Ackas finurliga funderingar

Direktlänk till inlägg 18 juni 2009

Vilken halva jag än väljer

Av Annika - 18 juni 2009 07:11

Hur än jag funderar och försöker dra mig till minnes så vet jag ej var jag har lagt min digitalkamera.

Spelar ingen roll vilken hjärnhalva jag använder mig av. :-(

(Inte ens om de samarbetar.)


Jag har ju vid ett tidigare tillfälle hjälpt Frk Banfield  med att leta rätt på ett halsband.

Vill iofs minnas att inget av mina förslag var rätt.....

Man kan som sagt inte lyckas med allt.


Nu behöver jag er hjälp!!

Snälla, snälla...var är min kamera???

Alla förslag emotttages tacksamt.


God morgon by the way. :-)

 
 
teolinda

teolinda

18 juni 2009 07:54

Var brukar du ha den...leta inte där...eller gör det...välj själv...

Hur många väskor har du...kameraväska?

Vid datorn...ramlat ner på nåt vis vid överföring av bilder.

Du har lånat bort den...?

Barnen...de välsignade småttingarna är inblandade...lutar åt den varianten...

Finns det något sorts djur hos dig som kan tänkas ätit upp den?

Om man tänker i deckartermer...hhmm...vad hade du för bilder i den..."hemliga polisen" kan inte vara inblandad...ingen utpressnings skandal...hur tänkte jag där...får släppa det...

De där små röda djävlarna...har du släppt in dem i huset...det var väl lite obetänksamt kanske...de brukar kunna röra till det också...i all välmening förstås...

Du får göra det systematiskt...leta genom ett rum i sänder...

http://teolinda.bloggagratis.se

 
Siw

Siw

18 juni 2009 08:10

I kylen kanske? Där hade jag min en gång. :-)

http://:yllegarnets.blogg.se

 
nilla

nilla

18 juni 2009 12:11

Om min digitalkamera är borta så är den hos någon av döttrarna. Men dina barn kanske är för små än så länge för såna stölder?

http://nillalivet.blogspot.com

 
Michelin

Michelin

18 juni 2009 12:44

I en bil skulle jag kolla om jag vore du...

http://berith.bloggagratis.se

 
Ingen bild

teolinda

18 juni 2009 13:14

har du tittat under sängen?

 
Ulrika

Ulrika

18 juni 2009 13:39

Jag kan tipsa var jag haft borttappade grejer typ kameror.

I en skoterstövel.
I en frys (råkade föjla med en laddning inköpta frysvaror, bra att kolla att frysen funkar också blinkblink)
På mangeln (längesen, men där låg plånboken)
I fel väska.
I bilen, på sidan om sätet. Inkilad.

Ja det var några tips. Kolla dom och rapportera sen..
;)

http://ulrikasyr.blogspot.com

 
skogsnuvan

skogsnuvan

18 juni 2009 14:41

Kan den har glidit ner mellan dynorna i soffan. Titta där Om du inte hittar den så hittar du nog mycket annat typ leksaker. karameller, suddgummit och damm. Lycka till

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 18 september 2011 13:32


Nämen va f-n. Är jag inte helt sjukt jä-la tråkig som har slutat blogga??? Fast om man läser de två raderna jag åstadkommit ovan och betänker att jag lyckats få in inte mindre än två svordomar så skall man kanske vara glad att jag inte skriver så...

Av Annika - 28 oktober 2010 09:14


Det var en gång en vacker höstlördag. (Läs blåsig som 17.)   Fotbollsmatch stod det på dagens schema, inte för undertecknad men match skulle det iaf bli. Glad i hågen parkerade jag bilen på en utmärkt plats. Det visade sig senare att den inte...

Av Annika - 7 oktober 2010 09:03


Jag säger bara jippie.   Eller lite större bokstäver kan vara på sin plats.     Jippie!!!     Jag har budat in ett virkat överkast på Tradera. Inga problem, det dök upp med Schenkers hjälp och det var fint. Då kan man ana att alla...

Av Annika - 6 oktober 2010 19:19


Att jag inte hänger med i motionsspåret är ingen nyhet. Möjligen första femtio metrarna...men absolut inte längre. ...och definitivt inte utan syrgas.   Men igår hände en sak som jag inte heller hängde med på. Knepigt och fullständigt förvi...

Av Annika - 27 september 2010 10:03

För övrigt tycker jag om hösten. Eller jag dristar mig till att utöka ovanstående mening med två ord till.   För övrigt tycker jag om hösten väldigt mycket.   (Ett ord fick tom bli lite större...bara en sån sak.) ;-)          ...

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards