnurrningen.



Av Annika - 26 juni 2009 13:56

Det har siktats ett ufo i Västernorrland!!!!


Ett oerhört starkt ljussken under fredagen gjorde att många människor kontaktade räddningstjänsten.

Militär var snabbt på plats för att undersöka saken då man misstänkte någon form av oidentifierat föremål.

De sökte först och främst i Timrå med omnejd då detta var platsen där flest rapporter inkom.

Hundförare kallades in för att vara med i jakten.


Faran rapporteras nu vara över.

Det var bara Ackas alabastervita ben som dagen till ära var ute i det fria iklädda shorts. ;-)

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards