Ackas finurliga funderingar

Direktlänk till inlägg 27 juni 2009

Jag har det!!!

Av Annika - 27 juni 2009 23:29

Mina 40 år till trots så vet jag inte vad jag skall bli när jag blir stor.


Ååååh vad jag har varit avundsjuk på dem som beslutade sig när de är 9 år gamla att de minsann ville bli sjuksköterskor.

Sen pluggar de och lyckas med konststycket.

Dessutom trivs de ypperligt.


Jäkligt knepigt, jag är mer som en humla som surrar runt och landar på en blomma här....och en där...och en lite längre bort.

Vet inte riktigt vad jag skall ta mig till.


Men nu äntligen har jag hittat mitt drömyrke.

Har tittat på speedway under kvällen.

Ni vet de där töserna iklädda trikå som visar vilken bana som är vem.

De står och snurrar ett paraply och ler, sedan trippar de ut och racet kan starta.

Ikväll var en blå, en gul, en vit och en röd.

Om jag inte minns helt fel så är väl det de vanligaste färgerna.

De på bilden har dock lite andra käcka färger.

Tänk vad man kan förgylla och piffa till.....enbart med lite färg ;-)


Jag tror att jag är som klippt och skuren för detta jobb.

Min kropp kommer att passa perfekt i kroppsnära tights mm.

Jag gör mig på televisionen.

Det är jag säker på.


Det enda jag möjligtvis måste träna på är paraplysnurrningen.



 
 
Susansnusan

Susansnusan

28 juni 2009 01:10

Tack för att du tittat in på min lilla blogg...alltid kul med nya bekantskaper:-))
Du har humor:-))vilket jag upptäckt då jag läste lite i din blogg...Vi kommer säkert att ses igen;-))Ha det gott..Kram

http://susansnusan.bloggagratis.se

 
ylle

ylle

28 juni 2009 09:10

Go for it girl!!!!!!!!!!!!!!!

För gammal för Facebook, Du??? Unga flickan!!! Men kanske för klok (och för upptagen med att blogga!)

http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se

 
Nettis

Nettis

28 juni 2009 10:21

Va härligt att du har hittat ditt drömyrke till sist, hihihi ;D !!!
Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Annika

Annika

28 juni 2009 10:37

Jag tror du blir en kanonbra flaggsnurrare!

Själv har jag alltid velat vara cheerleader. Det verkar så kul, fast det ska vara i highschool i USA, givetvis. Som i alla filmer man sett.

Cheerleaders (hur stavas det?) blir ihop med snyggaste idrottskillen. Verkar kul.

In my next life, maybe... :)

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

28 juni 2009 13:13

Om det inte vore för att jag inte passar riktigt lika bra i trikå som du så skulle jag joina dig på fläcken! Verkar vara ett skitkul jobb! =D

http://nillalivet.blogspot.com

 
Ulrika

Ulrika

28 juni 2009 15:17

Du, där sa du nåt!!

Det har jag aldrig ens tänkt på. Och jag som är sjukpensionär skulle säkert klara av att ha ett sånt extraknäck.
Jag skulle passa super i kroppsstrumpa, jag har lika snygg figur med kurvor från alla håll.
Min profil gör sig bäst från valfritt håll. Med betoning på val.

Kör så det ryker!
/Fyrtornet (antar att jag är den delen då jag är längre än dig?)

http://ulrikasyr.blogspot.com

 
GladaKatarina

GladaKatarina

28 juni 2009 18:53

Avundas också de som "alltid har vetat". Men det där verkade vara ett bra jobb, får jag hänga med? :-) Älskade Singing in the rain som barn, så jag kan redan paraplysnurra ganska skapligt. ;-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

6904

29 juni 2009 08:37

javisst perfect för dig!! då spar dom ju pengar också !! för då behövs ju bara en brutta med paraply.:))))))
va ja stygg nu?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 18 september 2011 13:32


Nämen va f-n. Är jag inte helt sjukt jä-la tråkig som har slutat blogga??? Fast om man läser de två raderna jag åstadkommit ovan och betänker att jag lyckats få in inte mindre än två svordomar så skall man kanske vara glad att jag inte skriver så...

Av Annika - 28 oktober 2010 09:14


Det var en gång en vacker höstlördag. (Läs blåsig som 17.)   Fotbollsmatch stod det på dagens schema, inte för undertecknad men match skulle det iaf bli. Glad i hågen parkerade jag bilen på en utmärkt plats. Det visade sig senare att den inte...

Av Annika - 7 oktober 2010 09:03


Jag säger bara jippie.   Eller lite större bokstäver kan vara på sin plats.     Jippie!!!     Jag har budat in ett virkat överkast på Tradera. Inga problem, det dök upp med Schenkers hjälp och det var fint. Då kan man ana att alla...

Av Annika - 6 oktober 2010 19:19


Att jag inte hänger med i motionsspåret är ingen nyhet. Möjligen första femtio metrarna...men absolut inte längre. ...och definitivt inte utan syrgas.   Men igår hände en sak som jag inte heller hängde med på. Knepigt och fullständigt förvi...

Av Annika - 27 september 2010 10:03

För övrigt tycker jag om hösten. Eller jag dristar mig till att utöka ovanstående mening med två ord till.   För övrigt tycker jag om hösten väldigt mycket.   (Ett ord fick tom bli lite större...bara en sån sak.) ;-)          ...

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards