Ackas finurliga funderingar

Direktlänk till inlägg 18 juni 2009

Allvarligt

Av Annika - 18 juni 2009 16:04

Talade i telefon med en av mina äldsta vänner.

Ja hon är förstås inte äldst såsom i gammal, hon är precis ett år äldre än undertecknad.

Därmed väldigt, väldigt, väldigt ung om jag får säga det själv. ;-)

Jag har haft nöjet att kalla henne min vän sen vi var riktigt små.


Hon hade putsat sina fönster och var således riktigt nöjd med sig själv.

Tro fan det.

*ler aningen avundsjukt*


Måste man putsa fönster till midsommar??

*panik i blick*


Snälla, snälla säg nej.

Säg för Guds skull nej.


(Har en idé om att man enbart kan/bör putsa dem till jul och då är det ändå för kallt.)

 
 
Ingen bild

Titti

18 juni 2009 16:39

Putsar inte Mannen i ditt liv fönstren? Det gör Mannen i mitt liv. Har varit hans självpåtagna uppgift alltsedan vi slog upp våra bopålar för 30 år sedan. Vår hyresvärd putsade nämligen stolt fönstren och Mannen kunde inte se sig sämre skickad för detta hedersuppdrag.
Har du hittat kameran? Kolla i stallet eller i dess närhet.
Glad Midsommarkram!

 
kastrullis

kastrullis

18 juni 2009 17:12

Asså, det där med att putsa fönster, jag gör det typ en gång om året, ett fönster i taget, nice and easy... och då har det tjatats i veckor, ibland månader om det. Och dammsuga är förbjudet enligt min religion, så det får den äldre roa sig med....
Och böcker, jag skulle inte överleva utan! Och barnen är vana vid att mamman läser och nu är de så stora att de roar sig meget på egen hand...

http://kastrullapan

 
Stort och smått

Stort och smått

18 juni 2009 17:47

Jag ska inte putsa några fönster! Trots att de är i stort behov av att putsas... Orkar inte och vill inte! Våga vägra fönsterputsning!

http://stortosmatt.blogspot.com

 
H C Barregren

H C Barregren

18 juni 2009 21:09

Det måste jag testa! En häst, ett fönster för en häst!

http://blogg.bums.nu

 
Annika

Annika

18 juni 2009 22:25

Nej inte ska man putsa fönster till midsommaren.

a) Förmodligen regnar det så fönstren blir rena av sig själva

b) Om det inte regnar så SKA det se lite dimmigt och trolskt ut på midsommarafton. Det är en magisk afton. Se magiska filmer! Alltid suddigt.

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
Ingen bild

widde

18 juni 2009 22:44

Putsat fönster, japp det är superviktigt att man är noga med sånt..om man orkar och har tid...Just nu har jag sannerligen inte tid med sånt tjafs (mohaaaa, trodde aldrig det skulle komma från MIN mun)men så skrev jag ju det*funderar fortfarande*...men vaddå, man har ju hela sommarn på sej...

 
Ulrika

Ulrika

19 juni 2009 10:19

Fönster bör inte putsas sommartid. Detta pga att kittet kan lösas upp. Helst ska fönster putsas vintertid, om vädret tillåter. Vädret tillåter dock inte detta så låt kittet vara säger jag bara *ljuger så jag tror mig själv*

Glad Midsommar!

http://ulrikasyr.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 18 september 2011 13:32


Nämen va f-n. Är jag inte helt sjukt jä-la tråkig som har slutat blogga??? Fast om man läser de två raderna jag åstadkommit ovan och betänker att jag lyckats få in inte mindre än två svordomar så skall man kanske vara glad att jag inte skriver så...

Av Annika - 28 oktober 2010 09:14


Det var en gång en vacker höstlördag. (Läs blåsig som 17.)   Fotbollsmatch stod det på dagens schema, inte för undertecknad men match skulle det iaf bli. Glad i hågen parkerade jag bilen på en utmärkt plats. Det visade sig senare att den inte...

Av Annika - 7 oktober 2010 09:03


Jag säger bara jippie.   Eller lite större bokstäver kan vara på sin plats.     Jippie!!!     Jag har budat in ett virkat överkast på Tradera. Inga problem, det dök upp med Schenkers hjälp och det var fint. Då kan man ana att alla...

Av Annika - 6 oktober 2010 19:19


Att jag inte hänger med i motionsspåret är ingen nyhet. Möjligen första femtio metrarna...men absolut inte längre. ...och definitivt inte utan syrgas.   Men igår hände en sak som jag inte heller hängde med på. Knepigt och fullständigt förvi...

Av Annika - 27 september 2010 10:03

För övrigt tycker jag om hösten. Eller jag dristar mig till att utöka ovanstående mening med två ord till.   För övrigt tycker jag om hösten väldigt mycket.   (Ett ord fick tom bli lite större...bara en sån sak.) ;-)          ...

Presentation


God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I´m so far behind that I will never die.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards